AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #1 Skrevet 25. oktober 2019 Etter 11 år kom faren og ville ha samvær. Helt ok. Barnet vet hvem faren er. Så det var ikke et problem, men heller et sårt og gledelig sår for barnet som nå kunne gro. Etter 2 mnd sluttet faren og være ivrig iniativtaker. Ekstra dager i ferier har ikke vært intressangt, ikke en gang i sommerferien. Da ble heller flere helger hoppet over. Det har nå gått snart et år og barnet er hos sin far hver 14 dag en helg. Men vi har ikke noe "fast" klokkeslett for å møtes og jeg organiserer alt hver gang. Ofte nok dagen før pga null kontakt fra far. Jeg tenkte nå og vente å se om BF tar kontakt for å avtale møtested og tid i dag. Klokken er snart halv to og jeg har ikke hørt noe som helst. Barnet er også ferdig på skolen kl. 13.00 noe BF vet veldig godt. Det er også han som har hatt variable tider pga. Andre ting som foregår i hans eget liv stadig. Tenkte å kjøre dit vi pleier å møtes, i et tidsrom innafor 3 timer innen tiden som har pleid å være møtetid. Skal jeg ta det som en selvfølge at faren dukker opp? Og det jeg egentlig lurer på er om.. jeg som har mast ialle år.. jeg ga opp når barnet var 8 år. Da orket jeg ikke mer å prøve.. og nå kunne jeg fint lite brydd meg mindre egentlig og barnet viser "samma for meg" holdning vedr. Faren sin. Men likevel må jeg kunne ha et svar til barnet hvis spørsmålet stilles. Så hvordan skal jeg forholde meg til det at BF ikke tar kontakt? Anonymkode: 0819d...358
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #2 Skrevet 25. oktober 2019 Ingen meninger om dette uten i fra? Anonymkode: 0819d...358
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #3 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg ville ikke kjørt dit, jeg ville forventet at far tar kontakt for å avtale tidspunkt. Dersom interessen er så liten, går det an å si til barnet at jeg har ikke hørt noe fra far, så vi må vente å se. Har vært i samme situasjon selv, der far mister interessen etter kort tid. Blir for mye ansvar, og han liker nok friheten sin. Nå er barna så store at de bestemmer selv, og kontakten er nær ikke-eksisterende. Anonymkode: b43ed...c1a 2
Ulrikke Skrevet 25. oktober 2019 #4 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg ville heller ikke kjørt dit. Han må evne å i det minste sende en melding dagen før.... Jeg ville gitt beskjed om at barnet begynner å bli såpass stort at det har begynt å legge egne planer i helgene. Derfor må dere vite det senest klokka 22(?) torsdag kveld om det blir samvær eller ikke. Har han ikke tatt kontakt innen klokka 22 lar du barnet legge egne planer og samvær utgår. Klarer han ikke få til det er det sikkert på en måte like greit at samvær utgår, tenker jeg.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå