AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #41 Skrevet 27. oktober 2019 1 time siden, Maleficenta skrev: Det Er det IKKE.jeg har flere venner med barn. Absolutt ingen av de har eller driver å biter. Det er bare ufordragelige unger med dårlig oppdragelse som biter Ok. Der beskrev du faktisk deg selv. Ufordragelig og dårlig oppdratt. Vil også legge til kunnskapsløs. Alle vet at biting, dytting, kloring og slåing er helt normalt hos små barn. Ingen av mine tre barn har vært bitere men de har alle blitt bitt i bhg i perioder. Heldigvis har jeg vett nok til å forstå at barn er forskjellige og fordi mine ikke gjorde det så betyr ikke det at ingen andre gjør det. Anonymkode: 2d637...152 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #42 Skrevet 27. oktober 2019 Min sønn ble bitt av en mørkhudet gutt gjentatte ganger som 2 åring i bhg,de prøvde å nekte å fortelle meg hvem det var! Men en ettermiddag jeg hentet sønnen min kom denne gutten og hugget seg fast med tennene mine og reiv ut en stykke av kinnet til min sønn, helt sykt, det var som å se et dyr gå til angrep, og min sønn ble totalt traumatisert etter disse gjentatte angrepene! Jeg anmeldte barnehagen og måtte ta min sønn med til legevakt og sy igjen sårene.. Anonymkode: d3a25...981 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #43 Skrevet 27. oktober 2019 2 timer siden, Maleficenta skrev: Det Er det IKKE.jeg har flere venner med barn. Absolutt ingen av de har eller driver å biter. Det er bare ufordragelige unger med dårlig oppdragelse som biter NEIDA, jeg har bare 5 års høyere utdannelse innenfor barns utvikling og 7 års jobberfaring fra barnehage og ppt. Men klart, en sykepleier har vel bedre peiling Anonymkode: 745ca...119 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #44 Skrevet 27. oktober 2019 Sønnen min begynte å bite da bf og jeg gikk fra hverandre. Varte i 2-3 måneder. Ila de siste to månedene har han blitt bitt ca 10 ganger av de mindre barna. Ser ikke så veldig alvorlig på det så lenge det ikke er noen barn som gjøre det «med vilje». Verre om det skjer på storbarnsavdeling. Anonymkode: 74cd3...d83 1
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2019 #45 Skrevet 27. oktober 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEIDA, jeg har bare 5 års høyere utdannelse innenfor barns utvikling og 7 års jobberfaring fra barnehage og ppt. Men klart, en sykepleier har vel bedre peiling Anonymkode: 745ca...119 Da burde du kanskje vite hvordan du stopper bitingen og da siden du er så pedagogisk og fantastisk
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #46 Skrevet 27. oktober 2019 3 timer siden, Maleficenta skrev: Det Er det IKKE.jeg har flere venner med barn. Absolutt ingen av de har eller driver å biter. Det er bare ufordragelige unger med dårlig oppdragelse som biter Det er skremmende at sånne uvitende mennesker som deg får barn og dine holdninger mot andre mennesker vil bli videreført. Anonymkode: 6d752...96e 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #47 Skrevet 27. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Det er skremmende at sånne uvitende mennesker som deg får barn og dine holdninger mot andre mennesker vil bli videreført. Anonymkode: 6d752...96e Så vi skal bare unnskylde disse barna som biter kjøttstykker utfra andres barn sitt kinn, og la dem holde på?! Uten å ta hensyn til at de barna som blir utsatt for denne mishandlingen blir traumatisert av det?! Hvordan hadde DU følt deg, om du kom på jobb og en kollega hugget seg fast i kinnet ditt med tennene sine og reiv løs kjøtt fra ansiktet ditt?! Det er som i en skrekkfilm, og det forventet vi at barn som blir utsatt for det, skal måtte tåle greit og uten men?!? Herregud sier jeg bare.. Anonymkode: d3a25...981 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #48 Skrevet 27. oktober 2019 11 minutter siden, Maleficenta skrev: Da burde du kanskje vite hvordan du stopper bitingen og da siden du er så pedagogisk og fantastisk Det er en prosess. Man kan ikke få en 2-åring til å stoppe å bite over natta..... Anonymkode: 745ca...119
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #49 Skrevet 27. oktober 2019 30 minutter siden, AnonymBruker said: Sønnen min begynte å bite da bf og jeg gikk fra hverandre. Varte i 2-3 måneder. Ila de siste to månedene har han blitt bitt ca 10 ganger av de mindre barna. Ser ikke så veldig alvorlig på det så lenge det ikke er noen barn som gjøre det «med vilje». Verre om det skjer på storbarnsavdeling. Anonymkode: 74cd3...d83 Din sønn bet andre barn i flere måneder etter samlivsbrudd, og etter det ble han bitt selv gjentatte ganger?! Lærte han noe av det?! Anonymkode: d3a25...981
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #50 Skrevet 27. oktober 2019 På 25.10.2019 den 22.52, Maleficenta skrev: Ja men da må det være nok ansatte på jobb. Foreldre skal ikke måtte hente ungene sine med fullt av bitemerker. Min unge har ikke blitt bitt en eneste gang, og biter heller ikke selv. Og han kan ikke snakke ennå. Om biting var sååå vanlig så hadde vel nesten alle barna gått og gnagd på hverandre. Enig i at det må være mange nok folk på jobb, men slik er det ikke, barnehagene er underfinansiert og man har oftere enn sjeldnere ansvar for 7 barn per voksen på småbarna. Ellers viser du at du ikke har kompetanse om barns utvikling og språk (dvs fraværet av det) og hvordan det virker. Barn uten språk kan bli frustrerte og da kan de bite. Dette har altså ingenting med dårlig oppdragelse å gjøre. Men biting KAN ha noe med dårlig oppdragelse å gjøre. Årsaken til biting kan være alt mellom himmel og jord. Den personen som nevnte BUP kan heller ikke ha særlig peiling... Anonymkode: c28d9...029 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #51 Skrevet 27. oktober 2019 Dette er ganske vanlig. Det er ikke en gang slik at det trenger å være en konfliktsituasjon, eller lignende - noen gang kan plutselig så små barn impulsivt finne ut at de gjerne vil prøve tennene på en liten venn, bare fordi kinnet kom nært og så litt fristende ut. Er noen som bruker tennene mer enn andre. Vi er ikke underbemannet i vår barnehage og ikke har de vært det i de tre minste barna mine sine barnehager heller, men likefullt var det/ er det en og annen som bet. Den eneste måten å unngå helt at noen blir bitt på, er å plassere hvert enkelt småbarn i trygg avstand fra hverandre og passe på at de ikke kommer nært, for de kan faktisk finne på å bite hverandre, selv om de ikke gjør slikt daglig. - Det siste gjør man jo selvfølgelig ikke, da det ville gjort betraktelig mye mer galt enn godt. Vi følger selvfølgelig de som har biting som uvane, ekstra godt opp, men de er kjappe og det er ikke alltid at vi får flyttet på dem, før de biter. Noen biter bare i konfliktsituasjoner, slik at det er lettere å se når det kommer, men en ett og et halvtåring trenger bare et halvt sekund på å sette tennene i sidemannen. Anonymkode: 4f494...813 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #52 Skrevet 27. oktober 2019 På 25.10.2019 den 16.30, AnonymBruker skrev: Barnet 1år, har nettopp begynt i barnehagen og er allerede blitt bitt tre ganger av tre forskjellige barn. De ansatte sier at det ikke er barnet som er skyld, men de andre barna sin måte å kommunisere på. Likevel er barnehagen tydelig på at de er underbemannet, og ikke klarer å forhindre bitingen. Det er ikke bare vårt barn som blir bitt. Er dette helt normalt? Eller bør Vi ta tak i saken? Anonymkode: 9b7f9...387 Det er helt forferdelig som forelder å oppleve at sitt eget barn blir bitt og man tenker med en gang på hvilken smerte den stakkaren har måtte oppleve. Noen barn biter og det er vanskelig å forhindre. Barnehagen er et pedagogisk sted der barn skal lære, men det betyr også at de gjør ting som de vil få beskjed om at IKKE er greit. Anonymkode: 6d752...96e 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #53 Skrevet 27. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vi skal bare unnskylde disse barna som biter kjøttstykker utfra andres barn sitt kinn, og la dem holde på?! Uten å ta hensyn til at de barna som blir utsatt for denne mishandlingen blir traumatisert av det?! Hvordan hadde DU følt deg, om du kom på jobb og en kollega hugget seg fast i kinnet ditt med tennene sine og reiv løs kjøtt fra ansiktet ditt?! Det er som i en skrekkfilm, og det forventet vi at barn som blir utsatt for det, skal måtte tåle greit og uten men?!? Herregud sier jeg bare.. Anonymkode: d3a25...981 Er du også like tjukk i huet som tror at dette handler om dårlig oppdragelse? Isåfall så gjelder det samme deg. Det er skremmende at sånne uvitende og dumme folk som dere faktisk får unger. Anonymkode: 6d752...96e 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #54 Skrevet 27. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Er du også like tjukk i huet som tror at dette handler om dårlig oppdragelse? Isåfall så gjelder det samme deg. Det er skremmende at sånne uvitende og dumme folk som dere faktisk får unger. Anonymkode: 6d752...96e Ser du at jeg har nevnt ordet oppdragelse noe sted i mitt innlegg som du siterer nå, eller?! I så fall vil jeg gjerne vite hvor i innlegget mitt det står, fra deg som er så intelligent åpenbart?!😂 Anonymkode: d3a25...981 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #55 Skrevet 27. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser du at jeg har nevnt ordet oppdragelse noe sted i mitt innlegg som du siterer nå, eller?! I så fall vil jeg gjerne vite hvor i innlegget mitt det står, fra deg som er så intelligent åpenbart?!😂 Anonymkode: d3a25...981 Hilsen en mor som fikk et barn som hylte av skrekk i 4 måneder og som ikke ville gå i bhg, fordi han var redd for å bli bitt flere ganger!! Ps. Jeg kan godt bite deg i ansiktet og rive kjøtt av deg der, så får du kjenne selv hvor godt det føles ut.. Anonymkode: d3a25...981 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #56 Skrevet 27. oktober 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hilsen en mor som fikk et barn som hylte av skrekk i 4 måneder og som ikke ville gå i bhg, fordi han var redd for å bli bitt flere ganger!! Ps. Jeg kan godt bite deg i ansiktet og rive kjøtt av deg der, så får du kjenne selv hvor godt det føles ut.. Anonymkode: d3a25...981 Hilsen overhysterisk mor tenker jeg vi sier. E 2-åring klarer ikke rive kjøtt av ansiktet. Anonymkode: 745ca...119 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #57 Skrevet 27. oktober 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hilsen overhysterisk mor tenker jeg vi sier. E 2-åring klarer ikke rive kjøtt av ansiktet. Anonymkode: 745ca...119 Vel, min sønn måtte sy 5 sting i kinnet pga biting.. Håper du har det bra med deg selv, når du syns dette er greit for barn å måtte oppleve, og håper du ikke har barn selv! For deres skyld.. Anonymkode: d3a25...981 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #58 Skrevet 27. oktober 2019 4 timer siden, Maleficenta skrev: Det Er det IKKE.jeg har flere venner med barn. Absolutt ingen av de har eller driver å biter. Det er bare ufordragelige unger med dårlig oppdragelse som biter Gjør samfunnet en tjeneste : ikke få barn før du får kunnskap om barn og utvikling. Aldri kall et barn uoppdragent som et skjellsord mot barnet. Skremmende hvor lite kunnskap noen her på kvinneguiden har 😕 Anonymkode: ad79b...69b 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #59 Skrevet 27. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så vi skal bare unnskylde disse barna som biter kjøttstykker utfra andres barn sitt kinn, og la dem holde på?! Uten å ta hensyn til at de barna som blir utsatt for denne mishandlingen blir traumatisert av det?! Hvordan hadde DU følt deg, om du kom på jobb og en kollega hugget seg fast i kinnet ditt med tennene sine og reiv løs kjøtt fra ansiktet ditt?! Det er som i en skrekkfilm, og det forventet vi at barn som blir utsatt for det, skal måtte tåle greit og uten men?!? Herregud sier jeg bare.. Anonymkode: d3a25...981 Rive løs kjøtt er ikke akkurat dagligdags selv om det forekommer biting i barnehagen. Jesus Kristiansen. Fakta er at putter du mange smårollinger sammen uten å ha øyne på dem konstant så kan det vanke et bitt, lugging eller et knuff. Derifra til scener hentet fra en zombiefilm er derimot lang. Anonymkode: 7c6e4...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #60 Skrevet 27. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Rive løs kjøtt er ikke akkurat dagligdags selv om det forekommer biting i barnehagen. Jesus Kristiansen. Fakta er at putter du mange smårollinger sammen uten å ha øyne på dem konstant så kan det vanke et bitt, lugging eller et knuff. Derifra til scener hentet fra en zombiefilm er derimot lang. Anonymkode: 7c6e4...e6f Ja, skal prøve å fortelle det til min sønn som fikk ødelagt kinnet sitt, 2 år gammel og måtte sy kjøttet igjen, at dette er helt normalt og noe vi "alle" bare må tåle å bli utsatt for og egentlig bare burde sette pris på å bli utsatt for..❤️ Han syns sikkert det var helt greit, å bli merket for livet, på samme måte som du hadde likt det og taklet det, takk for svar her, det gir han en reell oppreisning, virkelig.. Anonymkode: d3a25...981 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå