Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Kvalme og svimmelhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har de siste dagene slitt med at er veldig mye kvalm, litt svimmel, en følelse av fjernhet og en uvelhetsfølelse. Jeg våkner om morgenen og føler meg relativt grei. Etter en liten stund begynner jeg å føle meg svak i kroppen, kvalm, «fjern», generelt uvel og får vansker med å fokusere, vansker med å fokusere synet. Jeg blir også tungpustet, og sliter med å snakke fordi jeg føler at jeg ikke klarer å puste og snakke samtidig. Dette begynner gradvis og blir verre og verre. Etter hvert blir det såpass ille at jeg føler at jeg kommer til å kollapse/sovne og spy. Når jeg da spiser så føler jeg meg etter hvert bedre, men ikke helt bra. Etter en stund blir dette verre igjen, men det bedres når jeg spiser igjen. Det blir dog verre hvis jeg bruker kroppen, om det så er å gå i to minutter, eller ta ut av vaskemaskinen.

Jeg har også vært veldig grinete og irritabel de siste dagene, og det er f.eks helt uutholdelig å vente i bare et par minutt i kø når jeg handler på matbutikken. Jeg klarer heller ikke å være på skolen, da jeg føler meg elendig, samt at det oppleves helt uutholdelig å være der, uten at jeg vet hvorfor. 

Jeg kjenner igjen disse symptomene fra tidligere, men da kom de etter å ikke ha spist på kanskje 1-2 døgn, og gikk fullstendig over etter å ha spist. Noen som vet hva dette kan skyldes? 

Anonymkode: 565a6...26a

Skrevet

Dette skyldes nok lavt blodsukker. Har du ubehandlet diabetes?

Anonymkode: b8c11...62d

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke diabetes, så vidt jeg vet. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ubehandlet diabetes gir ikke lavt blodsukker, men for høyt blodsukker. Diabetikere som får for lavt blodsukker får det når de tar for mye insulin. 

Det er kun legen din som kan hjelpe deg TS. Jeg kunne gitt mange eksempler på hva det KAN skyldes, men det hjelper ikke deg i det hele tatt. 

Anonymkode: 29c56...c9a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ubehandlet diabetes gir ikke lavt blodsukker, men for høyt blodsukker. Diabetikere som får for lavt blodsukker får det når de tar for mye insulin. 

Det er kun legen din som kan hjelpe deg TS. Jeg kunne gitt mange eksempler på hva det KAN skyldes, men det hjelper ikke deg i det hele tatt. 

Anonymkode: 29c56...c9a

Har tatt blodprøver og EKG, og alt var innenfor normalen. Legen min har en tendens til å skylde det meste på lavt matinntak og alvorlig undervekt.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt blodprøver og EKG, og alt var innenfor normalen. Legen min har en tendens til å skylde det meste på lavt matinntak og alvorlig undervekt.

Da har du svaret ditt, hvis du er undervektig så er det på sin plass med slike symptomer.

Anonymkode: b2145...396

Skrevet

Samme sliter jeg med når jeg er underernært, Og har med lavt vitamininntak. Som jern f,ek i tillegg.

Anonymkode: aea80...256

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme sliter jeg med når jeg er underernært, Og har med lavt vitamininntak. Som jern f,ek i tillegg.

Anonymkode: aea80...256

Hvordan er det mulig å bli underernært i Norge i 2019 ?

Anonymkode: e7a85...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...