Gå til innhold

Servere sunn snacks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha litt snacks på bordet ved et venninnebesøk om en uke, og jeg tenkte at kunne hatt noe litt sunnere snacks å tilby og. Men hva er egentlig det da? Grønnsaker og dip? 

Anonymkode: a203b...bd5

Skrevet

Jeg hadde nok gått for noe sånt som grønnsaker og dip, ja. Her er det mange ideer:
https://coop.no/extra/mat--trender/20-sunne-snacks-ideer/

Ellers kan du jo lage en fruktsalat også da, og ha litt vaniljesaus ved siden av sånn at folk selv kan bestemme hvor mye de vil ha. Da får du noe søtt også.

Anonymkode: 31692...895

• Liker 1
Skrevet

Frukt  grønne og,blå druer, epler,  clememtiner,  fersk ananas , melon og litt banan 

Ferske dadler

nøtter helst usaltet

Stenfrie svisker  og

økologisk  mer enn 80% mørk sjokolade.  

Havrekjeks med en eller annen ost

Gulrøtter og selleristang  gjerne med litt dipp ved siden av

Så kan du jo lage noen sunne vafler med sukkerfritt syltetøy til

Kaffe/te og en god ren økologisk  eplesaft

• Liker 2
Gjest ByeByeLove
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal ha litt snacks på bordet ved et venninnebesøk om en uke, og jeg tenkte at kunne hatt noe litt sunnere snacks å tilby og. Men hva er egentlig det da? Grønnsaker og dip? 

Altså i tillegg til noe godt?

Skrevet
44 minutter siden, Kognosøren skrev:

Altså i tillegg til noe godt?

Ja, tror det. Men det blir jo mindre av det usunne på bordet hvis der er sunnere snacks og. Jeg synes selv det er greit om det er alternativ hvis jeg er i besøk selv og ikke har lyst på masse kalorier. 😊 

Gjest ByeByeLove
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, tror det. Men det blir jo mindre av det usunne på bordet hvis der er sunnere snacks og. Jeg synes selv det er greit om det er alternativ hvis jeg er i besøk selv og ikke har lyst på masse kalorier. 😊 

Kanskje venninnene dine reagerer på det sunne tilbudet og med et dramatisk skjær i stemmen spør om du synes at de har lagt på seg.

Skrevet

Noen av gjengangerne her;

- selleristenger, kålrot og gulrot, med hummus

- melbatoast med creme fraiche, rødløk og lodderogn

- et enkelt ostefat. Brødsticks, salte kjeks, en blåmuggost, en camenbert, en manchego. Litt druer og fiken. 

- lakseruller (lompe, røket laks, smørost, dill) 

- spekemat tallerken. Flattbrød, to-tre typer spekemat, litt creme fraiche. 

Anonymkode: 547ac...87c

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Kognosøren skrev:

Kanskje venninnene dine reagerer på det sunne tilbudet og med et dramatisk skjær i stemmen spør om du synes at de har lagt på seg.

Nei, det tror jeg virkelig ikke. Dessuten, en kjenner sine gjester, ikke sant.

Sunn mat er også ofte mer innbydende enn usunn. 

• Liker 2
Gjest ByeByeLove
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det tror jeg virkelig ikke. Dessuten, en kjenner sine gjester, ikke sant.

Sunn mat er også ofte mer innbydende enn usunn. 

Det mest sannsynlige er at det blir mye fokus på sunn mat og sunne alternativer, og hvor sunne alle vil være, og når de skal begynne å trene. Orker du å høre på det?

Skrevet

Om du skal sette frem "vanlig" snacks også, ville jeg valgt druer, mørk sjokolade, evt annen oppskjært frukt, eller grønnsaker med dip. Feks kan du jo servere Potetgull og grønnsaker med dip. 

Anonymkode: 83b2d...dae

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Kognosøren skrev:

Det mest sannsynlige er at det blir mye fokus på sunn mat og sunne alternativer, og hvor sunne alle vil være, og når de skal begynne å trene. Orker du å høre på det?

Vet du hva? Jeg kjenner mine venner og vet at de blir fornøyd uansett. Jeg er uansett den feteste av dem alle. Så det er mye for min del og!!

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for gode forslag dere! 😄 Trengte litt ideer og det har jeg nå fått 👍 Takk!

Skrevet

Jeg hadde blitt glad for sprøstekt pitabrød i trekanter servert med hummus, det er godt og sunnere enn chips og peanøtter.

Skrevet
4 minutter siden, Brunhilde skrev:

Jeg hadde blitt glad for sprøstekt pitabrød i trekanter servert med hummus, det er godt og sunnere enn chips og peanøtter.

Støtter denne! Vil også legge til rista kikerter 

Anonymkode: 3a10c...4ff

Skrevet

Hvorfor gjøre alt så fryktelig komplisert?? Du blir ikke feit av å spise snacks med venninner noen ganger i året. 

Anonymkode: 20fae...7f1

Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjøre alt så fryktelig komplisert?? Du blir ikke feit av å spise snacks med venninner noen ganger i året. 

For min del - 

Synes det jeg nevnte er veldig godt. Men i kalorier er nok mye av det like mye som "snop". 

Er ikke noe særlig glad i chips og sjokolade, det smaker lite. 

Dessuten finnes det ikke komplisert. Nevnte kun rask og enkel fingermat. 

• Liker 4
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ute etter å gjøre det så komplisert, men jeg kunne tenkt meg å servert noe annet en typiske chips, sjokolade, nøtter og saltstenger liksom. Og da var det litt sunnere alternativ som var interessant å få ideer om. 

Jeg får et inntrykk av at dem som svarer slik du gjør er veldig ung og ikke så opptatt av hva du serverer. Det er forskjell på 20 åringer og 40 åringer.

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del - 

Synes det jeg nevnte er veldig godt. Men i kalorier er nok mye av det like mye som "snop". 

Er ikke noe særlig glad i chips og sjokolade, det smaker lite. 

Dessuten finnes det ikke komplisert. Nevnte kun rask og enkel fingermat. 

Enig! Takk for tips! 😊

• Liker 1
Skrevet

Grønnsaker skåret opp i sticks med hjemmelaget hummus og gjerne pitachips. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...