Gå til innhold

Feil oppfatninger du har opplevd at andre har hatt relatert til yrket ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er en/flere feil oppfatninger du har opplevd at andre har hatt relatert til yrket ditt? Enten nåværende eller tidligere. Hadde vært interessant å høre andres erfaringer 🙂

Ambulansearbeider. "Tar dere akutte oppdrag også, eller?" Selvfølgelig. (Hvilken hovedprioritet skulle vi ellers ha, tenkte du?) 
Motsatt er det en del som tenker at en ambulanse bare tar akutte oppdrag, noe som heller ikke stemmer. 

Fotograf. "Å ta disse bildene koster deg jo ikke noe. Hvorfor tar du så mye betalt når du bare kan gjøre det gratis?" Både kamerautstyr, programmer, data, reising, kurs, utdanning, tiden jeg bruker mm. koster. Bare det mest nødvendige kamerautstyret mitt kostet 50.000. Når man har dette som fulltidsjobb er man også avhengig av å få betalt i penger, ikke annet. 

Anonymkode: e1bbe...d17

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ansatt i butikk- dere sitter jo bare å scanner varer hele dagen, NEI VI GJØR IKKE BARE DET FOR F**** 

Anonymkode: a8185...ed8

• Liker 28
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ansatt i butikk- dere sitter jo bare å scanner varer hele dagen, NEI VI GJØR IKKE BARE DET FOR F**** 

Amen! Jobbet en periode i dagligvarebutikk, og det et latterlig undervurdert yrke. Folk burde bare visst.

• Liker 19
Skrevet

Hva mer gjør dere i butikk? Jeg har jobba i det og jeg satt bare og scannet varer hele dagen (forøvrig svær butikk med kontinuerlig mennesker i kassa). Påfylling i hyllene, noe mer?

Anonymkode: 14929...083

• Liker 5
Skrevet

Vasker gamle romper og bæsj hele dagen🙄 - sykepleier

Anonymkode: 3b8ef...436

• Liker 21
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva mer gjør dere i butikk? Jeg har jobba i det og jeg satt bare og scannet varer hele dagen (forøvrig svær butikk med kontinuerlig mennesker i kassa). Påfylling i hyllene, noe mer?

For min del var det i kortene på daværende tidspunkt at jeg skulle bygge karriere innad i den butikkjeden, så jeg fikk opplæring med mer administrative oppgaver.

• Liker 2
Skrevet

Lærer - at man bare underviser noen få timer og resten av tiden fri 🤦‍♀️ 

Anonymkode: acbec...af4

• Liker 46
Skrevet

Forfatter. Omtrent alt folk tror er feil. 

Anonymkode: c818b...0a6

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde post i butikk, postnord og tipping i tilleg. 
man må fylle på hyller 

ta imot varer og få dem ut 

hjelpe kunder 

ta imot kjeft fra kunder 

rydde rydde og atter rydde 

Løøøøpe ut på lageret fordi noen krever at du sjekker på lageret (enda du veit at det ikke er igjen noe av varen) 

tråkke rundt på hardt betonggulv hele dagen 

Det er et tungt yrke, å om du skal bygge karriere innen butikkdrift må du kunne myyye mer enn bare å slå inn noen varer på kassa 

• Liker 19
Skrevet

Jeg jobber som forsikringsrådgiver. 

Mange tror jeg er telefonselger og prøver å lure folk, men det er kundene som ringer til meg og jeg gir råd ut ifra samtaler jeg har med kundene, så kan de velge å kjøpe. 

Jeg har blant annet solgt sykdomsforsikring til en familie hvor mor fikk kreft og måtte ha hyppige behandlinger i en storby som lå 5 timer unna. De fikk de en større utbetaling fra forsikringen slik at far kunne ta lengre tid med fri fra jobb for å reise med henne og ta vare på henne og barna etter behandlingene. Hvis ikke måtte hun reist alene utover det han hadde å ta av ferie. 

Det er mange som ikke forstår viktigheten og som tror vi er råselgere, men det er vi altså ikke 😊

Anonymkode: 0f45b...6ce

• Liker 6
Skrevet

Digital markedsfører - folk tror jeg er telefonselger (?)

Anonymkode: 8cf39...c96

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i barnevernet, men det har jeg sluttet å fortelle om i sosiale lag hvor jeg ikke kjenner folk...

Anonymkode: 6255e...9e3

• Liker 46
Skrevet

Fascinerende hvor mye penger folk tror man tjener som håndverker. Jeg har blitt beskyldt for å tjene utrolige summer i måneden opp gjennom årene. 

• Liker 14
Skrevet

Kokk!

Enkelte folk tror at jeg liksom skal vite absolutt ALT som har med matlaging å gjøre! Jeg skal tydeligvis vite nøyaktig hvordan man lager hver eneste matrett i HELE verden, uten å lese noen oppskrifter først...   

Anonymkode: f6545...be9

• Liker 32
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kokk!

Enkelte folk tror at jeg liksom skal vite absolutt ALT som har med matlaging å gjøre! Jeg skal tydeligvis vite nøyaktig hvordan man lager hver eneste matrett i HELE verden, uten å lese noen oppskrifter først...   

Anonymkode: f6545...be9

Hehe jeg har også en slik ide om kokker :) At dere bare kan tenke dere til hvordan man lager alt

Anonymkode: 8cf39...c96

• Liker 23
Skrevet

At å jobbe i barnehage handler om å passe på barn.

Vi har et pedagogisk opplegg, vi må se hvert enkelt barn, vi blir godt kjent med alle barna, vi blir trygge og tilstedeværende voksne for barna- viktig voksne. Det er så utrolig mye mer enn å passe barn! 

Anonymkode: f3eb0...0f9

• Liker 26
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i barnevernet, men det har jeg sluttet å fortelle om i sosiale lag hvor jeg ikke kjenner folk...

Anonymkode: 6255e...9e3

Samme her! Til og med familien min snakker om hvor hull i hode barneverntjenesten og NAV er.

Anonymkode: 82727...e71

• Liker 11
Skrevet

Jordmor her

er vanlig spørsmål er: hvor mange barn har du tatt i mot i dag?

det er slett ikke alle dager jeg tar imot et barn en gang, kvinner kan være i fødsel lenge og trenger ofte ganske mye oppfølging utover selve «ta imot barnet»

Anonymkode: 2e7d4...6f6

• Liker 20
Skrevet

At det er "koselig" å jobbe i barnehage.

Anonymkode: 96caa...565

• Liker 23
Skrevet

Lærer - at man kan alt! :) og at man kan gå hjem klokka to hver dag og har sykt mye fri. 😂 

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...