AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #1 Skrevet 26. oktober 2019 Hei Jeg har daglig omsorg for gutten min på 2 år. Barnefar har vært uregelmessig med bidrag, vi har ikke noe skriftlig avtale. Tidligere har han klaget over dårlig økonomi pga trekk fra namsmannen. Jeg prøvde å være grei og forståelsesfull. Ble enige om at han dekket halve barnehageregningen (1700kr). men så snart han fant ut at jeg fikk redusert foreldrebetaling i barnehagen så har han kuttet helt ut alle betalinger. Jeg fant ut at han har vært på flere utlandsferier og handlet dyre klær. Leid seg dyre leiebiler. Jeg har ikke hatt økonomi til å engang ta med gutten på ferie. Kjenner det er skikkelig urettferdig og blir rett og slett forbannet. har prøvd å unngått konflikter pga det fører til dårlig samarbeid. Er uenige om samværet og han følger ikke opp ungen når han skal ha samvær. Byttet samværshelger og glemt ungen i barnehagen ved flere anledninger. Dvs at jeg har måttet tatt fri fra jobb for å hente gutten selv. Da går det utover min økonomi for jeg mister vakter på arbeid og det er ubeleilig for arbeidsgiver. Har foreldre som jobber selv og ikke alltid de har mulighet å hente. Nå tok jeg et valg om å sende inn søknad om bidrag via nav. Håper bare ikke far skaper mer problemer pga dette. likevel sitter faren å krever 50/50 når han ikke klarer å følge opp de samværsdagene han har. Jeg sa at samværet blir økt når han viser til stabilitet og klarer å følge opp gutten vår. Han sa han kunne bidra til klær hvis jeg ba om tillatelse før jeg kjøpte noe, kunne vise til kvittering og ikke kjøpte noe fordi jeg syntes det var fint. Det blir alt for mye kontroll og kjenner jeg blir forbanna og lei meg. Flere som sliter med det samme ? Anonymkode: 488f9...7c6
Kaisada Skrevet 26. oktober 2019 #2 Skrevet 26. oktober 2019 Når far bidrar på den måten at mor plutselig har omsorg for ett ekstra «barn», er det lettere for deg å ha full omsorg, og slippe vedhenget som far virker som han er. Da vet du hva du har å forholde deg til. du virker som en ansvarsfull mor og kommer til å få til dette! 1
Wiggins Skrevet 26. oktober 2019 #3 Skrevet 26. oktober 2019 Han høres dessverre ut som en umoden dust som aldri burde ha blitt far. Kanskje blir han mer moden med alderen, men da er det for sent. Man får ikke det samme båndet til barnet om man plutselig vil bøte på ting når barnet er 16-17 år. Jeg har dessverre ikke noen gode råd til deg utover å dokumentere hans manglende oppfølging, og kanskje søke 100% omsorg for barnet som en anne her foreslår. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #4 Skrevet 26. oktober 2019 Har lite håp for at han blir noe mer moden. Han har en unge med ei anna dame også og fyren er snart 30 år.. Forholdet vårt varte ikke lenge pga uansvarligheten hans og holdte økonomien sin skjult for meg. Vi har ikke noe samværskontrakt, men gjort alt muntlig. Prøvd fortgjeves å få han til å signere papirene. Men han kommer med urimelig krav hver gang. Heldigvis så tror nav på meg så har fått overgangsstønad og utvidet barnetrygd nå. Har vært i kontakt med en advokat for å dra alt dette til retten. Jeg tror ærligtalt at annenhver helg og 1 overnatting i uken fungerer ikke heller da han sliter med å følge dette opp også. Jeg trenger litt forutsigbarhet og kan ikke planlegge noe. hilsen TS Anonymkode: 488f9...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #5 Skrevet 26. oktober 2019 39 minutter siden, Wiggins skrev: Han høres dessverre ut som en umoden dust som aldri burde ha blitt far. Kanskje blir han mer moden med alderen, men da er det for sent. Man får ikke det samme båndet til barnet om man plutselig vil bøte på ting når barnet er 16-17 år. Jeg har dessverre ikke noen gode råd til deg utover å dokumentere hans manglende oppfølging, og kanskje søke 100% omsorg for barnet som en anne her foreslår. Hun har jo omsorg. Han har samvær. Og ts, bare si nei til delt omsorg, han skal forandre seg veldig før han er i stand til det, eller har noen sjanse til å få det i retten. Du gjorde helt rett da du søkte om bidragsfastsettelse. Ikke la deg bølles av ham. Anonymkode: 86b67...961 1
Pia Sofia Skrevet 26. oktober 2019 #6 Skrevet 26. oktober 2019 Han er jo pliktig til å betale bidrag og det er på mer enn 1700 i måneden! Dette må du bare finne ut av, trodde NAV var nok, men siden du har satt advokat på saken, så MÅ det jo ordne seg! Du har alt på din side og det kan til og med hende han må tilbakebetale det han har sneket seg unna! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #7 Skrevet 26. oktober 2019 51 minutter siden, Kaisada skrev: Når far bidrar på den måten at mor plutselig har omsorg for ett ekstra «barn», er det lettere for deg å ha full omsorg, og slippe vedhenget som far virker som han er. Da vet du hva du har å forholde deg til. du virker som en ansvarsfull mor og kommer til å få til dette! Tusen takk ❤️ vært tøft de siste mnd, men takket være familie og venner har jeg klart å komme meg på føttene igjen ❤️ Anonymkode: 488f9...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #8 Skrevet 26. oktober 2019 7 minutter siden, Pia Sofia skrev: Han er jo pliktig til å betale bidrag og det er på mer enn 1700 i måneden! Dette må du bare finne ut av, trodde NAV var nok, men siden du har satt advokat på saken, så MÅ det jo ordne seg! Du har alt på din side og det kan til og med hende han må tilbakebetale det han har sneket seg unna! Lykke til! Han stod å presset meg ved signering av samværskontrakt. Han krevde at jeg avskrev han alt ansvar med bidrag, da kunne han «gi» meg den daglige omsorgen. Jeg sa tvert nei og dro. Var stolt av meg selv at jeg endelig klarte å sette ned foten til han for engangskyld. Venter på svar fra nav. Men hvis ikke det blir i orden så kommer jeg til å få en dommer til å avgjøre det. Anonymkode: 488f9...7c6
Pia Sofia Skrevet 26. oktober 2019 #9 Skrevet 26. oktober 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han stod å presset meg ved signering av samværskontrakt. Han krevde at jeg avskrev han alt ansvar med bidrag, da kunne han «gi» meg den daglige omsorgen. Jeg sa tvert nei og dro. Var stolt av meg selv at jeg endelig klarte å sette ned foten til han for engangskyld. Venter på svar fra nav. Men hvis ikke det blir i orden så kommer jeg til å få en dommer til å avgjøre det. Anonymkode: 488f9...7c6 Hva?? Det er det frekkeste! SÅ bra du ikke lot deg presse!!! Du får alt samværet uansett, han er jo ikke skikket som far når han gang på gang glemmer barnet i barnehagen! Du skal ha samvær OG penger, og det vet han egentlig! For en drittsekk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå