Gå til innhold

Bokklubber for barn - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes så mange ulike bokklubber for barn. Goboken, barnas egen bokklubb, bokklubben og sikkert mange flere. Noen som har erfaringer med noen, og vil dere både positive og negative erfaringer?

Anonymkode: 23d57...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes så mange ulike bokklubber for barn. Goboken, barnas egen bokklubb, bokklubben og sikkert mange flere. Noen som har erfaringer med noen, og vil dere både positive og negative erfaringer?

Anonymkode: 23d57...f1f

Bruker biblioteket. Bokklubber fyller huset opp med bøker, som både koster penger og opptar plass. 

I tillegg lærer alle på denne måten at bøkene skal behandles med forsiktighet fordi andre også skal kunne låne og glede segnover bøkene. 

Er det spesielle bøker så kjøper vi dem på nett eller butikk. 

Anonymkode: 8fdb0...459

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring fra Barnas egen bokklubb og Goboken. Begge to abonnerte jeg på fra barnet ble født og utover. «BEB» sendte en del kjente bøker, som Flåklypa, Emil og lignende, men de ble sendt altfor tidlig. Barnet mitt var vel halvannet år, og var langt unna å interessere seg for så mye tekst. Avsluttet det abonnementet etter 2 år, da jeg gikk gjennom hva jeg hadde mottatt og hva jeg hadde avbestilt. Mye bra, men ikke til mitt barn eller til riktig alder. 
Goboken fortsatte vi med, og har avbestilt ganske lite derfra. En periode fikk vi også disse «Alf og Beth»-bøkene (ABC-klubben?), men de var overhodet ikke interessante. Ikke spesielt bra heller. 
Først i sommer (etter 5 år), gikk vi over til Disneyklubben. Usikker på hvor lenge vi er med der, ettersom de bøkene sjeldent blir lest mer enn en gang. Koselig å ha uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med i Goboken, men avbestilt det meste. Lar de komme når det er noe som jeg ser vil passe mitt barn. Abc-klubben (under goboken) var alt for tidlig å gå igang med. Også meldt inn eldste i Disney-klubben, men avbestiller det meste derfra også. Men noen klassikere er kjekke å ha! Biblioteket blir også flittig brukt:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goboken har fine bøker og ting går greit så lenge du er medlem. Men når du sier opp medlemskapet så spammer de deg ned med telefoner, e-poster og meldinger om du ikke skal begynne igjen. De kan sende regninger lenge etter du har sagt opp. Selv om du sier fra at du ikke ønsker å bli nedringt så fortsetter de. Har venninner som har samme erfaring. 

Anonymkode: 707b1...0f3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Goboken har fine bøker og ting går greit så lenge du er medlem. Men når du sier opp medlemskapet så spammer de deg ned med telefoner, e-poster og meldinger om du ikke skal begynne igjen. De kan sende regninger lenge etter du har sagt opp. Selv om du sier fra at du ikke ønsker å bli nedringt så fortsetter de. Har venninner som har samme erfaring. 

Anonymkode: 707b1...0f3

Dette gikk jeg inn i tråden for å skrive om Goboken. Gikk 1,5 år etter jeg avsluttet abonnementet før de tok meg vekk fra kontaktlisten.... 

Anonymkode: 2114f...744

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gikk jeg inn i tråden for å skrive om Goboken. Gikk 1,5 år etter jeg avsluttet abonnementet før de tok meg vekk fra kontaktlisten.... 

Anonymkode: 2114f...744

Merkelig. Jeg meldte meg ut for et halvt år siden, har ikke hørt et kvekk fra dem. Barnas egen bokklubb derimot har vært utrolig masete med masse mail osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokklubbens barn er best. Men de har et irriterende system med å kun sende faktura på papir. Dvs. de sender purringene på e-post da. Jeg forlegger alltid disse papirfakturaene rundt omkring og glemmer å betale. Har derfor flere ganger tenkt å melde ungen ut, men så har de så innmari bra bøker! Så jeg finner ikke et tidspunkt som passer! Jeg blir stadig fortalt at jeg er en av deres superkunder...:filer:

(og jeg er lei av å låne halvgode bøker på biblioteket).

Anonymkode: 351e6...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bokklubbens barn er best. Men de har et irriterende system med å kun sende faktura på papir. Dvs. de sender purringene på e-post da. Jeg forlegger alltid disse papirfakturaene rundt omkring og glemmer å betale. Har derfor flere ganger tenkt å melde ungen ut, men så har de så innmari bra bøker! Så jeg finner ikke et tidspunkt som passer! Jeg blir stadig fortalt at jeg er en av deres superkunder...:filer:

(og jeg er lei av å låne halvgode bøker på biblioteket).

Har samme problem og er enig, men har løst det nå med å bruke Vipps til å betale papirregningen. Ny funksjon der man tar bilde av regningen og så slipper man å taste inn KID etc.

Anonymkode: a3385...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har samme problem og er enig, men har løst det nå med å bruke Vipps til å betale papirregningen. Ny funksjon der man tar bilde av regningen og så slipper man å taste inn KID etc.

Anonymkode: a3385...781

Oooh, nice :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...