Gå til innhold

Hadde du prøvd fremstå som politi med hårføner og refleksvest for å "ta på deg politets ansvar"? Eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Etter reformen har Jeanethe opplevd at politiet ikke er til stede hjemme i Mehamn. Derfor har hun selv imitert fartskontroller"

Dersom du hadde prøvd å ringe politet flere ganger for å be dem holde fartskontroll, og de svarte at de ikke hadde kapasitet. Hadde du valgt å prøve fremstå som politi med hårføner og refleksvest for å "ta på deg politets ansvar"? Eller hadde du heller valgt en annen løsning, såfall hva?  

Selv tenker jeg at artikkelen tar opp et viktig tema, men med en heller uheldig vinkling som egentlig fremstår mer humoristisk og useriøs. Og som får intervjuobjektet til å fremstå likeså. Tenker selv at det å "imitere fartskontroller med hårføner fordi man føler at man ser seg nødt til å ta på seg politets ansvar fordi man føler seg utrygg" ikke er helt den rette måten å løse dette på. 

"Det er ikke noen okay situasjon. Derfor har jeg gitt litt opp å ringe etter politiet"

"Når jeg ser at de har for stor fart, så hopper jeg opp og sikter på dem, forteller hun.
Som regel sakker de ned, og noen blir sure på meg – de synes ikke det er noen okay spøk"

"Jeanethe synes det er synd at hun som privatperson ser seg nødt til
å ta et ansvar som egentlig er politiets. Hun føler seg utrygg..."

Link til artikkelen: Jeanethe (46) har tatt loven i egne hender – med hårføneren

Anonymkode: 5d3f6...7f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er tøysete.

Skrevet

For å passe på barnebarna mine? Ja, uten tvil. 

Anonymkode: f3b08...f66

• Liker 1
Skrevet

Å så tøysete, helt klart bedre at barn dør.

"Men for Paulsen er det ramme alvor. Med barn som til stadighet løper – eller aker – gjennom veien, er hun redd for at ulykker skal skje når folk ikke overholder fartsgrensa på 30 km/t."

Anonymkode: 98fd4...2d2

Skrevet

Jeg ville ikke hoppet frem nei, på glatta kan det føre til at sjåføren blir skremt, bråbremser, å kjører rett ut. Ikke noe bedre situasjon det. Jeg hadde heller prøvd å gå medias vei, for å fremme fler kontroller i området. 

Anonymkode: 27ae9...704

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å så tøysete, helt klart bedre at barn dør.

"Men for Paulsen er det ramme alvor. Med barn som til stadighet løper – eller aker – gjennom veien, er hun redd for at ulykker skal skje når folk ikke overholder fartsgrensa på 30 km/t."

Anonymkode: 98fd4...2d2

Den sjansen for å bli påkjørt vil alltid være der, om man skal tenke kynisk. Jeg tenker egentlig at det vil være mer effektivt å snakke med de aktuelle barna om at man skal se seg for for biler og ellers passe seg for de bilene som kommer kjørende, i tillegg gjøre dem obs på at enkelte kjører fort. 

Og hvorfor akkurat dette store behovet for å løpe og ake gjennom veien, det må da være andre og bedre steder disse barna kan løpe og ake uten å måtte gjøre det gjennom veien der de har såpass stor risiko (slik artikkelen fremstår) for å bli påkjørt? 

Tror nok det uansett vil være mer effektivt enn å hoppe frem for å prøve å skremme bilister med en hårføner. Er jo tross alt ikke sikkert de faktisk kjører for fort selv om hun som driver med dette tenker det? Om hun gjemmer seg bak en busk eller gjerde for så å hoppe frem som det virker som i artikkelen: Hvordan kan hun i det hele tatt da se de bilene som kommer og klare å bedømme hvor fort de kjører? 

Anonymkode: 5d3f6...7f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...