Gå til innhold

Strikke min første genser-hvilken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å begi meg ut på å strikke min første genser, men trenger anbefaling til hvilken. 

Ønsker å strikke en enkel genser, gjerne store pinner siden jeg er utålmodig. 

Forslag? 

Anonymkode: b80c8...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med de ansatte i en strikkebutikk der du bor. Da får du all den hjelp du kan trenge og det er lett å stikke innom hvis du trenger hjelp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Novise genser er fin: https://www.petiteknit.com/products/novise-genser?variant=12766673895479

Anonymkode: 88282...824

5 timer siden, Pikeliten skrev:

Takk for forslag! Veldig fine begge to. Skal sjekke de ut😊

5 timer siden, Belima skrev:

Snakk med de ansatte i en strikkebutikk der du bor. Da får du all den hjelp du kan trenge og det er lett å stikke innom hvis du trenger hjelp.

Jeg bor 45 min unna Sverige hvor nærmeste garnbutikk ligger, men der forstår de nesten ikke noe norsk (skriftlig).

Nærmeste norske garnbutikk ligger ca 1 time og 15 min unna. Så vanskelig å «stikke innom» om jeg lurer på noe😅 Derfor jeg ser etter enkle gensere å stikke som førstegangsprosjekt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skappelgenseren, eller sjekk ut line langmos strikkedesign!

Anonymkode: f562e...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville begynt med en av genserene uten raglanfelling. Strikke fordel, bakdel, 2 armer og sy sammen. Det er blant annet skappelgenseren. 

Anonymkode: cf203...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2019 at 8:31 PM, AnonymBruker said:

Takk for forslag! Veldig fine begge to. Skal sjekke de ut😊

Jeg bor 45 min unna Sverige hvor nærmeste garnbutikk ligger, men der forstår de nesten ikke noe norsk (skriftlig).

Nærmeste norske garnbutikk ligger ca 1 time og 15 min unna. Så vanskelig å «stikke innom» om jeg lurer på noe😅 Derfor jeg ser etter enkle gensere å stikke som førstegangsprosjekt 

Spør internett i stedet :) Det er masse strikkegrupper på facebook og kanskje noen strikkeforum(?) å få hjelp i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starta med Emma-genseren hos Garnius. Den er enkel. Og det er lettere med raglanfelling enn å sy. Bare bruk YouTube når du står fast i noe. Eller spør en venn 😂

Anonymkode: 06505...e4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg starta med Emma-genseren hos Garnius. Den er enkel. Og det er lettere med raglanfelling enn å sy. Bare bruk YouTube når du står fast i noe. Eller spør en venn 😂

Den har jo masse mønster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har jo masse mønster? 

Mønsteret er lite og veldig enkelt. Er en fordel med mønster for at strikketøyet ikke skal bli for monotont. Men striper kan også funke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...