Gå til innhold

Barnevern Institusjoner I Norge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står en artikkel på VG om gutten på luftmadrass. Tidligere var det ett jenter som stod frem om hvordan de levde isolert fra andre osv.

Er det «normalen» i norsk bv å behandle ungdommer slik? Hvorfor er det ingen som bryr seg? Det er jo omsorgssvikt det de driver med? Å ta barn fra foreldre pga omsorgssvikt for å så utøve omsorgssvikt, hvor er logikken?

kan noen forklare meg litt?

Anonymkode: 4596a...ba2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet i Norge fungerer ikke. Det er fordi det finnes private aktører som skal tjene mest mulig penger på det. I den saken du referer det til så forteller kommunen at aktører som fikk oppdaget valgte dette for å spare penger (les: tjene penger). Dette er dessverre helt normalt i det norske barnevernet! 

Anonymkode: bf4fe...5ff

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet i Norge fungerer ikke. Det er fordi det finnes private aktører som skal tjene mest mulig penger på det. I den saken du referer det til så forteller kommunen at aktører som fikk oppdaget valgte dette for å spare penger (les: tjene penger). Dette er dessverre helt normalt i det norske barnevernet! 

Anonymkode: bf4fe...5ff

Dette! Svært mange som ikke vet om dette

Skrevet

Fra hvilken alder havner barna på sånne plasser? Ikke småbarn vel??? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra hvilken alder havner barna på sånne plasser? Ikke småbarn vel??? 

I utgangspunktet mellom 12 og 18. Men har vært borti at barn fra 7 åra alder er blitt plassert.

Anonymkode: 9fc1a...631

Skrevet

Hvorfor er det ingenting som blir gjort med dette?

Skrevet

Et veldig viktig tema TS tar opp her. På institusjoner får man gjerne dårlig behandling. De innlagte blir gjerne overmedisinert og lagt i belter av ansatte med begrunnelsen at ungdommene er for aktive. Hvis man skal roe ned innlagte må de få leve et så normalt liv som mulig med utflukter, opplevelser og turer. Ungdommene er ikke kofferter som skal stues vekk og plasseres rundt omkring. 

Anonymkode: 27bd5...2e2

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ingenting som blir gjort med dette?

Fordi de er meget gode på å skjule det når det er kontroll av institusjonen.

Anonymkode: c54dc...3e5

• Liker 1
Skrevet

Her på KG skal man ikke kritisere BV eller noe som har med dem å gjøre. Gjør man det, støtter man barnemishandling og blir beskyldt for å spre løgnaktig propaganda. Det er helt umulig å være for BV, men kritisk til noe av det de gjør. For det kan bare være svart eller hvitt.

Noen har gått så langt at de prøver å påvirke moderatorene til å fjerne alt som kan oppfattes som kritikk. Heldigvis, i det virkelige liv får man gjøre seg opp en mening selv. Og denne praksisen vi ser her vil trolig føye seg inn i den mørke delen av historien vår, på samme måte som den dårlige behandlingen tyskertøsene og ungene deres fikk, samt tvangslobotomering av psykisk syke. I regi av norske myndigheter. Alt myndighetene bestemmer er jo så fantastisk bra!

Anonymkode: d6da3...167

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her på KG skal man ikke kritisere BV eller noe som har med dem å gjøre. Gjør man det, støtter man barnemishandling og blir beskyldt for å spre løgnaktig propaganda. Det er helt umulig å være for BV, men kritisk til noe av det de gjør. For det kan bare være svart eller hvitt.

Noen har gått så langt at de prøver å påvirke moderatorene til å fjerne alt som kan oppfattes som kritikk. Heldigvis, i det virkelige liv får man gjøre seg opp en mening selv. Og denne praksisen vi ser her vil trolig føye seg inn i den mørke delen av historien vår, på samme måte som den dårlige behandlingen tyskertøsene og ungene deres fikk, samt tvangslobotomering av psykisk syke. I regi av norske myndigheter. Alt myndighetene bestemmer er jo så fantastisk bra!

Anonymkode: d6da3...167

Veldig bra at du sier dette. Dette er noe vi må jobbe for å få endret. Kvinneguiden er underlagt norske lover, noe som også da er snakk om ytringsfrihet. Man skal kunne si fra hva som ikke fungerer. Deriblant Barnevernet. Kritikk mot Barnevernet skal også godtas. 

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et veldig viktig tema TS tar opp her. På institusjoner får man gjerne dårlig behandling. De innlagte blir gjerne overmedisinert og lagt i belter av ansatte med begrunnelsen at ungdommene er for aktive. Hvis man skal roe ned innlagte må de få leve et så normalt liv som mulig med utflukter, opplevelser og turer. Ungdommene er ikke kofferter som skal stues vekk og plasseres rundt omkring. 

Ehm, barnevernsinstituasjoner er ikke psykiatriske institusjoner. En vanlig barnevernsinstitusjon der det er barn og unge som ikke er på tvang er som "vanlige hjem" bare at de som jobber der går hjem og jobber turnus. Man blir ikke lagt i belter og medisinert... 

Er jo farligt at folk som overhodet ikke har peiling sitter her inne og legger ut som om de har noe erfaring med noe slik men det er jo helt åpenbart at det er det ikke mange som har når man for med seg alt av feilinformasjon både på den ene siden og den andre.

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, barnevernsinstituasjoner er ikke psykiatriske institusjoner. En vanlig barnevernsinstitusjon der det er barn og unge som ikke er på tvang er som "vanlige hjem" bare at de som jobber der går hjem og jobber turnus. Man blir ikke lagt i belter og medisinert... 

Er jo farligt at folk som overhodet ikke har peiling sitter her inne og legger ut som om de har noe erfaring med noe slik men det er jo helt åpenbart at det er det ikke mange som har når man for med seg alt av feilinformasjon både på den ene siden og den andre.

Jo, man kan bli lagt i belter og bli medisinert på barneverninstitusjoner. Det er ikke som vanlige hjem som du påstår. Jeg tror du skal snakke med de som er og har vært innlagte før du uttaler deg. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, man kan bli lagt i belter og bli medisinert på barneverninstitusjoner. Det er ikke som vanlige hjem som du påstår. Jeg tror du skal snakke med de som er og har vært innlagte før du uttaler deg. 

Ehm, du vet ingenting om hvem jeg, har pratet med eller hvor jeg har vært. Ordinære barnevernsintitusjoner som ikke har tvangplasseringer er som "vanlige" hjem. Barnet/ungdommen er ikke innlagt men beboer som går på en helt normal skole, fritidsaktiviter og har venner osv alt som mine barn har. Eneste forskjellen er at en ikke har den trygge grunnmuren som mine barn har. Jeg prater om ungdomshjem/oppvekshjem der vanlige barn bor fordi foreldrene ikke fungerer... Hvor mange kjenner du på nåværende tidspunkt som innenfor et ordinært ungdomshjem/oppveksthjem? Som IKKE har tvangsplasseringer og barn og unge med store atferdsproblemer og psykiske vansker.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg både bodd i barnevernsinstitusjon, og jobbet i noen. Og nei man blir ikke lagt i belter og medisinert, det har ikke noen av oss ansatte lov til. Jeg bodde selv der i 2,5 år, og det skjedde aldri med noen av oss. Vi alle sammen hadde det veldig bra.

Anonymkode: 5aac0...def

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

... Jeg bodde selv der i 2,5 år, og det skjedde aldri med noen av oss. Vi alle sammen hadde det veldig bra.

Anonymkode: 5aac0...def

Glad for at det ikke skjedde med deg!

Anonymkode: e2d07...41f

Skrevet

Forskere for lenge siden har demonstrert at sosial isolasjon hos dyr fører til hjerneskadene som er irreversible:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4165613/

Likevel utfører barnevernet denne type behandlingen av barn 😞

Hvorfor???

Anonymkode: e2d07...41f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...