Gjest Anonymdr Skrevet 25. oktober 2019 #1 Skrevet 25. oktober 2019 Fant ut her om dagen om at ungen min ikke ser så godt. Derfor har jeg tenkt til å ta med henne til en optiker for å sjekke synet osv..Specsavers og Synsam er det eneste optikerne i nærheten av oss. Har noen venner som bruker briller fast og det kommer til å koste en del, men har lest litt og undersøkt litt priser på nettet og det viser seg at Synsam koster en del mer enn Specsavers. Men mange sier at Synsam har bedre brille kvalitet mens andre sier at det er det samme så jeg er litt i tvil rundt det. Er det noen som har erfaringer med Synsam eller Specsavers? Det viktigste er jo at ungen får en god brille, men om det er samme kvalitet, så hadde det vært fint å spare ett par tusenlapper.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #2 Skrevet 25. oktober 2019 Specsavers er søppel. Anonymkode: 7b570...e04 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #3 Skrevet 25. oktober 2019 5 minutter siden, Anonymdr skrev: Fant ut her om dagen om at ungen min ikke ser så godt. Derfor har jeg tenkt til å ta med henne til en optiker for å sjekke synet osv..Specsavers og Synsam er det eneste optikerne i nærheten av oss. Har noen venner som bruker briller fast og det kommer til å koste en del, men har lest litt og undersøkt litt priser på nettet og det viser seg at Synsam koster en del mer enn Specsavers. Men mange sier at Synsam har bedre brille kvalitet mens andre sier at det er det samme så jeg er litt i tvil rundt det. Er det noen som har erfaringer med Synsam eller Specsavers? Det viktigste er jo at ungen får en god brille, men om det er samme kvalitet, så hadde det vært fint å spare ett par tusenlapper. Er på mitt andre par med Specsavers eget merke, makan til dritt. Lakken flasser av, stengene spretter ut når man legger dem inn. Kjøpe billig er kjøpe dyrt Anonymkode: 70326...160 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #4 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg tror det viktigste her er at hun får sjekket synet hos en bra optiker. Om det er Synsam eller Specsavers kommer litt an på hvor du bor og om det er noen anbefalinger som peker i en retning. Prisene varierer hos alle . Anonymkode: 25cb3...428 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #5 Skrevet 25. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det viktigste her er at hun får sjekket synet hos en bra optiker. Om det er Synsam eller Specsavers kommer litt an på hvor du bor og om det er noen anbefalinger som peker i en retning. Prisene varierer hos alle . Anonymkode: 25cb3...428 Synsundersøkelse er vel det samme hos alle optikere, og det er ikke noen prisforskjell, så tror det er det samme hvilken hun velger. Tror det er snakk om hvilke briller som er best, hos specsavers kan man få briller for et par hundre kroner mens synsam sine er oppe på et par tusen Anonymkode: 6eb97...b9f
Teyla Skrevet 25. oktober 2019 #6 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg har bare briller fra Specsavers, og de har grei kvalitet. Kjøpte billigste typen, fordi jeg hovedsaklig bruker linser. Så kan vel egentlig ikke svare for hvordan kvaliteten blir for et barn. Men, selve synsundersøkelsen kan variere! Specsavers har rotet veldig fram og tilbake med styrken min! Til slutt ga jeg litt opp, følte det var greit med den siste styrken. Nylig var jeg til synsundersøkelse hos Synsam, som justerte bittelitt på styrken, og nå er den bra! Jeg følte også at Synsam var mer profesjonell, tok seg god tid på å forklare og undersøkte effektivt. Så jeg anbefaler Synsam, her jeg bor! Det kan jo sikkert variere fra optiker til Optiker, ikke nødvendigvis hvilken kjede... Så hvis du kjenner folk som bruker de der du bor, bør du jo helst spørre dem 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #7 Skrevet 25. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synsundersøkelse er vel det samme hos alle optikere, og det er ikke noen prisforskjell, så tror det er det samme hvilken hun velger. Tror det er snakk om hvilke briller som er best, hos specsavers kan man få briller for et par hundre kroner mens synsam sine er oppe på et par tusen Anonymkode: 6eb97...b9f Nå har jeg hatt briller siden jeg var 10 og nå er jeg over 50. Mange brillepar siden den gang og jeg ble mere og mere nærsynt . Prøvd ulike optikere og slett ikke alle har vært like dyktige, så det er all grunn til å sjekke ut litt. Måtte bli over 40 før en optiker greide å finne ut at jeg hadde,skjult skjeling, og hun går jeg hos enda !👍👍 Anonymkode: 25cb3...428 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #8 Skrevet 25. oktober 2019 Hvis Specsavers er tidligere Brilleland så er det bare å styre unna ! Anonymkode: 25cb3...428 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #9 Skrevet 25. oktober 2019 21 minutter siden, Anonymdr skrev: Fant ut her om dagen om at ungen min ikke ser så godt. Derfor har jeg tenkt til å ta med henne til en optiker for å sjekke synet osv..Specsavers og Synsam er det eneste optikerne i nærheten av oss. Har noen venner som bruker briller fast og det kommer til å koste en del, men har lest litt og undersøkt litt priser på nettet og det viser seg at Synsam koster en del mer enn Specsavers. Men mange sier at Synsam har bedre brille kvalitet mens andre sier at det er det samme så jeg er litt i tvil rundt det. Er det noen som har erfaringer med Synsam eller Specsavers? Det viktigste er jo at ungen får en god brille, men om det er samme kvalitet, så hadde det vært fint å spare ett par tusenlapper. Specsavers har en pris for optikerundersøkelse på nettsidene sine og en helt annen pris når du skal betale etter undersøkelsen. Noen betaler så mye som 1 290 kroner for en undersøkelse der, mens sidene til Specsavers sier at en synsundersøkelse koster max kr. 645. Men hvor gammelt barnet er avgjør om barnet skal undersøkes av optiker eller skal henvises av lege til øyelege. Så begynn med en telefon til fastlegen eller til skolens helsesykepleier alternativt helsestasjonen. Barn skal og ha stønad fra Nav til briller, noe som ble flittig diskutert da statsbudsjettet ble fremlagt tidligere i høst og regjeringen vil kutte i denne støtten. Anonymkode: 89c98...468 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #10 Skrevet 25. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synsundersøkelse er vel det samme hos alle optikere, og det er ikke noen prisforskjell, så tror det er det samme hvilken hun velger. Tror det er snakk om hvilke briller som er best, hos specsavers kan man få briller for et par hundre kroner mens synsam sine er oppe på et par tusen Anonymkode: 6eb97...b9f Se det jeg skrev om pris i innlegget over. Det samme gjelder for briller. Noen må ha spesialglass utenfor standarstyrken på billigbrillene. Min erfaring er at specsavers billigbriller deres blir dyrere enn alt annet når styrken avviker bittelitt fra det som er standarstyrke. Har du ikke brilleland i nærheten ts? Anonymkode: 89c98...468
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #11 Skrevet 25. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis Specsavers er tidligere Brilleland så er det bare å styre unna ! Anonymkode: 25cb3...428 De to kjedene er nøye adskilt. Brilleland har aldri hatt noe med specsavers å gjøre og omvendt. Anonymkode: 89c98...468 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #12 Skrevet 25. oktober 2019 11 minutter siden, Teyla skrev: Jeg har bare briller fra Specsavers, og de har grei kvalitet. Kjøpte billigste typen, fordi jeg hovedsaklig bruker linser. Så kan vel egentlig ikke svare for hvordan kvaliteten blir for et barn. Men, selve synsundersøkelsen kan variere! Specsavers har rotet veldig fram og tilbake med styrken min! Til slutt ga jeg litt opp, følte det var greit med den siste styrken. Nylig var jeg til synsundersøkelse hos Synsam, som justerte bittelitt på styrken, og nå er den bra! Jeg følte også at Synsam var mer profesjonell, tok seg god tid på å forklare og undersøkte effektivt. Så jeg anbefaler Synsam, her jeg bor! Det kan jo sikkert variere fra optiker til Optiker, ikke nødvendigvis hvilken kjede... Så hvis du kjenner folk som bruker de der du bor, bør du jo helst spørre dem 🙂 Har samme erfaring i forhold til styrke. Byttet frem og tilbake. Hadde over lengre tid vondt i hodet pga dette. Aldri mer Specsavers på meg. Flere jeg kjenner som har hatt dårlige erfaringer med de! Anonymkode: c9705...916
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #13 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg har en venn som byttet fra Synsam til Specsavers. Hun ble veldig fornøyd med de nye brillene. Anonymkode: 6eb97...b9f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #14 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg bruker mest linser, men har hatt de samme brillene fra Specsavers i ni år, og de ser helt nye ut, så å si at Specsavers er søppel er å dra det langt.. Anonymkode: 112f5...9dc 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #15 Skrevet 26. oktober 2019 Ikke fornøyd med brillene jeg har hatt fra Specsavers. Anonymkode: b309d...d18
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #16 Skrevet 26. oktober 2019 Specsavers har ikke bare sitt eget merke på briller, men mange andre forskjellige merker også. Har akkurat kjøpt nye briller til både min datter og meg, vi er begge fornøyde. Du skriver ingenting om hvor mange år barnet ditt er, alder bestemmer om det skal til optiker eller henvises via fastlege til øyelege. Anonymkode: e75ee...c4a 4
Gjest LaptopPute Skrevet 26. oktober 2019 #17 Skrevet 26. oktober 2019 Har et par med briller fra Interoptik og et par fra Synsam. Vært veldig fornøyd med både briller og undersøkelse fra begge to. Og jeg har et tricky syn.
-jk- Skrevet 26. oktober 2019 #18 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg har 4 par lesebriller og 2 par progressive fra Specsavers. Superfornøyd Bruker stort sett innfatninger fra Timberland. Mulig Specsavers har noen rimeligere som ikke er like bra, men de jeg har valgt har ihvertfall vært 100 feil- og problemfrie. Har heller ingen riper i glass eller andre defekter, og jeg bruker lesebrillene svært mye. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #19 Skrevet 26. oktober 2019 1 time siden, -jk- skrev: Jeg har 4 par lesebriller og 2 par progressive fra Specsavers. Superfornøyd Bruker stort sett innfatninger fra Timberland. Mulig Specsavers har noen rimeligere som ikke er like bra, men de jeg har valgt har ihvertfall vært 100 feil- og problemfrie. Har heller ingen riper i glass eller andre defekter, og jeg bruker lesebrillene svært mye. Folk flest har vel langt mer problemer med glassene og å kunne seg forsvarlig gjennom brilleglassene enn med infatningene når det kommer til Specsavers? Så å dra frem hvor fornøyd du er med infatninger av ett visst merke er vel i denne sammenhengen uten nevmeverdig betydning for trådens tema, nrmlig hvor ts skal ta barnet til synsundersøkelse. TS, du må heller ikke kjøpe briller der du får gjort synsundersøkelsen. Du har krav på brilleseddel/resept på brillestyrken på papir, og kan reise dit du vil for å kjøpe briller. Anonymkode: 89c98...468 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #20 Skrevet 26. oktober 2019 Du må få barnet ditt undersøkt av øyelege, de har en helt annen kunnskap enn en optiker. Fastlege eller helsestasjon kan henvise. Litt avhengig av hvor dårlig barnet ser, kan man få mye dekket av nav. Så for all del, gå til øyelege. Lykke til Anonymkode: 4a16f...1ab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå