Gå til innhold

Hvor ærlig er du med venner? Om noen spør om din mening pynter du på det eller er du dønn ærlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ærlig er du med venner? Om noen spør om din mening pynter du på det eller er du dønn ærlig? Er selvfølgelig at disse to kanskje kan regnes som ytterpunkter, og at det også nok vil variere ut i fra hva det gjelder men tenker det er et greit utgangspunkt. 

Tenkt scenario:
En av dine beste venner som du er veldig nære og har kjent i mange år spør deg: "Hva synes du om kjolen jeg tenker å ha på meg i bryllupet?". Det er da snakk om bryllupet til deres felles venn, din venninne virker fornøyd og har brukt en del penger på å kjøpe denne kjolen. La oss si du synes denne kjolen er ett av de styggeste plaggene du noen gang har sett, og at du helst skulle sett at din venninne aldri brukte denne kjolen i offentlighet i det hele (for hennes egen del). 

Hva svarer du? 

Anonymkode: 01c6a...3e9

Videoannonse
Annonse
Gjest Krampus
Skrevet

Svarer at det ikke er min smak men at det viktigste er at hun liker den. 

Skrevet

Jeg heller mot det ærlige, men prøver naturligvis å pakke det inn på en pen måte.

I situasjonen du beskriver hadde jeg nok hintet til at jeg ikke syntes kjolen passet så bra, men selvsagt aldri brukt ord som stygg. Jeg ville heller sagt noe om at jeg ikke syntes den passet til anledningen eller sesongen. Hvis hun likevel ville bruke den, hadde jeg deretter holdt kjeft. Det er en kjole, ikke en avgjørende livsbeslutning, og det er uansett opp til henne.

Anonymkode: dc440...cf3

• Liker 2
Skrevet

Det handler jo om det er noe viktig eller ikke. 
Blir jeg spurt om hun bør gifte seg med en forferdelig mann, svarer jeg så ærlig jeg kan rundt hva jeg tror blir viktig for henne i et ekteskap og hvorfor jeg lurer på om denne mannen er rett. Kjolen derimot, er ikke så viktig. 
Spør hun om jeg tror hun passer til x jobb og jeg ikke tror det, prøver jeg å snakke om hvorfor hun vil ha jobben kontra hva jobben faktisk er. 
Ærlighet er en ting, men å få folk til å forstå selv er noe annet. 

Anonymkode: 75d93...eeb

• Liker 5
Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Vel, jeg liker å være ærlig, men alle med litt sosiale antenner forstår at det ikke er absolutt alt man må si sin 100% ærlige mening om alltid. 

Her er det snakk om en kjole og om det er hennes smak og den passet til anledningen så er ikke min mening viktig. Om den hadde vært upassende til anledningen så hadde jeg kanskje sagt noe, men uansett om jeg hadde sagt noe så hadde jeg nok pakket det litt inn. Folk må få lov til å ha sin egen stil. 

Jeg har vært ærlig med venninner om de ber meg om min mening om andre ting, men det er ikke alle som tåler det. Allikevel så gidder jeg ikke å jatte med om en venninne hadde oppført seg som en idiot. Ordlegger meg jo selvfølgelig på en annen måte 

Endret av TheCatLady
Skrevet

Hadde nok bare jattet med om kjolen allerede var kjøpt og hun var fornøyd med kjolen. At jeg skulle synes at kjolen er stygg har jo ikke noe å si. Min oppfatning av kjolen trenger jo ikke være den samme som de andre gjestene. 

Anonymkode: b4504...cce

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde sagt kjolen ikke var fin. Men vis hun absolutt skulke gå med den hadde jeg hjulpet med at helheten ble fint. Veske og sko som passer, håret og sminken ol. 

Jeg er alltid ærlig og jeg håper mine venner er ærlig mot meg tilbake når jeg spør de om råd. Jeg har opplevd mange ganger at venninna mi sier det og det plagget er stygt. Men jeg har gått med det fordi jeg føler meg vel i det og liker det. Går ikke rundt og er sur selvom jeg vet hun ikke liker det. 

Anonymkode: 2102d...3c4

Skrevet

Jeg er ikke ærlig med venner jeg ikke lengre tar alvorlig.

Gjest Alkoholist
Skrevet

Jeg hadde svart at jeg ikke bryr meg om hva slags klær folk bruker. Og det er mitt ærlige svar. 

Skrevet

Jeg hadde sagt den var fin. Hvis hun selv er superfornøyd og har brukt mye penger på den... hvorfor skal jeg da si min mening om at den ikke er fin? For så å gjøre henne usikker? 

Hadde hun vært i tvil ang kjole og jeg var med henne på shopping kunne jeg sagt hva jeg tenker passer.. men ikke når hun allerede har kjøpt den og selv er fornøyd. 

Det er jo hun som skal være fornøyd med plagget ikke meg 

Anonymkode: 00513...505

Skrevet

Hvis reisen er bestilt, middagen er kjøpt inn, kjolen er betalt, barnenavnet er bestemt, da jatter jeg med. Ingen vits i å såre. 

Med mindre det er helt katastrofe. Som den gangen jeg ble vist en lårkort, trang kjole, til bryllup. 

Om det er rådføring når de står mellom flere valg er jeg helt ærlig, uansett hvor nær/fjern familie/venn det er snakk om. 

Anonymkode: d9b98...1f6

Gjest ByeByeLove
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor ærlig er du med venner? Om noen spør om din mening pynter du på det eller er du dønn ærlig? Er selvfølgelig at disse to kanskje kan regnes som ytterpunkter, og at det også nok vil variere ut i fra hva det gjelder men tenker det er et greit utgangspunkt. 

Tenkt scenario:
En av dine beste venner som du er veldig nære og har kjent i mange år spør deg: "Hva synes du om kjolen jeg tenker å ha på meg i bryllupet?". Det er da snakk om bryllupet til deres felles venn, din venninne virker fornøyd og har brukt en del penger på å kjøpe denne kjolen. La oss si du synes denne kjolen er ett av de styggeste plaggene du noen gang har sett, og at du helst skulle sett at din venninne aldri brukte denne kjolen i offentlighet i det hele (for hennes egen del). 

Hva svarer du? 

Jeg hadde sagt: “For meg ser den fin ut, men nå spør du ikke riktig person.” Så kunne noen som bryr seg ha hjulpet henne med å finne riktig kjole.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkt scenario:

Hva svarer du? 

Så lenge kjolen ikke er hvit, rød, svart eller veldig utfordrende så ville jeg sagt at den passer til bryllupet. For om du syns den er pen, stygg, elsker den eller hater den så betyr jo ikke det noe? Passer den i bryllup? 

Anonymkode: d7c49...b6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...