Gå til innhold

Hvordan har så mange unge mennesker råd til bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper bil før andre utgifter

Anonymkode: c0394...4ad

Skrevet

Ganske vanlig å ha deltidsjobb fra man er 16 år. Hvis du sparer en del av de pengene og spytter inn litt konfirmasjonspenger går det helt fint å kjøpe en billig bil eller ta opp billån. Jeg disponerte egen bil fra jeg var 18 år fordi vi hadde en bil til overs siden bestefaren min mistet førerkortet. Da valgte mine foreldre å la meg disponere den bilen. Betalte noe drivstoff, men ikke bompenger, reparasjoner osv. Brukte den mest til å kjøre 20 minutter til og fra skolen uansett, så var ikke så store drivstoffkostnader

Anonymkode: f7f93...c6b

Skrevet

Jeg hadde par gamle biler som for det meste stod i garasjen når jeg var i begynnelsen av tjueårene. Min far hjalp til med vedlikehold så slapp billig unna. Bilen(e) stod for det meste parkert, men ble brukt på helgeturer og under noen ferier. Jeg jobbet ganske mye, likevel foretrakk jeg å gjøre andre ting fremfor å bruke bilen daglig. I dag har jeg valgt bilen bort, det er dyrere nå enn det var da, bompenger, avgifter osv. Jeg hadde garasje, og det var en fordel. I dag har jeg innsett at for meg er det billigere å leie bil når behovet melder seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...