Gå til innhold

Hva syntes dere om free the nipple?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes det er dårlig gjort at vi jenter ikke kan vise brystvorter uten at det skal være noe seksuelt ved det. Jeg vil at vi skal få kunne vise de på samme måte som menn. Men hva syntes andre kvinner og menn her inne om det egentlig?

Anonymkode: 02901...2bb

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig enig med deg, men av en eller annen grunn oppfattes brystvorter hos kvinner som veldig seksuelt. Det er på en måte litt rart, for brystvorter er jo også til amming som er helt ikke-seksuelt. Brystene er jo også seksuelle på en måte, men ikke så seksuelle som underlivet da. På 80-tallet var det jo ganske vanlig å sole seg toppløs, men dette tok fort slutt og ble helt tabu igjen. Så det ligger noe i kulturen vår som seksualiserer kvinners brystvorter veldig tenker jeg. 

Anonymkode: 57647...15b

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig enig med deg, men av en eller annen grunn oppfattes brystvorter hos kvinner som veldig seksuelt. Det er på en måte litt rart, for brystvorter er jo også til amming som er helt ikke-seksuelt. Brystene er jo også seksuelle på en måte, men ikke så seksuelle som underlivet da. På 80-tallet var det jo ganske vanlig å sole seg toppløs, men dette tok fort slutt og ble helt tabu igjen. Så det ligger noe i kulturen vår som seksualiserer kvinners brystvorter veldig tenker jeg. 

Anonymkode: 57647...15b

Ja syntes det er helt rart at det ikke er greit å sole seg toppløs lenger. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja syntes det er helt rart at det ikke er greit å sole seg toppløs lenger. 

Det er jo egentlig ikke så rart. Slik samfunnet har blitt i dag der det er snakk om kvinnefrigjøring og likestilling, så er damene først ute og roper "ulv ulv" med en gang man får et skjevt blikk eller en upassende kommentar. Vi ser på kropp som noe naturlig, likevel er det ikke slik menn flest oppfatter kvinnekroppen.

Takket være #meetoo så er det strengt tatt blitt som å hive bensin på bålet dersom kvinner skulle gått udekket til. Når det er sagt, så er det vel unødvendig å påberope seg slik oppmerksomhet fra fremmende. 

Anonymkode: dc95c...4ee

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo egentlig ikke så rart. Slik samfunnet har blitt i dag der det er snakk om kvinnefrigjøring og likestilling, så er damene først ute og roper "ulv ulv" med en gang man får et skjevt blikk eller en upassende kommentar. Vi ser på kropp som noe naturlig, likevel er det ikke slik menn flest oppfatter kvinnekroppen.

Takket være #meetoo så er det strengt tatt blitt som å hive bensin på bålet dersom kvinner skulle gått udekket til. Når det er sagt, så er det vel unødvendig å påberope seg slik oppmerksomhet fra fremmende. 

Anonymkode: dc95c...4ee

Ja men jeg personlig tar det bare som en normal kommentar om noen sier noe om de. Og det er jo ikke sånn at ukjente bryr seg noe om man ligger å soler seg toppløs

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syntes det er dårlig gjort at vi jenter ikke kan vise brystvorter uten at det skal være noe seksuelt ved det.

Menn ser på pupper som deler av kvinnekroppen de blir seksuelt tiltrukket av. Det er kanskje urettferdig, men lite man får gjort med det. Du kan jo bare gå toppløs om du vil, men du kan ikke bestemme at menn ikke skal synes det er opphissende. 

Anonymkode: c5b2f...456

• Liker 4
Skrevet

Menn ser på pupper som deler av kvinnekroppen de blir seksuelt tiltrukket av. Det er kanskje urettferdig, men lite man får gjort med det. Du kan jo bare gå toppløs om du vil, men du kan ikke bestemme at menn ikke skal synes det er opphissende. 

Ja det at de blir opphisset er jo en annen sak for men  blir jo opphisset av mye forskjellig men det at noen ikke aksepterer at man kan vise nipple og lignende syntes jeg er rart at man får rare blikk for det osv

Gjest ByeByeLove
Skrevet

Ja, for all del. Skap mer kroppspress.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det at de blir opphisset er jo en annen sak for men  blir jo opphisset av mye forskjellig men det at noen ikke aksepterer at man kan vise nipple og lignende syntes jeg er rart at man får rare blikk for det osv

Men er det noen forskjell på pupper kontra rumpe og kjønnsorgan da? Dette er kroppsdeler vi dekker til, uten at det er noen logisk grunn til det. Jeg vil tro du mener rumpe og kjønnsorgan skal tildekkes? 

Skrevet

Ulike kulturer i ulike land, av en eller merkelig grunn. Finland har sin saunatradisjon med full nakenhet mellom venner og kjente. Noe av det samme i Tyskland og Sveits. 

Anonymkode: 34e3a...23f

Skrevet

Men er det noen forskjell på pupper kontra rumpe og kjønnsorgan da? Dette er kroppsdeler vi dekker til, uten at det er noen logisk grunn til det. Jeg vil tro du mener rumpe og kjønnsorgan skal tildekkes? 

Jeg dekker selvfølgelig kjønnsorganet og lignende det er noe jeg ikke kommer til å vise men brystene syntes jeg at man burde få lov til å vise på strand osv 

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet

Enig. Bare tull at kvinner skal skjule brystvortene. Hvorfor er de mer viktig å skjule enn resten av puppene liksom? 

Kan ikke kvinner drite i den regelen og bare vise de? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulike kulturer i ulike land, av en eller merkelig grunn. Finland har sin saunatradisjon med full nakenhet mellom venner og kjente. Noe av det samme i Tyskland og Sveits. 

Anonymkode: 34e3a...23f

Ja det har jeg merket på ferie faktisk 

Skrevet
Akkurat nå, Kvelertak skrev:

Enig. Bare tull at kvinner skal skjule brystvortene. Hvorfor er de mer viktig å skjule enn resten av puppene liksom? 

Kan ikke kvinner drite i den regelen og bare vise de? 

Jeg personlig driter ofte i det men må jo ofte alikavell passe på at det ikke er familier rundt meg og lignende det er veldig irriterende. Jeg er enig med deg :)

Skrevet

Det er egentlig bare tull at kvinner ikke kan være toppløse. Det er naturlig. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Kågebruker skrev:

Jeg er helt enig! Det burde være lov

Skrevet
6 minutter siden, Kågebruker skrev:

Jeg mener på stranden altså.

Skrevet

Å se et nakent kvinnebryst har aldri vekket noe i meg og personlig har jeg aldri sett på det som spesielt seksuelt. Da er en toppløs rygg, rumpe og bein mye mer sensuelt. 

Mann snart 40

Skrevet
2 minutter siden, Kågebruker skrev:

Jeg mener på stranden altså.

Ja på stranden jeg også mener :)

Skrevet
1 minutt siden, Høydehopperen skrev:

Å se et nakent kvinnebryst har aldri vekket noe i meg og personlig har jeg aldri sett på det som spesielt seksuelt. Da er en toppløs rygg, rumpe og bein mye mer sensuelt. 

Mann snart 40

Det er veldig bra å høre syntes heller ikke at det er noe mer seksuelt enn å ligge i string på stranda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...