AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #1 Skrevet 26. oktober 2019 En bekjent la ut et såkalt søtt bilde på Facebook hvor barnet satt i badekaret (i vann), og moren fønet håret på barnet samtidig. Altså hva faen!! Hårføner og vann er jo totalt galskap, og barnet kunne dødd! Jeg er helt i sjokk over dette, og lurer litt på hva man skal gjøre? Jeg sendte melding til henne og sa at dette var utrolig farlig, og hun svarte at hun tenkte ikke på det. Jeg lurer oppriktig på hva mer hennes uviten kan føre til. Anonymkode: 87074...a16 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #2 Skrevet 26. oktober 2019 Ja, det kan være skummelt. Men jeg har faktisk snakket med elektrikere om nettopp dette, og de sier at normalt sett skal det aldri skje noe om man f.eks mister hårføneren i badekaret. Da er det noe feil med jordingen. Anonymkode: 4439f...dcc 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #3 Skrevet 26. oktober 2019 Kan du ikke bare si det til henne da. At å miste hårføneren i badekaret er en kjent dødsårsak på film. Anonymkode: 772aa...bf0 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #4 Skrevet 26. oktober 2019 Tja, det skjedde i en familie av noen bekjente. Personen i badekaret som fikk mistet føneren oppi vannet til seg, ble skadet for livet. Tror han endte på ufør. Anonymkode: 4ce60...664
Kinder Skrevet 26. oktober 2019 #5 Skrevet 26. oktober 2019 Så bra du sa i fra til henne og gjorde henne oppmerksom på farene. Hun tok jo til og med til seg det du sa, og gikk ikke i forsvar. Det er bra! Alle kan ha øyeblikk der de er korttenkte. Det er derfor mange av uhellene skjer. Så det du bør gjøre er å tenke over ditt generelle inntrykk av denne personen. Jeg syns ikke du bør ta noen mer drastiske grep bare ut i fra denne episoden. Du sa i fra til henne, og det er bra. 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #6 Skrevet 26. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan være skummelt. Men jeg har faktisk snakket med elektrikere om nettopp dette, og de sier at normalt sett skal det aldri skje noe om man f.eks mister hårføneren i badekaret. Da er det noe feil med jordingen. Anonymkode: 4439f...dcc Okey, da overdrev jeg nok. Jeg trodde faktisk dette var den sikre død. Har fått det inn med teskje fra barndommen av at elektrisitet og vann skal overhode ikke mikses. Tar selvkritikk på det. TS Anonymkode: 87074...a16
minister-mio Skrevet 26. oktober 2019 #7 Skrevet 26. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, det skjedde i en familie av noen bekjente. Personen i badekaret som fikk mistet føneren oppi vannet til seg, ble skadet for livet. Tror han endte på ufør. Anonymkode: 4ce60...664 Mener du "endte opp ufør" eller endte som ufør"? Hva er det med ordet "ufør" som gjør kg analfabete? 11
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #8 Skrevet 26. oktober 2019 6 minutter siden, minister-mio skrev: Mener du "endte opp ufør" eller endte som ufør"? Hva er det med ordet "ufør" som gjør kg analfabete? Hva er det med kg som gjør at folk er så helsikes pirkete på språk, selv om de godt forstår meningsinnholdet? Dette er ikke noe jobbdokument, jeg gidder ikke jobbe med formuleringer. "Endte på ufør" betyr at han endte opp på uføretrygd, fordi han ikke fungerte godt nok fysisk lengre til å stå i jobb. Jeezus dere pirkere er irriterende! Anonymkode: 4ce60...664 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #9 Skrevet 26. oktober 2019 Anal fabete. Anonymkode: 6b1ca...6b8 3
KillerKitty Skrevet 26. oktober 2019 #10 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg er så redd for at jeg og gjør lignende, uten å vite det. Det der sier på en måte seg selv, men likevel er det ikke alle som skjønner det. Jeg lurer på om jeg og "leker med livet" uten å være klar over at jeg gjør noe som potensielt sett kan føre til døden 🤔
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #11 Skrevet 26. oktober 2019 Hadde nettopp brannkurs på jobben:D Der sa brannkonstabel følgende; så rent vann som vi har her i norge, kan man fint sette seg i badekaret med en føner eller en brødrister i prinsippet, uten at man får strøm i seg. Man kan også slukke brann i et sikringsskap med vann f.eks., men jeg ville nok ikke gjort det andre steder enn i norge. Det er kun fordi vi er så heldig å ha så rent vann i springen vår at vi kan gjøre dette:) Så det er andre ord andre ting som havner i vannet i et badekar, f.eks. fra en skitten kropp, som leder strømmen. Han påstod det ikke skulle mye mer till enn litt salt oppi ett badekar før det ledet strøm. Men tenkte hårføner og badekar var så allment kjent pga. hollywood at ingen ville finne på å gjøre noe sånt:P Anonymkode: 4af07...a29
Sunnfjording Skrevet 26. oktober 2019 #12 Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Okey, da overdrev jeg nok. Jeg trodde faktisk dette var den sikre død. Har fått det inn med teskje fra barndommen av at elektrisitet og vann skal overhode ikke mikses. Tar selvkritikk på det. TS Anonymkode: 87074...a16 Så lenge sikkerhetsutstyret i det elektriske annlegget fungerer som det skal så skal du ikke bli utsatt for strøm i en situasjon slik du beskriver. Man kunne jo ikke hatt elektriske boblebad eller sånne crazy dusjkabinetter med radio osv hvis det ikke var sånn, der har du jo vann og elektrisitet veldig nær hverandre. Men med skikkelig uflaks så hender det jo at sikkerheten ikke fungerer som det skal, feil fra elektriker sin side eller feil på materiell. Og da er det jo plutselig en farlig situasjon. Så man skal for all del ikke opptre dumdristig. Til posteren over, det er jo ikke nødvendigvis rent springvann i badekaret, all mulig såpe, hudfett, smuss osv kommer jo i det mens du bader... Endret 26. oktober 2019 av Sunnfjording 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #13 Skrevet 26. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare si det til henne da. At å miste hårføneren i badekaret er en kjent dødsårsak på film. Anonymkode: 772aa...bf0 På film ja, men i Norge i dag så har stikkontakter jording. Anonymkode: 15365...8f9 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #14 Skrevet 26. oktober 2019 Trenger da ikke å være uvitende om alt selv om en gjør en alvorlig feil. Du sa fra og hun tok det til seg. Trenger ikke å spekulere videre på hvorvidt hun er en elendig mamma. Anonymkode: 63fc2...9c8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #15 Skrevet 26. oktober 2019 Er du ikke redd for at moren skal lese dette? Du skriver jo 100% avslørende. Anonymkode: e36e4...e0d
DavinaWin Skrevet 26. oktober 2019 #16 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg synes det var bra du sa ifra! Jeg er selv en "sikkerhetsnørd", men jeg synes det er bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite. Hun hadde ikke tenkt på det, men jeg kan tenke meg hun ikke gjør samme feilen igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #17 Skrevet 26. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: En bekjent la ut et såkalt søtt bilde på Facebook hvor barnet satt i badekaret (i vann), og moren fønet håret på barnet samtidig. Altså hva faen!! Hårføner og vann er jo totalt galskap, og barnet kunne dødd! Jeg er helt i sjokk over dette, og lurer litt på hva man skal gjøre? Jeg sendte melding til henne og sa at dette var utrolig farlig, og hun svarte at hun tenkte ikke på det. Jeg lurer oppriktig på hva mer hennes uviten kan føre til. Anonymkode: 87074...a16 Du vet ikke at produkter til bruk på bad og kjøkken/våtrom har en spesiell sikring for å forhindre alvorlig skade deraom hårføneren mistes i vann? Alle produkter v denne typen merkes med to firkanter inni hverandre. Det var i riktig gamle dager at mannen eller kvinnen kastet elektriske aparater i badevannet for å ta livet av den man ville rydde av veien. Den miligheten finnes ikke lengre. Så her er du både uvitende og i overkant hysterisk. Anonymkode: b3cc8...948 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå