G.A. Skrevet 24. mai 2005 #1 Del Skrevet 24. mai 2005 Bare lurer på om det er noen andre prøvere her som har samme problem som meg. Jeg hadde brukt p-sprøyten i 1 år. Da jeg sluttet med den for å bli gravid begynte problemene å komme. Fikk ikke gang på systemet liksom. Mensen kom aldri. Har fått medisiner for å få gang på syklusene igjen. Så nå får jeg mens, men ser ikke ut som jeg har eggløsning. Har hatt 2 doble kurer Pergotime. Angrer på at jeg brukte p-sprøyten.. Ble aldri advart om problemene som kunne komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 24. mai 2005 #2 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg tok P-sprøyten bare en gang og hadde problemer i mange år etterpå. Blødde non stop i to år. Måtte bruke medisin for å stoppe blødningene. Jeg ble heller aldri advart om hva som kunne skje og angrer utrolig mye på at jeg noen gang tok den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanilje jenta Skrevet 24. mai 2005 #3 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg mistet mensen i to år, etter at jeg var ferdig å bruke p-sprøyta. Men mensen er normal nå. Jeg har hørt mange negative erfaringer med den. Jeg anbefaler ikke den. jeg ble heller aldri advart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 24. mai 2005 #4 Del Skrevet 24. mai 2005 Synes faktisk legene er veldig sløv med å si i fra om bivirkningene på sprøyta. Alle jeg kjenner som har tatt den, har slitt etterpå.. Kanskje på tide de ser litt på det og vurdere om den skal gis til friske jenter?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G.A. Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 25. mai 2005 Fint å høre at jeg ikke er den eneste som har problemer. Håper flere som vuredrer p-sprøyten leser dette før de tar et valg. Forstår ikke at p-sprøyten er lovlig engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. mai 2005 #6 Del Skrevet 25. mai 2005 Rart at ingen blir advart. Jeg har ikke engang VURTERT sprøyte, fordi jeg "VET" (vel, ja "vet" fordi jeg bare har hørt og lest så mye om det, da) at mange får kluss med syklusen etterpå. Meget rart at legene ikke sier dette, for tross alt, det er nærmest "allmennkunnskap" å vite det. Mener å ha lest at det ikke anbefales for de som har lyst på barn i løpet av de nørmeste årene. Sier virkelig ikke legen dette? Det burde de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 26. mai 2005 #7 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har to venninner som begge har brukt p-sprøyten. Den ene fikk mensen tilbake med en gang, men hun hadde den i over et år...den andre ventet i ett og et halvt år før hun fikk den tilbake. Hun hadde den også lenge når den først kom....og hun har fremdeles problemer med syklusene. Jeg kommer ALDRI til å prøve sprøyta...synes det høres veldig skummelt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 26. mai 2005 #8 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg gikk på p-sprøyten i 4 år og fikk problemer da jeg sluttet på sprøyten. Var alltid tørr og sår nedentil. Smertefullt å ha sex. Dette skjedde pga hormonforstyrrelse da jeg sluttet på sprøyten. Måtte til spesialist. Har vært sår siden januar i fjor, så nå er jeg skikkelig lei. Mensen fikk jeg etter 4 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vienn Skrevet 31. mai 2005 #9 Del Skrevet 31. mai 2005 Kan bare slutte meg til de negative erfaringene med syklus, mens og informasjon fra lege. Satt bare 3 sprøyter og måtte vente 16 måneder før første mens kom etter siste sprøyte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 12. juni 2005 #10 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg gikk fra p-sprøyte til p-piller, fordi jeg regnet med at jeg før eller siden ville ha lyst til å bli gravid, og regnet med at det var greit med noe lavere hormondose en stund. Tok 3-4 mnd å komme inn i gjenge med mensen i forhold til p-piller. Men siden jeg går på Synfase, så ser det ut til at det liksom kommer i gang pga den. Kanskje man burde prøve p-piller for å tvinge kroppen inn i gjenge igjen? Jeg har INGEN medisinsk dekning for denne teorien, men det funker kanskje. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 12. juni 2005 #11 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg må bare si at min lege anbefalte meg IKKE å begynne på p-sprøyte. Fikk masse info hvorfor. Er fryktelig glad for det i dag. Hører om så mange som sliter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå