Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gunn tove
Skrevet

Skal bestille time hos ny tannlege. Hos min "gamle" tannlege, fikk en betale når behandlingen tok slutt, men nå da jeg skal begynne hos en ny, er jeg redd for at en må betale med en gang. IKke alltid det passer med 2000 ekstra, før lønn.

Er det ok å få en regning hos de fleste og betale innen avtalt frist?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Skal bestille time hos ny tannlege. Hos min "gamle" tannlege, fikk en betale når behandlingen tok slutt, men nå da jeg skal begynne hos en ny, er jeg redd for at en må betale med en gang. IKke alltid det passer med 2000 ekstra, før lønn.

Nja, da er du heldig i tilfellet... Den nye tannlegen kjenner jo ikke deg og har ingen forutsetning for å vite at du kommer til å betale. Hva er det du skal gjøre hos tannlegen da?

Skrevet

Jeg får regning hvis jeg ønsker det.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Hos den tannlegen jeg var hos sist, kunne de som ville få nedbetalingsordning. Han var veldig fleksibel med hvordan man ønsket å betale, men jeg vet ikke hvor vanlig dette er

Skrevet

Der jeg går er det betaling etter hver time.

Gjest pissed
Skrevet

sist gang jeg var hos tannlegen var det til en jeg ikke hadde vært hos før. jeg trodde jeg ville få med meg en regning jeg men neida. han ble nesten sint da jeg spurte. jeg hadde visst værsågod å betale kontant eller med kort før jeg forlot kontoret hans! flaks for meg hadde jeg med meg visakortet mitt men han trodde ikke visakort ville gå engang, men heldigvis for meg funket det..... tenner er en del av kroppen, hvorfor kan ikke staten betale for oss????

Gjest Gjest
Skrevet
sist gang jeg var hos tannlegen var det til en jeg ikke hadde vært hos før. jeg trodde jeg ville få med meg en regning jeg men neida. han ble nesten sint da jeg spurte. jeg hadde visst værsågod å betale kontant eller med kort før jeg forlot kontoret hans! flaks for meg hadde jeg med meg visakortet mitt men han trodde ikke visakort ville gå engang' date=' men heldigvis for meg funket det..... tenner er en del av kroppen, hvorfor kan ikke staten betale for oss????[/quote']

Hvem er han staten du tror betaler for deg?

Skrevet

oki, hvorfor kan ikke skattepengene også dekke denne typen legebehandling, siden annen nødvendig legebehandling blir behjulpet av skattepengene?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke at noe av det skal dekkes. Det får man sørge for selv

Skrevet
oki, hvorfor kan ikke skattepengene også dekke denne typen legebehandling, siden annen nødvendig legebehandling blir behjulpet av skattepengene?

Selvfølgelig kan det offentlige også dekke tannlegebehandling. For å få det til må enten skatter/avgifter økes....eller andre velferdsgoder reduseres.

Skrevet

Synes nødvendig tannlegebehandling burde komme på egenandelskortet jeg. (Da mener jeg ikke den årlige sjekken, men eventuelle utgifter ved borringer og sånt..)

Gjest Madeline
Skrevet

Hos den tannlegen jeg går til betaler jeg når hele behandlingen er ferdig. Tannlegen lager et prisoverslag den første gangen hvis jeg må komme igjen flere ganger. Tannlegen foretrekker at jeg betaler kontant eller med kort. Det er mulig å få regning men tannlegen vil helst unngå det.

Jeg vil råde deg til å spørre din tannlege på forhånd hvordan betalingen skal foregå. Må du betale med en gang og du vet at du ikke kommer til å ha råd, får du heller utsette timen litt (så sant du ikke har tannverk da).

Gjest Bertine
Skrevet

hei!

Jeg var hos tannlegen idag, en ny som jeg aldri har vært hos. og siden jeg ikke hadde penger nå(sa ikke det da men...), spurte jeg om å få en regning, og det gikk helt fint. Ingen problem det!

Er jo greit å spørre på forhånd da, så vet man.

Skrevet

Hos min tannlege må vi betale for hver time.

Jeg var så heldig denne gangen at jeg får alt samlet på en regning som skal betales i Juni ( skattepenger er kjekt å

ha ).

Men jeg tror dette er veldig sjeldent. Jeg har alltid betalt for hver time der og da eller så har jeg fått en regning.

Gjest marthepia
Skrevet

Sist jeg var til tannlegen min borret jeg 3 hull og renset tennene mine for tannstein. Dette måtte gjøres over 2 dager. Jeg betalte alt når behandlingen var ferdig, men jeg fikk spørsmål om jeg ville ha en regning på det først. Men ettersom jeg får 75 % rabatt var det ikke noe problem med å betale. Ellers ville det blitt nærmere 2-3 000 kr regner jeg med.

Skrevet

Faren min er tannlege, og jeg hjelper ham en gang i uka med papirarbeidet. Hos ham får de som vil det regning, og denne kan også deles opp dersom pasienten ønsker det og beløpet er litt stort. Men det virker jo som om folk gjør det forskjellig på dette området.

Skrevet

Det enkleste er jo å bare ringe og spørre?!

Er mye forskjellig måter de gjør det på, noen vil ha betalt etter hver gang, hos noen får en regning om en vil ha det.

Lykke til hos tannlegen da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...