Gå til innhold

Vaksine mot meslinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare dele dette bildet til flest mulig slik at det kan vises til vaksinemotstandere og til de som har gått "livets harde skole" og mener at meslinger ikke er farlig. Vær så snill.

0AC4CBDF-D86F-444D-9120-DFBCB3B73A48.jpeg

Anonymkode: c0e5b...d42

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint initiativ, men jeg tviler på at det vil hjelpe. Svært mange vaksinemotstandere er fullstendig immune (sic!) mot logikk og realistiske fremstillinger. 

Anonymkode: 63d6c...550

• Liker 19
Skrevet

Er man veldig dårlig fra før så dør man av alt mulig. Meslinger er ingen farlig sykdom.

Anonymkode: 5f5d1...025

Skrevet

Så, har du husket å vaksinere deg mot meslinger da, TS? 

Anonymkode: 04d63...84a

Skrevet

Takk for at du sprer dette, TS. Vil også minne alle voksne her inne på å ta påfyll på barnevaksinene!

Anonymkode: b32e4...e6d

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man veldig dårlig fra før så dør man av alt mulig. Meslinger er ingen farlig sykdom.

Jo, meslinger er farlig.  Det trenger ikke nødvendigvis å ende med død, men store handicap kan oppstå. Jeg vokste opp før vi fikk vaksiner. Har derfor hatt meslinger.  Ifølge min mor så var jeg så syk (4 år) at hun trodde jeg kom til å dø. Nabojenten fikk hjernehinnebetennelse som ettersykdom og ble 100% døv på begge ører.

Slutt å spre svadaen din om at meslinger ikke er farlig.  Du sprer løgn og i verste fall er det din skyld at noen dør eller blir varig skadet.

• Liker 27
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo meslinger er farlig! 

Anonymkode: 98094...42e

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så, har du husket å vaksinere deg mot meslinger da, TS? 

Anonymkode: 04d63...84a

Ja, det har jeg 😊 både som barn og som voksen. Skal ta igjen om 3 år. TS

Anonymkode: c0e5b...d42

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du beviste poenget mitt!

Anonymkode: 63d6c...550

Skrevet

Det var et årlig snitt på 3 dødsfall de siste 10 år før vaksinen ble innført i Norge. Samtidig fikk et årlig gjennomsnitt på litt over 60 000 sykdommen(alle fikk meslinger i løpet av barndommen før vaskinen).

250*60=15000 sykehusinnleggelser som årlig gjennomsnitt på 60 - tallet. Kan dette sannsynliggjøres på noe vis? I dag blir mange innlagt, både for å stille diagnosen, fordi sykdommen rammer helt andre grupper enn da det var en sykdom «alle» fikk i barndommen(babyer og voksne er risikogrupper, og utgjør 60% av de smittete), og fordi man forsøker å begrense spredning av sykdommen. At en av fire ble innlagt da sykdommen var vanlig, er tvilsomt, og stemmer ikke med erfaringene til oss som vokste opp før vaksinen fantes. Jeg tror CDC hevder at 50 000 ble innlagt årlig med meslinger i USA i 1960, hvilket utgjør litt over 1% av hvert årskull(hvor nesten 100% fikk meslinger).

371B0B91-1B04-4975-B210-0B3AF3920F2D.jpeg

Anonymkode: 974f6...c74

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et årlig snitt på 3 dødsfall de siste 10 år før vaksinen ble innført i Norge. Samtidig fikk et årlig gjennomsnitt på litt over 60 000 sykdommen(alle fikk meslinger i løpet av barndommen før vaskinen).

250*60=15000 sykehusinnleggelser som årlig gjennomsnitt på 60 - tallet. Kan dette sannsynliggjøres på noe vis? I dag blir mange innlagt, både for å stille diagnosen, fordi sykdommen rammer helt andre grupper enn da det var en sykdom «alle» fikk i barndommen(babyer og voksne er risikogrupper, og utgjør 60% av de smittete), og fordi man forsøker å begrense spredning av sykdommen. At en av fire ble innlagt da sykdommen var vanlig, er tvilsomt, og stemmer ikke med erfaringene til oss som vokste opp før vaksinen fantes. Jeg tror CDC hevder at 50 000 ble innlagt årlig med meslinger i USA i 1960, hvilket utgjør litt over 1% av hvert årskull(hvor nesten 100% fikk meslinger).

371B0B91-1B04-4975-B210-0B3AF3920F2D.jpeg

Og dersom 1 - 2 av 1000 dør i en uvaksinert normalbefolkning i vesten, innebærer dette at Norge egentlig hadde 600 - 1200 dødsfall av meslinger fra 1961 - 1970. Da ble kun 2.5 - 5% av alle dødsfall registret av SSB og dødsårsaksregisteret. Dette er tvilsomt. Finnes det noe som underbygger at det egentlig var 600 - 1200 dødsfall i denne perioden?

• Liker 1
Skrevet
På 25.10.2019 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Er du lege med dype kunnskaper om dette?

Anonymkode: 3b87c...b94

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet
På 25.10.2019 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Mener du fortsatt dette, etter at vi hører hva som skjer på Samoa? 62 døde så langt, 54 av dem er barn. «Ingen farlig sykdom»... 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 228fd...398

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde meslinger da jeg var 11år, dette var på 70 tallet. Har aldri vært så syk noen gang. Det er mye man glemmer når man er  yngre men husker det som dt var i går. Husker og legen sa at jeg måtte ikke gå ut fortidlig pga faren for ettersykdommer. Var borte fra skolen i 2 uker. Hadde feber på rund 41 grader på det verste og kunne ikke stå oppreist engang. Dette er en av de verste sykdommene man kan få faktisk. Folk må lese seg opp hva som kan skje det er rett og slett skummelt. 

Anonymkode: 9cdb2...84c

• Liker 11
Skrevet

En eldre mann fortalte om sin opplevelse med meslinger. Naboene fikk sitt eneste barn da de var godt voksne. Ingen av de andre ungene i bygda glemte at moren måtte bæres til begravelsen av 12-åringen sin. Meslinger. 

Anonymkode: 3438f...59e

• Liker 6
Skrevet

Små barn dør i hopetall på Samoa akkurat nå, så jeg forstår ikke hvordan foreldre kan få seg til å påstå at meslinger ikke er farlig. Barn har også dødd av meslinger i mange europeiske land. Hva skulle uansett grunnen for å ikke vaksinere være? Jeg vil ikke at barna mine skal lide seg gjennom verken meslinger eller de ettersykdommene som kan oppstå, når de kan vaksineres.

Blant dem jeg kjenner, er de eneste vaksinemotstanderne kvinner med lav utdannelse, lite nettverk, mye tid (arbeidsledige) og en sterk trang til å finne et område å "hevde" seg på, hvor de kan føle at de vet bedre og kan mer enn alle andre. Jeg synes det er trist, for det bunner nok ut i lav selvfølelse og en indre erkjennelse av at de ikke har "nådd opp" på noen andre arenaer, men i ytterste konsekvens er det barna deres det går utover. Derfor er det ikke bare trist, det er også egoistisk og farlig.

Anonymkode: 29309...cab

• Liker 8
Skrevet

Jeg håper inderlig at vaksiner blir påbudt og obligatorisk og ikke et valg!! Om det er foreldre som nekter bør de meldes til barnevernet og ungen bør tvangsvaksines. Håper også at det blir strengere når det gjelder fritidsaktiviteter for barn at det er et krav med vaksiner. Antivaxxers er så JÆVLIG egoistiske!! De tenker bare på seg selv og snørrungene sine. Det er faktisk mange som ikke tåler å bli smittet, som er dødssyke fra før. Og så klart de som ikke tåler vaksiner da!! Men nei da i samfunnet i dag er det bare meg meg meg!!! Vi tar ikke hensyn til noen!!! 

Anonymkode: efef1...f5d

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg håper inderlig at vaksiner blir påbudt og obligatorisk og ikke et valg!! Om det er foreldre som nekter bør de meldes til barnevernet og ungen bør tvangsvaksines. Håper også at det blir strengere når det gjelder fritidsaktiviteter for barn at det er et krav med vaksiner. Antivaxxers er så JÆVLIG egoistiske!! De tenker bare på seg selv og snørrungene sine. Det er faktisk mange som ikke tåler å bli smittet, som er dødssyke fra før. Og så klart de som ikke tåler vaksiner da!! Men nei da i samfunnet i dag er det bare meg meg meg!!! Vi tar ikke hensyn til noen!!! 

Å beskytte allerede syke mennesker trumfer de som er friske og faktisk kan vaksineres og forebygge mer smitte og flere alvorlige sykdommer og følger!!!

Skrevet

Tenk at prinsipp er viktigere enn barn🙄

Anonymkode: ecc6a...44f

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...