Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal nå betale det jeg har av inkasso for å søke boliglån. Tar det lang tid før "rullebladet" er rent? 😄

Anonymkode: 1622e...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sikkert regne med litt tid før anmerkningene blir fjerna. Men forstår virkelig ikke hvordan noen kan finne på å ikke betale regningene sine.

Skrevet
Just now, Anonym27 said:

Kan sikkert regne med litt tid før anmerkningene blir fjerna. Men forstår virkelig ikke hvordan noen kan finne på å ikke betale regningene sine.

Den var hjelpsom.

• Liker 3
Skrevet

Anmerkningene slettes med én gang de er gjort opp 👍

Anonymkode: ddf81...067

• Liker 1
Skrevet

Anmerkningene er stort sett borte en ukes tid etter at du har betalt.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym27 skrev:

Noen ganger er det eneste alternativ 😛 Man kan ikke bare trylle frem penger. Ei heller nødvendigvis "bare fikse" seg en jobb, eller selge ting for å få råd til regningene 😛 

Anonymkode: 46eb9...d17

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal nå betale det jeg har av inkasso for å søke boliglån. Tar det lang tid før "rullebladet" er rent? 😄

Anonymkode: 1622e...367

Saken er ikke helt ute av verden før tre år etter siste skattemelding der inkassoen din vises. 

Kredittsjekk gjøres på alle før de får lån. Kredittsjekkfirmaene bruker skattemeldinger tre år bakover. Skattemeldingen din for 2019 vil vel være siste ligning der inkassoen fremkommer ? Så etter skatteoppgjøret i 2023 vi skattemeldingene dine være "rene".

Om banken godtar å gi deg lån før den tid? Det vil bare banken kunne svare på. 

Anonymkode: abe12...48e

Skrevet
6 minutter siden, moroklompen skrev:

Anmerkningene er stort sett borte en ukes tid etter at du har betalt.

Ja, så feil kan man ta, mht det ts spør om. Se svaret over! 

Gjest Promqueen
Skrevet
5 minutter siden, Anonym27 skrev:

Det kan være mange grunner til at noen havner i en situasjon hvor man ikke får betalt regninger og det går til inkasso. Handler ikke om å velge å IKKE betale. Jeg har vært utfor det samme. Jeg har hatt lønnstrekk. Det var fordi jeg ble syk og måtte slutte i jobben min, fikk minstesats aap og så ble jeg ung ufør. Det er ikke alltid lett når man blir syk. Nå vet ikke jeg om det er TS sitt tilfelle, men vær forsiktig før dsu uttaler deg om ting du ikke vet NOE SOM HELT OM......

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Saken er ikke helt ute av verden før tre år etter siste skattemelding der inkassoen din vises. 

Kredittsjekk gjøres på alle før de får lån. Kredittsjekkfirmaene bruker skattemeldinger tre år bakover. Skattemeldingen din for 2019 vil vel være siste ligning der inkassoen fremkommer ? Så etter skatteoppgjøret i 2023 vi skattemeldingene dine være "rene".

Står bare studielån på skatteoppgjør. Har ikke noe annet der. Og har veldig lite inkasso, er noen små beløp

Skrevet
Akkurat nå, Stunt mamma skrev:

Står bare studielån på skatteoppgjør. Har ikke noe annet der. Og har veldig lite inkasso, er noen små beløp

Dette stemmer ikke. Du må se på skatteoppgjøret.... 

I tillegg må du se hva som står på kredittsjekker av deg. Det får du brev på når du har blitt kredittsjekket. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hele skattemeldingen kommer jo ikke opp på en kredittsjekk, kun inntekt og formue som dukker opp der. Så nei, en betalingsanmerkning henger ikke igjen i 3 år.

Betalingsanmerkninger slettes normalt i løpet av en ukes tid, litt avhengig av hva slags betalingsanmerkning du har. Anmerkning for f.eks. brutt betalingsavtale går fortere enn en betalingsanmerkning fra namsmannen. 

Anonymkode: 7828d...68f

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Anonym27 said:

Vent til den dagen du havner hos NAV og de finner det for godt å avslutte AAP uten skjellig grunn. Det gjorde de med meg og jeg var uten inntekt i 8 måneder selv om saksbehandler innrømte feil fra NAV sin side. 8 lange måneder tok det dem før de innså feilen og utbetalte det jeg hadde krav på. I den perioden så har man ikke råd til å betale alle regningene og må prioritere, mange regninger ble ikke satt på hold selv om NAV ga meg skriv som forklarte situasjonen. 

Så si meg, hvordan ville du betalt regninger uten fast inntekt når NAV driter seg ut og du er for syk til å jobbe?  Ikke alle har familie og venner som kan låne ut penger i hytt og pine.

Neste gang anbefaler jeg at du tenker litt lengre enn til din egen nestetipp før du uttaler deg om noe du klart ikke har peiling på.

Anonymkode: 6c9a3...09b

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så feil kan man ta, mht det ts spør om. Se svaret over! 

Det stemmer rett og slett ikke! 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er total feilinformasjon. Det står ikke noe om at vedkommende har hatt inkasso nei.

Anonymkode: afb68...c64

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...