AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #1 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg fikk et fra skolen om innskrivingssamtale. Der står det 24 navn til barn som skal skrives inn på skolen. Er det sånn at disse skal være i samme klasse som jenta mi? Eller finnes det andre parallelle 1.klasser hvor disse barna skal fordeles i? Har ingen erfaring med innskriving av barn på 1.klasse. Setter pris på om noen kunne avklare litt mer om det. Ønsker ikke å spørre skolen da dette ikke er så viktig å vite for meg. Anonymkode: 654fb...836
solmåneogstjerner Skrevet 25. oktober 2019 #2 Skrevet 25. oktober 2019 Litt rart at de gir ut liste med navn nå, da det skal godkjennes av foreldre først. Når det gjelder hvordan det foregår så er det nesten umulig å vite, det varierer fra skole til skole. Om det i det hele tatt er innskriving med fysisk oppmøte f eks. Det har vært forskjellig med alle barna mine. Skjønner ikke hvorfor du skriver at du ikke vil spørre skolen fordi det ikke er viktig for deg??
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #3 Skrevet 25. oktober 2019 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Litt rart at de gir ut liste med navn nå, da det skal godkjennes av foreldre først. Når det gjelder hvordan det foregår så er det nesten umulig å vite, det varierer fra skole til skole. Om det i det hele tatt er innskriving med fysisk oppmøte f eks. Det har vært forskjellig med alle barna mine. Skjønner ikke hvorfor du skriver at du ikke vil spørre skolen fordi det ikke er viktig for deg?? Det er en innkalling til innskrivingssamtale med dato og tidspunkt. Så ja det er fysisk oppmøte. Hvert barn har fått dato og tidspunkt der foreldrene skal møte opp for innskrivingssamtalen. Anonymkode: 654fb...836
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #4 Skrevet 25. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en innkalling til innskrivingssamtale med dato og tidspunkt. Så ja det er fysisk oppmøte. Hvert barn har fått dato og tidspunkt der foreldrene skal møte opp for innskrivingssamtalen. Anonymkode: 654fb...836 Ts igjen. Mente at det å vite at disse barna som står oppført på listen om innskrivingssamtalen er ikke så viktig men siden jeg kjenner igjen noen navn så er det greit å vite om det. Anonymkode: 654fb...836
solmåneogstjerner Skrevet 25. oktober 2019 #5 Skrevet 25. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er en innkalling til innskrivingssamtale med dato og tidspunkt. Så ja det er fysisk oppmøte. Hvert barn har fått dato og tidspunkt der foreldrene skal møte opp for innskrivingssamtalen. Anonymkode: 654fb...836 Men da er det sikkert slik at du får en del informasjon da. Får se klasserommet, møtt læreren og kanskje rektor, de spør sikkert om det er noe spesielt de skal ta hensyn til, om barnet har noen sykdommer eller andre utfordringer osv. Og gir kanskje noen tips til å forberede barnet (bør kunne gå på do selv, kle seg selv bl a)
solmåneogstjerner Skrevet 25. oktober 2019 #6 Skrevet 25. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts igjen. Mente at det å vite at disse barna som står oppført på listen om innskrivingssamtalen er ikke så viktig men siden jeg kjenner igjen noen navn så er det greit å vite om det. Anonymkode: 654fb...836 Er det en stor skole? Dette kan være klassen. Eller kanskje de blir delt i to. Eller det kan være mange flere, og den listen du ser er bare de som den ene læreren har ansvar for å innkalle til samtale. Uansett, du vet ihvertfall at disse barna skal gå på samme trinn. Så det er lurt å sørge for at barnet kjenner noen av dem. Om de havner i samme klasse eller ikke. De leker jo ute i friminuttet og på sfo på tvers av klassene.
lady90 Skrevet 25. oktober 2019 #7 Skrevet 25. oktober 2019 Det er nok forskjellig fra skole til skole. Hos oss var innskrivning lenge etter jul og vi sendte bare et skjema i posten. Navn over barn og klasselister fikk vi ikke før i slutten av juni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå