AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #1 Skrevet 26. oktober 2019 Hei Jeg har forsøkt å finne informasjon på Internett uten hell, så derfor henvender jeg meg her inne. Kort fortalt: Jeg var tidligere gift med en mann som ødela min økonomi, og jeg endte opp med flere betalingsanmerkninger. I januar blir jeg endelig gjeldsfri! Jeg har nå en ny kjæreste som ikke vet om de økonomiske problemene jeg fikk pga min eksmann, og han ønsker vi skal kjøpe en leilighet sammen neste år. Det jeg lurer på er om jeg får lån på lik linje med andre når alle betalingsanmerkningene er borte, eller om min historikk ødelegger for meg. Ønsker ikke at nåværende partner skal få informasjon om dette, da jeg syns det er svært pinlig. Takk på forhånd. Anonymkode: b997f...1c0
Økonomisk sans Skrevet 26. oktober 2019 #2 Skrevet 26. oktober 2019 Betalingsanmerkningene skal forsvinne når gjelden er betalt, men regner med du sannsynligvis ikke har noe egenkapital hvis du har prioritert nedbetaling av gjeld? Banken vil jo kreve noe EK, så det kan jo medføre at det blir din kjæreste som må ta opp lånet selv?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #3 Skrevet 26. oktober 2019 53 minutter siden, Økonomisk sans skrev: Betalingsanmerkningene skal forsvinne når gjelden er betalt, men regner med du sannsynligvis ikke har noe egenkapital hvis du har prioritert nedbetaling av gjeld? Banken vil jo kreve noe EK, så det kan jo medføre at det blir din kjæreste som må ta opp lånet selv? Takk for svar. Følte meg litt bedre nå, ettersom tanker om dette har holdt meg våken nesten hele natten. Da håper jeg at min historikk ikke skal ødelegge mine sjangser til å få lån. Kanskje vi heller kjøper i 2021 slik at jeg kan få spart opp en del EK. Anonymkode: b997f...1c0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #4 Skrevet 26. oktober 2019 Betalingsanmerkningene forsvinner. I ett møte med bank, så vil det faktisk historikken kunne vise til en enorm betalingsvilje og evne til å få tilbake kontroll, det at du har klart rydde opp i økonomisk krøll. Det er mange som går på en økonomisk smell etter samlivsbrudd, og du har jo bevist at du klarer rydde opp i det. Men så lenge du er for flau til å fortelle sannheten, så vil banken kun se skattemelding som viser at du har hatt mye gjeld, noe som kan gjøre dem litt skeptisk til å gi høyt lån. Jeg ville heller vært stolt over å ha klart rydde opp i økonomisk kaos etter en eks, enn å være flau over det. Anonymkode: 72679...0e6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #5 Skrevet 26. oktober 2019 Betalingsanmerkningene forsvinner, men siden bankene krever selvangivelse fra året før når du søker lån, vil de se hvor mye du har betalt i renter i 2019, hvis du søker i 2020. Venter du til 2021, vil dette være borte, hvis du er gjeldsfri til 1.1.20. Hvis du har litt gjeld i januar 2020, vil ikke det bety noe som helst, sålenge du er gjeldsfri på søketidspunktet. Når det gjelder EK, så må vel det være en kurant ting å fortelle kjæresten din at du ikke har. Anonymkode: 7a1d0...aeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå