Cr@sh Skrevet 24. mai 2005 #1 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei dere! Noen som vet om det går an å ha litt klorin i vaskemaskinen for å få bort stygge flekker på hvite bomullst-skjorter? Eller kanskje dere har andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2005 #2 Del Skrevet 24. mai 2005 Hva med Vanish? En måleskje sammen med vaskemiddelet tar bort masse flekker, har jeg erfaring med. Ellers kan du smøre flekken(e) med Zalo og la det virke litt før du putter den inn i maskina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onyx, i.i. Skrevet 24. mai 2005 #3 Del Skrevet 24. mai 2005 Nei, ikke ha klor i vaskemaskinen. Hvis klor blandes med såper/vaskemidler kan det dannes klorgasser, som er veldig giftige. Klor skal ALDRI blandes med andre midler. Du kan heller prøve å legge plaggene i bløt i en balje med klorvann, skyll og så vaske i maskinen. Eller prøve vanish eller andre flekkfjerningsmidler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 24. mai 2005 Takk for svar. Jeg har prøvd med ulike flekkfjeringsmidler - men ingenting virker. Kan jo prøve å legge klærne i bløt i klorvann, som du nevner... gjør jo det med med kjøkkenklutene mine... og det er jo meget effektfullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 24. mai 2005 #5 Del Skrevet 24. mai 2005 Ikke klor i vaskemaskinen nei. Det er så heftige saker at det går utover gummislangene dine og de blir sprø og begynner å lekke. Må byttes ut og du må koste alt selv pga feilbruk Legg i klorvann, skyll godt, vri opp og vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå