AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #1 Skrevet 25. oktober 2019 hei jeg skal snakke med noen om en kjørejobb i dag. En enkel jobb som går ut på å kjøre varer fra A til B. Jeg mailet dem, og jeg kunne komme når som helst. Jeg har ikke jobb erfaring, jeg har slitt psykisk lenge, men de i kjøreselskapet har nok fått med seg at jeg har blitt utrolig mye bedre og fungerer som en frisk person (bor i en svært liten by). Det jeg lurer på er om jeg skal ta med kontaktsykepleieren min? Er det en fordel eller ulempe? Vil de da tenke at jeg er uselvstendig, eller vil det gjøre at de ønsker å hjelpe en som trenger en enkel jobb ut i arbeidslivet? Anonymkode: 06933...255
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #2 Skrevet 25. oktober 2019 Ikke ta med deg sykepleieren din, moren din eller vennen din på jobbintervju. Du går dit som voksent menneske som vurderer å inngå en kontrakt om å selge arbeidskraften din, da drar du alene. Anonymkode: bd7f9...b8b 15
allesklappt Skrevet 25. oktober 2019 #3 Skrevet 25. oktober 2019 Stemmer også for at du går alene, men vær totalt åpen om helsen din.
BareEnBruker Skrevet 25. oktober 2019 #5 Skrevet 25. oktober 2019 33 minutter siden, AnonymBruker said: hei jeg skal snakke med noen om en kjørejobb i dag. En enkel jobb som går ut på å kjøre varer fra A til B. Jeg mailet dem, og jeg kunne komme når som helst. Jeg har ikke jobb erfaring, jeg har slitt psykisk lenge, men de i kjøreselskapet har nok fått med seg at jeg har blitt utrolig mye bedre og fungerer som en frisk person (bor i en svært liten by). Det jeg lurer på er om jeg skal ta med kontaktsykepleieren min? Er det en fordel eller ulempe? Vil de da tenke at jeg er uselvstendig, eller vil det gjøre at de ønsker å hjelpe en som trenger en enkel jobb ut i arbeidslivet? Anonymkode: 06933...255 Ikke vær åpen om helsa di Jug alt du kan Smil og vær blid Ikke vær redd, tenk at dette er en fin erfaring. Målet er erfaringen, du dør ikke om du ikke får jobben. Ikke ha dårlig tid, ikke vær stressa, prøv å ikke være redd Ikke lukte alkohol, bruk heller sobril til å dempe nervene, eller annen behovsmedisin du har. Jobbintervjuer er skuespill som skal virke som om det ikke er skuespill. Målet ditt er å få jobben, ikke at de skal elske deg for den du er. Ha noen spm på lur. Ikke svar på at du tar jobben der og da, om du får den tilbudt. "Jeg sover på det, kan jeg ringe dere på det nummeret der?" Lykke til. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #6 Skrevet 25. oktober 2019 Takk for alle svar. Da blir sykepleieren IKKE med inn. Vil de forvente urinprøver? har hørt de gjør det i enkelte sjåførjobber. Men fra før tar jeg urinprøver ukentlig via psykisk helse, kan jeg evt referere til det? Takk igjen for svar Anonymkode: 06933...255
Sylveon Skrevet 25. oktober 2019 #7 Skrevet 25. oktober 2019 Så gøy! Lykke til Som alle andre sier så gå alene.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #8 Skrevet 25. oktober 2019 Ikke nevn helsen din med mindre de spør direkte. Ikke gå inn dit å si at du er en risiko for de å ansette! Smil, vær blid, gå i pene, men ikke overpynta klær, vær ren og lukt godt (men ikke for mye), forbered deg på standard spørsmål som: hva er dine tre beste, og tre verste egenskaper (og da er dine verste egenskaper noe som kan bli positivt, ikke si feks at du sliter med å stå opp på morgenen), å hvis de kommer inn på helsen din, så har de egentlig ikke noe med hva du har slitt med i fortiden, Så lenge det ikke hindrer dem nå. Men da svarer du bare at du har vært dårlig før/hatt en tøff tid før/what ever, men at du nå har fått god håndtering av dette, og at det ikke lengre er en del av ditt liv eller et eller annet sånt. Ikke ta med noen på intervju, du er voksen og selvstendig, og det er det du skal inn å vise Anonymkode: 06651...3ad 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #9 Skrevet 25. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar. Da blir sykepleieren IKKE med inn. Vil de forvente urinprøver? har hørt de gjør det i enkelte sjåførjobber. Men fra før tar jeg urinprøver ukentlig via psykisk helse, kan jeg evt referere til det? Takk igjen for svar Anonymkode: 06933...255 Nei, jeg ville ikke nevnt det. Da kan du i så fall like godt si rett ut at "jeg er psykisk syk, å det er såpass heavy at jeg blir fult opp ukentlig", og da får du ikke jobben i alle fall. Anonymkode: 06651...3ad 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #10 Skrevet 25. oktober 2019 På spørsmål om urinprøve ville jeg bare svart at " det kan jeg fikse, null problem!". Jeg har forøvrig aldri blitt spurt om urinprøve i kjørejobb, og jeg hadde en jobb hvor jobben min var å kjøre ut til kunder å fikse ting. Hvordan det er med ren yrkessjåførjobb er jeg ikke helt sikker på, men jeg trodde ikke der var spesielt vanlig at de spurte om urinprøver. Anonymkode: 06651...3ad 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #11 Skrevet 25. oktober 2019 ts her tusen takk for svar alle sammen, jeg syns det dere sier hørtes fornuftig ut har trua på at det skal gå bra! Takk igjen Det er fortsatt et par timer igjen om noen har flere tips Forresten kan det være at jeg må bytte inn min private bil i en varebil, noe jeg er villig til. Men det blir jo mye styr, og jeg har ikke råd til noe dyrere lån. valgte el-bil fordi den er billigere i drift. Men man får vel kjøregodtgjørelse, da går det vel opp i opp? Anonymkode: 06933...255
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #12 Skrevet 26. oktober 2019 På 25.10.2019 den 11.14, AnonymBruker skrev: ts her tusen takk for svar alle sammen, jeg syns det dere sier hørtes fornuftig ut har trua på at det skal gå bra! Takk igjen Det er fortsatt et par timer igjen om noen har flere tips Forresten kan det være at jeg må bytte inn min private bil i en varebil, noe jeg er villig til. Men det blir jo mye styr, og jeg har ikke råd til noe dyrere lån. valgte el-bil fordi den er billigere i drift. Men man får vel kjøregodtgjørelse, da går det vel opp i opp? Anonymkode: 06933...255 Alt dette med varebil vs privatbil, skal vel arbeidsgiver kunne svare deg på hvordan gikk intervjuet? Anonymkode: 06651...3ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå