Gå til innhold

Pappa er på en måte mot meg og en helt annen med min samboer. Skaper problemer for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dårlig barndom, dårlig forhold til faren min. Det har blitt bedre de siste 5 årene, men jeg ser likevel at hans holdninger til meg gjentar seg. Hver gang jeg deler en av mine utfordringer til han så blir han veldig negativ og forventer det verste av meg. Hver gang jeg møter på vanlige problemer i livet og han får vite om de så får jeg høre at jeg er svak eller for følsom. Hvis jeg forteller om noe jeg har lyst til å mestre eller prøve så forteller han at han ikke har troa på meg. 

Så kom min samboer inn i bildet og hver gang han spør faren min om noe så er pappa med på det. De har blitt gode venner, noe jeg syns er veldig fint. Det har ført til at pappa har stilt opp mer for meg nå fordi en annen har spurt han. Hver gang jeg spør pappa om ting så er det vanskelig å få til eller så avlyser han sent. Men han har gjort et par fine ting for meg i år, som jeg er takknemlig for. Men disse andre sidene hans skinner stadig vekk igjennom. 

Så mener min samboer at jeg må se nåtid, se at han har gjort det og det for. Selv om han skuffet meg 4 ganger, så hjalp han meg 2 ganger. Han er desverre aldri der når jeg får høre de mest negative kommentarene fra faren min. Jeg prøver å fortelle han om dette og nå sa han at han ikke ville føle at han måtte ta noens side. At jeg ikke burde prate negativt om faren min. 

For min del så har jeg ikke noe tillit til han. Jeg er takknemlig for alt han faktisk gjlr, men tillit bygges over tid med kun positive ting. Nå er jeg så redd for at det en dag kan gå skeis med samboer pga måten pappa gjør ting på. Hv hvis jeg en dag har en skikkelig dårlig opplevelse med pappa, så får jeg ikke støtte av samboer fordi de er så gode venner. 

Hvordan kan jeg få samboeren min til å forstå litt mer? Til å kanskje se det jeg ser?

Anonymkode: 9f937...e8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...