Gjest Anonymdr Skrevet 26. oktober 2019 #21 Skrevet 26. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Specsavers har ikke bare sitt eget merke på briller, men mange andre forskjellige merker også. Har akkurat kjøpt nye briller til både min datter og meg, vi er begge fornøyde. Du skriver ingenting om hvor mange år barnet ditt er, alder bestemmer om det skal til optiker eller henvises via fastlege til øyelege. Anonymkode: e75ee...c4a Hun er 10 år gammel. Tok henne med til fastlegen først siden jeg har ingen erfaringer med briller osv.. de sjekket bare hvor langt hun kunne se og sa vi skulle gå til optikeren etter hvert. Så jeg regner med bare at hun er nærsynt, men ellers tror jeg alt er som det skal være.
Gjest Anonymdr Skrevet 26. oktober 2019 #22 Skrevet 26. oktober 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må få barnet ditt undersøkt av øyelege, de har en helt annen kunnskap enn en optiker. Fastlege eller helsestasjon kan henvise. Litt avhengig av hvor dårlig barnet ser, kan man få mye dekket av nav. Så for all del, gå til øyelege. Lykke til Anonymkode: 4a16f...1ab Ser ikke ut som man kan få støtte til det lenger da den siden ikke finnes da jeg søkte det opp.. https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Hva+har+du+vansker+med/briller-til-barn-og-ungdom-under-18-år--384152
-jk- Skrevet 26. oktober 2019 #23 Skrevet 26. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk flest har vel langt mer problemer med glassene og å kunne seg forsvarlig gjennom brilleglassene enn med infatningene når det kommer til Specsavers? Så å dra frem hvor fornøyd du er med infatninger av ett visst merke er vel i denne sammenhengen uten nevmeverdig betydning for trådens tema, nrmlig hvor ts skal ta barnet til synsundersøkelse. Anonymkode: 89c98...468 Glassene har vært spot-on hele tiden, både lesebriller og progressive. Har null å utsette på det. Jeg kommenterte de som mente at Specsavers har dårlige innfatninger. Mulig de har det, men om man velger noe annet enn de aller billigste så får man ihvertfall gode greier. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #24 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg anbefaler STERKT å ta brilleundersøkelse hvor som helst, og be om et kort som viser til de svarene prøven viser. Så kjøper du briller på https://extraoptical.no/ . Mye billigere, og veldig bra briller. Har brukt de i noen år og sparer latterlig mye penger. Leveranse er også kjapp. Flere burde vite om dette, så jeg sprer budskapet :P Anonymkode: d9382...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #25 Skrevet 26. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler STERKT å ta brilleundersøkelse hvor som helst, og be om et kort som viser til de svarene prøven viser. Så kjøper du briller på https://extraoptical.no/ . Mye billigere, og veldig bra briller. Har brukt de i noen år og sparer latterlig mye penger. Leveranse er også kjapp. Flere burde vite om dette, så jeg sprer budskapet Anonymkode: d9382...0b9 Skal sjekkes! Vurdere å unne meg et par nye briller i ti års jubileums presang for de jeg har nå.. har tross alt endret litt stil siden jeg var 23 😂 Anonymkode: 112f5...9dc
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #26 Skrevet 26. oktober 2019 9 timer siden, Anonymdr skrev: Ser ikke ut som man kan få støtte til det lenger da den siden ikke finnes da jeg søkte det opp.. https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Hva+har+du+vansker+med/briller-til-barn-og-ungdom-under-18-år--384152 Vi har nettopp fått (nesten) full støtte til briller til vårt barn, etter å ha vært hos øyelege. Bare to uker siden. Men kjenner ikke til kriteriene for hvem som for dekket og ikke. Anonymkode: 4a16f...1ab
Ulven Skrevet 26. oktober 2019 #27 Skrevet 26. oktober 2019 Vi er tre i familien som bruker briller. Alle kjøper fra Specsavers. Mannen og datteren har høye minusstyrker, skjeve hornhinner og prismer, og har aldri hatt problemer hverken med glassene, holdbarheten på glassene eller feil styrke. Jeg har bare minus 1, så jeg trenger ikke så omfattende glass, men det har heller aldri vært noe problem med mine. Vi kjøper ikke de dyreste merkebrillene, siden vi liker å bytte litt, men holder oss i segmentet 795-995. Innfatningene er gode og holder det de skal.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #28 Skrevet 27. oktober 2019 Kontakt helsestasjonen for å få henvisning videre til øyelege. Barn skal som hovedregel få synet vurdert hos legespesialist, ikke hos optiker. Godt mulig dere først må til ortoptist for å se om barnet har skjult skjeling i tillegg. Anonymkode: db049...26c
s0la Skrevet 27. oktober 2019 #30 Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Har best erfaring fra Specsavers. De er rimeligere i pris, har bare møtt hyggelige og flinke optikere der. Brillene mine er i god kvalitet; kjøpte de på tilbud, stort avslag. Et år senere og ingen skader på de. (Det var faktisk optiker hos Specsavers som fant øyesykdommen min, ikke øyelege. Øyelegen mente skjelingen min bare var en skjønnhetsfeil. Nope! Men kan være lurt å dra innom en øyelege også, de fleste er flinke. Men optikere er veldig dyktige de og!) Endret 27. oktober 2019 av s0la 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #31 Skrevet 3. juli 2020 På 26.10.2019 den 20.41, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler STERKT å ta brilleundersøkelse hvor som helst, og be om et kort som viser til de svarene prøven viser. Så kjøper du briller på https://extraoptical.no/ . Mye billigere, og veldig bra briller. Har brukt de i noen år og sparer latterlig mye penger. Leveranse er også kjapp. Flere burde vite om dette, så jeg sprer budskapet Anonymkode: d9382...0b9 Men hva gjør man når brillene trenger å repareres ? En har vel ikke forsikring på briller en bestiller på nett ? Enn så lenge så bestiller vi briller hos Brillehjørnet her i byen der vi har forsikring og får service på brillene hennes gratis. Anonymkode: faaf2...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå