Gå til innhold

Finnes det sjampo mot tørr og sensitiv hodebunn som;

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke gir tørt og livløst hår? Det knekker jo av hele tiden. 

Anonymkode: 16ef9...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest på nett et sted at flere med sensitiv hodebunn liker Herbal Essences sjampo. Du finner det kanskje hvis du googler.

Men tørt hår som knekker trenger krisehjelp, uansett sjampo. Hårkurer, hårmasker, leave-in produkter må til. Ingen av delene behøver du påføre nær hodebunnen, med mindre du har veldig kort hår.

Selv tåler jeg ikke stylingprodukter og visse typer sjampo, klør som en gal.

Jeg brukte serien Redken Extreme da jeg hadde sprø tupper. En venninne av meg foretrekker arganolje, og den kan også masseres inn i hodebunnen. Hun har tørr hodebunn. Nå bruker jeg bare Agadir sjampo, balsam og hårkur. 

Hårrøttene trenger jo næring innenfra for å danne sterke sunne hårstrå. Jeg har tatt B-vitaminer, omega-3, og whey proteinpulver (egentlig på grunn av styrketrening) i ca. 7 mnd, og mistenker det er årsaken til at de nye cm hår ser sterkere ut, og er blankere enn før. Jeg visste ikke hvor viktig inntak av protein var for håret, inntil jeg leste noe forskning om emnet (husker ikke hvor). 

Du har sikkert hørt tusen ganger hvordan man forebygger tørr hodebunn og hårstrå som knekker: vask ikke håret oftere enn 2 ganger i uka, varmebehandle det aldri (føning tørker også ut hodebunnen), bruk ikke hårstrikk som «gnager», beskytt håret med solprodukter om sommeren, har man langt hår bør man flette det før man legger seg til å sove, aldri legge seg med vått hår (men det gjør jeg...), gode fuktighetskurer og proteinkurer.

Anonymkode: f5d50...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør av alle sjampoer bortsett fra Redken. Er det skikkelig ille bruker jeg sjampo med urea fra apoteket. 

Endret av Bezoar86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dr. Greve barnesjampo. Bruker eget produkt for tuppene av gammel vane. 

Anonymkode: 430db...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hodebunn ble bedre da jeg byttet til natural. Først prøvde jeg babysjampoen, og det hjalp, men håret ble håpløst fett ved røttene. Så brukte jeg lenge voksensjampoen, og den har fungert bra. Da jeg også begynte med balsamen i lengdene begynte håret å bli friskere.

Senere har jeg byttet til anglamark, av praktiske årsaker. Den tror jeg faktisk er bedre, men det kan også være fordi alt håret mitt nå har vokst ut av en frisk hodebunn.

Det hjelper også et jeg unngår å utsette håret for varme, avslutter dusjen med å skylle håret i kaldt vann, bare vasker håret en gang i uka (skyller med kaldt vann etter trening), og alle andre slike råd.

Anonymkode: 11100...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør av ganske mange "frisørsjampoer", men Sebamed sjampo som fås kjøpt på apoteket fungerer godt for meg iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min favoritt er Kerastase sin shampoo for sensitiv og tørr hode bunn, den gir også fukt til håret. Lys blå flaske. Fungerer veldig bra for meg :) Veldig mild

Anonymkode: 81a2b...c17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min favoritt er Kerastase sin shampoo for sensitiv og tørr hode bunn, den gir også fukt til håret. Lys blå flaske. Fungerer veldig bra for meg :) Veldig mild

Dermocalm? Den har jeg og god erfaring med 😊 Kerastase generelt er et veldig bra merke på hårpleie.

Anonymkode: 620c7...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dermocalm? Den har jeg og god erfaring med 😊 Kerastase generelt er et veldig bra merke på hårpleie.

Anonymkode: 620c7...503

Stemmer! Veldig god :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...