Gå til innhold

Er det noen som frivillig lever i aseksuelle forhold her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å være aseksuell? Jeg er redd for sex og nærhet, og kunne godt tenke meg å bli sammen med en som ikke ønsker å ha sex. Finnes det mange slike menn?

Anonymkode: 0675d...ff3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kompis av meg har aldri hatt sex han er over 23år han syntes det ikke er så viktig men det finnes vel ikke så mange av dem

Anonymkode: 8d110...22e

• Liker 2
Skrevet

Hvis det var mange aseksuelle ville menneskerasen ikke vært så tallrik som den er. Jeg mener å ha lest at ca 1% av befolkningen er aseksuell.

Det er jo ikke sånn at av resten har absolutt alle høy seksualdrift, så du har litt mer enn 1% å velge blant.

Anonymkode: 3c965...a20

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var mange aseksuelle ville menneskerasen ikke vært så tallrik som den er. Jeg mener å ha lest at ca 1% av befolkningen er aseksuell.

Det er jo ikke sånn at av resten har absolutt alle høy seksualdrift, så du har litt mer enn 1% å velge blant.

Ja jøss, barnefødsler er jo er virkelig godt mål på hvor seksuelle folk er. 

Det er jo ikke sånn at en del av de som er seksuelle velger bort barn.

Eller sånn at de som får barn, ikke egentlig hadde lyst på sex, men ble tvunget. 

Er det vel?

:glare:

Anonymkode: acd73...d3b

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange, spesielt kvinner i enkelte kulturer har pliktsex. Mange har også sex for å lage barn selv om de ikke er så glad i sex. 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kompis av meg har aldri hatt sex han er over 23år han syntes det ikke er så viktig men det finnes vel ikke så mange av dem

Anonymkode: 8d110...22e

Han er jo ikke nødvendigvis aseksuell av den grunn. Kanskje han bare ikke har møtt noen han ønsker å ha sex med, kanskje han venter på den rette, kanskje han er sjenert... 

• Liker 3
Skrevet

Pga testosteron finnes det svært få menn uten sexdrift. Du kan kanskje prøve å finne en mann med lavt testosteronnivå? 

Anonymkode: 0d232...827

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja jøss, barnefødsler er jo er virkelig godt mål på hvor seksuelle folk er. 

Det er jo ikke sånn at en del av de som er seksuelle velger bort barn.

Eller sånn at de som får barn, ikke egentlig hadde lyst på sex, men ble tvunget. 

Er det vel?

:glare:

Hvor tydelig må det sies? Menneskers adferd, som alle andre dyr, er egentlig tilpasset et liv uten kultursivilisasjon og f eks prevensjonsmidler. Hvis en stor andel av en slik art var aseksuelle, ville arten fått liten utbredelse, kanskje den til og med ville blitt utryddet.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tydelig må det sies? Menneskers adferd, som alle andre dyr, er egentlig tilpasset et liv uten kultursivilisasjon og f eks prevensjonsmidler. Hvis en stor andel av en slik art var aseksuelle, ville arten fått liten utbredelse, kanskje den til og med ville blitt utryddet.

Menneskers adferd ja! Men det du snakket om er MENNS adferd, ikke mennesker (menn og kvinner) sin adferd.

Du hoppet over å sjekke med 50% av de du snakker om!

Og det slutter ikke der!

Mange kvinner har barn med få menn, mens det er en hel gjeng med menn som oppdrar andres barn, men har ikke barn selv.

Så ut fra naturens side og barnefødsler er mennesker polygyne. 

Gjest Familytree
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å være aseksuell? Jeg er redd for sex og nærhet, og kunne godt tenke meg å bli sammen med en som ikke ønsker å ha sex. Finnes det mange slike menn?

Du bør snakke med helsepersonell om denne frykten for seksuell forhold. Jeg sier ikke at det er dårlig å være aseksuell, men hvis dette er drevet av en frykt, kan det ikke være så positivt.
 Og ja, jeg vil gjerne ha et aseksuell forhold!😊

Skrevet

Vi som er aseksuelle og ikke i forhold, er nok i flertall ift dem som deler postkasse med en/ei man ikke har sex med. Aseksualitet blir jo av mange sett på som rart og unaturlig, endatil oppfordres man til å snakke med helsepersonell om "problemet".

Altså... Er man nymfoman og digger det, er det da helt greit så lenge man ikke plager andre. Om andre folk føler seg plaget av at jeg ikke har sex, får de sannelig sjøl ta en tur till legen!

• Liker 4
Skrevet

Ja

Anonymkode: 3326c...e99

Skrevet

Hva skal du med et forhold om du har null interesse for nærhet eller fysisk kontakt? Er det ikke da bare enklere å flytte inn i et kollektiv om du ikke vil bo alene? 

Anonymkode: b48bc...d19

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med et forhold om du har null interesse for nærhet eller fysisk kontakt? Er det ikke da bare enklere å flytte inn i et kollektiv om du ikke vil bo alene? 

Hmm, dette fikk meg til å reagere.

Er jo veldig mange andre grunner til å ha et forhold enn det fysiske da. 

Anonymkode: 87050...251

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, dette fikk meg til å reagere.

Er jo veldig mange andre grunner til å ha et forhold enn det fysiske da. 

Anonymkode: 87050...251

Er man ikke bare veldig gode venner da? Føler man hjerte hopper over et slag, pulsen stige, blir man forelska når man er aseksuell? Spør fordi jeg lurer oppriktig. 

Anonymkode: ed338...685

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man ikke bare veldig gode venner da? Føler man hjerte hopper over et slag, pulsen stige, blir man forelska når man er aseksuell? Spør fordi jeg lurer oppriktig. 

Helt riktig!

Anonymkode: 45ab5...b4c

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan være stormforelsket og elske en annen uten å ville ha sex. Alt annet i forholdet gjør det fortsatt til et forhold. Kanskje vanskelig å forstå for alle men sånn er det, faktisk. 

Jeg er ikke helt aseksuell men nesten. Har ekstremt sjelden lyst. Vi snakker 2 gangeri året 😂. Jeg elsker fortsatt mannen min. Han godtar hvordan jeg er. Jeg hjelper han på andre måter (med hendene mine). Han har lov å ha sex med andre, men det vil han ikke. 

Vi har vært sammen i mange år, og det fungerer for oss. Lysten min var ikke noe større i starten heller, selv om jeg var helt på tuppa forelsket. 

Anonymkode: 99337...390

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Thyra skrev:

Mange, spesielt kvinner i enkelte kulturer har pliktsex. Mange har også sex for å lage barn selv om de ikke er så glad i sex. 

Vi har mye å lære av disse kulturene. 

Anonymkode: f742d...021

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et forhold er ikke bare sex. Ønsker gjerne klemmer, kyss, sitte inntil armkroken osv.

ts

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et forhold er ikke bare sex. Ønsker gjerne klemmer, kyss, sitte inntil armkroken osv.

ts

Og dette ønsker du med vennene dine også, eller det er hipp som happ om kjæresten er mann eller dame?

Hvis ikke, så er du jo delvis seksuell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...