Gå til innhold

Bør mobilen forbys på treningssenter?

AnonymBruker

Bør mobilen forbys på treningssenter?  

95 stemmer

1. 1. Bør mobilen forbys på treningssenter?

• Ja.
      13
    • Nei.
      70
    • Nei, men den skal låses inn i et skap mens man trener. Da kan man fortsatt høre på muskken via bluetooth.
      12

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man får aldri nok svar.

Anonymkode: 20507...131

For noe mas 

Anonymkode: f3b19...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paramount
På 26.10.2019 den 13.31, Kågebruker skrev:

Ja.

Det bør være tidsbegrensning på hvor lenge man kan være på et apparat også. 

Forbud er for strengt, men enkelte sitter alt for lenge og fikler og sløver på samme apparat.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke forbyes. Mange bruker den til musikk og for å holde styr på treningsprogram. Det burde derimot være forbudt å bruke den til vas....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den bør ikke forbys. Den brukes til musikk, loggføre trening i treningsapp, app for pulsbelte mm. Samt at kanskje noen trenger å google opp treningsvideoer for å vite at de utføres riktig. Eller bare chatte litt mellom treningsøktene. Eller kanskje folk venter på en viktig telefon. Det er mange gyldige og gode grunner til å tillate telefonen på senteret.

Man skal heller ikke være overformynder og sette begrensninger på forskjellige ting. Vi er et fritt land og lever frie liv. Jeg mener dessuten at problemer må tas tak i der problemet er. Den eneste "gyldige grunnen" til å forby telefoner, må være at folk tar bilder eller filmer andre ved senteret. Normal folkeskikk sier at man ikke skal gjøre slikt, og da bør det være nok. Man kan heller ikke sette opp sure påbud- og forbudsskilt over alt for å irettesette "alle andre idioter" om hver minste ting.

Anonymkode: acf4e...b3a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og angående dem som eventuelt selv er bekymret for å bli filmet og helst skulle sett at telefoner var forbudt, så tenker jeg at problemet kanskje ligger mer hos dem selv med deres egen selvfølelse og bekymring, enn hos alle andre. Man ønsker å sette en stor begrensning for "alle andre" for å få et miljø man "selv er tilfreds med", fremfor å jobbe med seg selv.

Man må rett og slett være litt mindre opptatt av hvordan man fremstår for andre. Man må også tenke at sjansen for å bli filmet ganske liten. Og dersom man blir filmet, og noen sender det rundt på snap, har det noe betydning? Om noen så flirer av dette, så husk at de gjerne mottar 100 andre snaps den samme dagen, og "din film" er bare 1 av disse 100. Filmen blir med andre ord glemt like fort som den ble sett. Det er ikke slik at hver og en går rundt og husker på denne "tjukkas på tredemølle"-filmen livet ut, og forteller både barn og barnebarn om hun store på tredemøllen.

Folk er langt mer opptatt av seg selv og sine egne ting. Man kan spørre seg selv, har man tabbet deg ut foran klassen en gang? Er man den eneste som har tabbet seg ut? Tror du alle medelevene fortsatt går med dette friskt i minnet?
Har man sett andre tabbe seg ut før? Går man selv rundt og kun tenker på den personen som tabbet seg ut? Man er nemlig så bitteliten på jord, og kan dermed bare få så og så mye oppmerksomhet i andres liv.

Man må ikke ta seg selv så høytidelig. God trening! 😊

Anonymkode: acf4e...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Paramount skrev:

Forbud er for strengt, men enkelte sitter alt for lenge og fikler og sløver på samme apparat.

Ja jeg satte det litt på spissen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de som ikke trives så godt på senter pga mobilen. Jeg har sett folk ta bilde av tykke personer som trener så svetten spruter, og siden jeg er i samme kategori selv blir jeg veldig selvbevisst. Det har hendt noen ganger at jeg har snudd i døra når jeg har sett et noen spesifikke personer med mobil er på senteret. 

Anonymkode: e5f81...a0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det burde forbys. Man kan fint trene uten alle de tullball appene på mobilen. 

Anonymkode: 2e045...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener (Sats) har jeg ikke opplevd mobilbruk som noe problem. Folk sitter litt på telefonen mellom settene, men de blir ikke sittende noe lenger av den grunn. Jeg kan også ta opp mobilen mellom settene, men legger den fort ned igjen når hviletiden er over og jeg skal igang igjen. Virker som de jeg har møtt på trening er der for å trene. 

Anonymkode: d92d7...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prating i mobil burde vært forbudt. Har opplevd det forstyrrende flere ganger. Har sagt fra også.

Anonymkode: 2541d...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
AnonymBruker

Jeg bruker filming av meg selv som et verktøy for å evaluere og perfeksjonere teknikk. Prøver å filme fra en vinkel sånn at ikke andre kommer med i bakgrunnen, men noen ganger skjer det jo. Jeg legger aldri ut treningsvideoer noe sted, sånn at det er sagt. 

Anonymkode: 3b813...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker filming av meg selv som et verktøy for å evaluere og perfeksjonere teknikk. Prøver å filme fra en vinkel sånn at ikke andre kommer med i bakgrunnen, men noen ganger skjer det jo. Jeg legger aldri ut treningsvideoer noe sted, sånn at det er sagt. 

Anonymkode: 3b813...65f

LOL

Anonymkode: 36a66...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Himmel og hav, hvis folk ikke klarer å gjennomføre treningen sin uten å ha musikk på ørene, da er det noe veldig galt et sted. På tide å øve seg i å ikke være avhengig, folkens. Ta hensyn til omgivelsene. Mobil er en unødvendig effekt som forstyrrer andre som trener. En vet aldri om en blir tatt bilde eller opptak av når en selv trener og ja, jeg liker det ikke. Totalforbud ønskes velkommen. 

Anonymkode: 5fede...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Himmel og hav, hvis folk ikke klarer å gjennomføre treningen sin uten å ha musikk på ørene, da er det noe veldig galt et sted. På tide å øve seg i å ikke være avhengig, folkens. Ta hensyn til omgivelsene. Mobil er en unødvendig effekt som forstyrrer andre som trener. En vet aldri om en blir tatt bilde eller opptak av når en selv trener og ja, jeg liker det ikke. Totalforbud ønskes velkommen. 

Anonymkode: 5fede...72b

Musikk er veldig motiverende for mange som trener. Kanskje på tide å øve seg på å ikke være så opptatt av hva alle andre driver med? Eventuelt trene hjemme hvis du er så redd for at noen skal ta bilde av deg. 

Anonymkode: 57a37...d68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange bruker mobilen til å logge treningen.. Logge hva man løfter, ta tid på intervaller, osv. I tillegg til at man kan bruke den til å høre på musikk eller lydbok. 

Og altså, nei, bluetooth har 10 meters rekkevidde ca, når det ikke er hindringer i veien..  Innelåst i et skap, vil den være fint ubrukelig om man ikke står RETT utenfor skapet. 

De som er hysterisk redd for å bli filmet har jo samme problemet også andre steder enn på studio, og kan ta seg en bolle. 

Anonymkode: 1619c...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...