AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #1 Skrevet 26. oktober 2019 Vi skal ha koldtbord i anledning vårt barns dåp. Skal ordne det selv da det ikke er noe cateringfirma i nærheten av der dåpen skal holdes, slik at vi vil ha det enklest mulig men samtidig skal det jo være godt og bra mat. Hva mener du er et must på koldtbord? Anonymkode: 6d631...808
Crema Skrevet 26. oktober 2019 #2 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg er veggis, så det beste jeg vet er at ett koldtbord med masse grønne sideretter (salater, ovnstekte grønnsaker, frukt) og masse brød med smør, aioli og pesto tilgjengelig. Eggerøre og oster! Jeg syns det er gøy når koldtbordet har tradisjonsrettene men også litt andre retter inspirert av andre land, som dumplings og vårruller, deviled eggs, falafel og hummus, frittata. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #3 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg er veganer og jeg setter pris på -Focaccia og smør -Falafler -Hummus -En grønn salat og en salat basert på couscous/quinoa/matgryn -Potetsalat -Ovnsbakte grønnsaker -Scrambeld tofu -plantebaserte oster og kjeks - Frukt og ferske grønnsaker Anonymkode: 2303e...91a
MarianneE Skrevet 26. oktober 2019 #4 Skrevet 26. oktober 2019 Laks, saltbakte poteter og aioli er et must.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #5 Skrevet 26. oktober 2019 Små kjøttboller, ost, aioli, brød. Anonymkode: c227e...d33
Brunhilde Skrevet 26. oktober 2019 #6 Skrevet 26. oktober 2019 På et sånn helt vanlig norsk koldtbord syns jeg at man bør ha: Karbonader Roastbiff Laks, helstekt eller røkt (med eggerøre) Kylling i en eller annen variant Reker Et par forskjellige oster Spekemat Waldorfsalat Potetsalat Grønne salater Godt brød og smør Så kan man godt supplere med tapasretter, men for meg er ikke det noe must. Koldtbord er koldtbord og tapas er tapas. 25
Cata Skrevet 26. oktober 2019 #7 Skrevet 26. oktober 2019 Sier meg rett og slett bare enig med @Brunhilde her. Det finnes masse annet som også er godt å spise, men det hun lister opp synes jeg hører med. 3
Pillarguri Skrevet 26. oktober 2019 #8 Skrevet 26. oktober 2019 @Brunhilde har stålkontroll på et norsk koldtbord. Sånn skal det være 2
Simmis Skrevet 26. oktober 2019 #9 Skrevet 26. oktober 2019 Når vi har hatt koldtbord ( dåp, konfirmasjon og runde tall) så har vi hatt: eggerøre karbonader og stekt løk kylling av noe slag ( kyllinglår eller kyllingvinger) potetsalat laks ( røyka laks og ovnsstekt ) aioli Roastbeef salater dressinger godt brød oppskåret skinkestek eggesalat reker diverse oster, salt kjeks med tilbehør oppskåret fruktfat oppskårede grønnsaker majones,remulade pluss wienerpølser og pølsebrød/ lomper til barna som er der som ikke liker den type mat. 4
Gjest Khloe Skrevet 27. oktober 2019 #10 Skrevet 27. oktober 2019 Hør på Brunhilde! Det er koldtbordet sitt det. Manglet bare kabaret, siden jeg er 90 år mentalt.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #11 Skrevet 28. oktober 2019 På et digg, norsk tradisjoneltkoldtbord liker jeg: karbonader med løk røkt laks og eggerøre roastbeef med remulade kabaret spekemat av div slag potetsalat grønn salat kyllinglår aioli dressinger focaccia og godt brød et par gode oster waldorfsalat Koldtbord er nydelig- nå fikk jeg lyst på det! Anonymkode: ad45f...166 3
Djungelvrål Skrevet 28. oktober 2019 #12 Skrevet 28. oktober 2019 Karbonader, reker, kyllinglår, røkelaks, eggerøre, potetsalat, majones, brød, stekt løk, sitron, grønn salat 3
Maestro Skrevet 28. oktober 2019 #13 Skrevet 28. oktober 2019 På 26.10.2019 den 15.06, Brunhilde skrev: På et sånn helt vanlig norsk koldtbord syns jeg at man bør ha: Karbonader Roastbiff Laks, helstekt eller røkt (med eggerøre) Kylling i en eller annen variant Reker Et par forskjellige oster Spekemat Waldorfsalat Potetsalat Grønne salater Godt brød og smør Så kan man godt supplere med tapasretter, men for meg er ikke det noe must. Koldtbord er koldtbord og tapas er tapas. Dette. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #14 Skrevet 4. november 2019 Samme hvis det er julebrunch? Anonymkode: 60eb2...f4f
Måbarefåsiat... Skrevet 4. november 2019 #15 Skrevet 4. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Samme hvis det er julebrunch? Anonymkode: 60eb2...f4f Nei, da har man ribbe, lefse, sildesorter etc 3
Kinder Skrevet 4. november 2019 #16 Skrevet 4. november 2019 Du har fått mange gode tips over. Om du ønsker flere ideer anbefaler jeg deg å gå inn på nettsiden til ulike cateringselskaper, for å se hva de tilbyr i sine koldtbord. 2
SPOCA Skrevet 5. november 2019 #17 Skrevet 5. november 2019 (endret) Alt Brunhilde over lister opp, samt eggerøre (altså ikke bare til fisk/laks). Endret 5. november 2019 av SPOCA
DavinaWin Skrevet 5. november 2019 #19 Skrevet 5. november 2019 Godt brød, både fint og grovt Ordentlig smør(ikke lettmargarin) Eggerøre Laks Roastbeef Noe frukt og grønt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå