AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #1 Skrevet 25. oktober 2019 På mitt studie har vi ingen obligatoriske innleveringer, men i løpet av året har vi 4-5 frivillige innleveringer som vi kan få tilbakemeldinger og karakter på. Jeg vet at fakultetet syns andelen som leverer inn er for lav, og at de gjerne vil øke den. Samtidig opplever jeg svært stor forskjell på de som retter oppgavene. Noen ganger er det omtrent bare litt vilkårlige løpende kommentarer om relativt åpenbare mangler og med en lite helhetlig sluttkommentar som egentlig bare viser tilbake til de løpende kommentarene. Andre gir grundige kommentarer, ofte med tips til forbedring og tips til kilder man kan se på. De har også en veldig god og grundig sluttkommentar. Min oppfatning er at de eksterne retterne er de som gjør det så fort som mulig, og jeg har i det siste lurt på om de har tatt på seg jobben for å enklest mulig tjene mer penger. Dette kan likevel være helt feil fra min side. Spørsmålet mitt er om det er greit å skrive en epost til fakultetet og si at jeg syns det kan være svært ulik kvalitet på tilbakemeldingene man får avhengig av hvem som har rettet oppgaven og at jeg ikke syns det er så greit. Og kanskje foreslå at de burde gi klarere instrukser for hva en tilbakemelding på oppgave skal inneholde, istedenfor bare en sensorveiledning til selve oppgaven. Det som gjør at jeg er i tvil er at oppgavene er frivillige og vi burde jo egentlig være glad for at de i det hele tatt gidder å se på de. De kunne jo bare latt være å gi oss disse oppgavene. Tenker dere det er innafor å si fra? Anonymkode: ec63e...828
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #2 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg synes absolutt dette er noe man kan gi innspill på, men gjør det i en hyggelig tone. Jeg ville imidlertid ikke skrevet til fakultetet, men heller til emneansvarlig eller ev. fagkoordinator. Anonymkode: ffa5e...ecf
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #3 Skrevet 25. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes absolutt dette er noe man kan gi innspill på, men gjør det i en hyggelig tone. Jeg ville imidlertid ikke skrevet til fakultetet, men heller til emneansvarlig eller ev. fagkoordinator. Anonymkode: ffa5e...ecf Ja, jeg tenker å sende til den som er leder for kullet mitt. Har ikke noen emneansvarlig eller lignende, og dette gjelder jo alle fag da det er de samme som retter alle oppgavene. Anonymkode: ec63e...828
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå