Gå til innhold

Ville du tatt dna test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at du har et veldig dårlig forhold til en ustabil barnefar. En som ikke har så mye bakkekontakt og som sender advokat inn i en barnefordelingssak kun fordi han selv er ute etter mer penger. Så dukker det opp en mulighet til at vi tok feil, han er ikke far til barnet. Han visste selv at det kunne være en mulighet til at han ikke var faren. 

Når saken står på som verst, ville du tatt dna test? Hvis testen viser at de ikke er i slekt i det hele tatt, ville du gjort noe ut av det? Barnet er under 2 år, men knyttet til denne mannen. 

Så er det den som muligens er faren til barnet og ikke bor i Norge. Man vet jo aldri hva han kommer til å gjøre med saken. Kanskje han vil ha barnet mest, går til sak, etc selv? 

For en del av meg ville nesten håpet at han som er far nå, ikke er biologisk. For å slippe alt av problemer den mannen har pådratt meg/oss. Samtidig er jo det veldig slemt av meg, men han har gjort skader for flere tusen på mine ting. Han har svindlet meg og nå sendt advokat med kun løgner for å "ta meg." Han er ustabil psykisk, økonomisk og fester mye med rusmidler annet enn alkohol. Men han har en stabil og god familie.. 

Anonymkode: 25c7f...dc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det ville jeg ha gjort

Anonymkode: 891ef...59e

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ville jeg ha gjort

Anonymkode: 891ef...59e

Hvordan ordner man sånt? Må jeg fortelle "barnefar" at jeg vurderer det?

Skrevet

Helt klart. Og så ført far ukjent iom at han bor i utlandet. Og ventet til barnet var gammelt nok til å høre om sin biologiske far. Ikke holdt noe skjult for barnet, men ventet. 

Anonymkode: ef299...1cc

• Liker 3
Skrevet

Du må jo ha DNA fra ham, så hvordan holde det skjult? 

• Liker 2
Skrevet

Barnet mitt ligner kun på meg, så det er vanskelig å kunne se om barnet kan ligne faren sin. Han har trekk som kan ligne begge mennene, men også være flere trekk fra min familie. Men igrunn så ligner han ikke han som skal være pappa'n i det hele tatt. Noe som har blitt kommentert hele veien.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må jo ha DNA fra ham, så hvordan holde det skjult? 

Hender jo jeg er inne hos han for å hente barnet, låner doen. Kan ta test da. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde i alle fall tenkt over min egen vurderingsevne når det gjelder hvem jeg har sex med. Her er det nesten så den ene mannen er (kan være) verre enn den andre...

Så ville jeg vurdert lovligheten av å ta DNA-test av en annen person uten dennes samtykke. Det ble forresten også være av fars interesse å vite om dette barnet er hans eller ikke. Han har jo også flere problemer på grunn av deg.

Anonymkode: 6c619...96f

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hender jo jeg er inne hos han for å hente barnet, låner doen. Kan ta test da. 

Er det noen grunn til at denne mannen ikke kan ta en farskapstest på vanlig måte? Og at du må snike deg til å ta testen selv? Ser ikke helt hvordan dette henger sammen.

Anonymkode: 37ad4...fa5

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo vaere aerlig med den som naa er oppfort som far.

" Hei. Kan du ta en DNA test for aa se om du faktisk er faren til barnet? Du forstaar, jeg pulte rundt med andre paa det tidspunktet og har ikke styringen paa hvem som kan vaere faren".

Anonymkode: 5c20a...694

• Liker 4
Skrevet

Obligatorisk DNA. Går ikke stole på en del mennesker 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si at du har et veldig dårlig forhold til en ustabil barnefar. En som ikke har så mye bakkekontakt og som sender advokat inn i en barnefordelingssak kun fordi han selv er ute etter mer penger. Så dukker det opp en mulighet til at vi tok feil, han er ikke far til barnet. Han visste selv at det kunne være en mulighet til at han ikke var faren. 

Når saken står på som verst, ville du tatt dna test? Hvis testen viser at de ikke er i slekt i det hele tatt, ville du gjort noe ut av det? Barnet er under 2 år, men knyttet til denne mannen. 

Så er det den som muligens er faren til barnet og ikke bor i Norge. Man vet jo aldri hva han kommer til å gjøre med saken. Kanskje han vil ha barnet mest, går til sak, etc selv? 

For en del av meg ville nesten håpet at han som er far nå, ikke er biologisk. For å slippe alt av problemer den mannen har pådratt meg/oss. Samtidig er jo det veldig slemt av meg, men han har gjort skader for flere tusen på mine ting. Han har svindlet meg og nå sendt advokat med kun løgner for å "ta meg." Han er ustabil psykisk, økonomisk og fester mye med rusmidler annet enn alkohol. Men han har en stabil og god familie.. 

Barneloven er klar, menneskerettighetene er klare - ett barn har rett til å vite hvem far er. Dette går foran alle mors behov, dårlige følelser og alt annet. 

Det du her har gjort overfor den som tror han er far, er langt mer alvorlig enn å nekte barnet kjennskap til sitt rette opphav, særlig dersom den som tror han er far, faktisk ikke er far. 

Nav m.fl. er vel ogaå inne i bildet her og har muligens fått oppgitt feil far? 

Det du her må gjøre er å ta saken opp med Nav. Da det er kun en måte å få tatt DNA test på som kan gi ett holdbart/rett svar overfor både den som har trodd han var far og alle andre offentlige myndigheter, nemlig en DNA test pålagt av Nav og kjennelse fra stedets tingrett. Da må mor, barn og oppgitt far ta DNA test. 

Hvorfor holde på med å kverrulere og å "krige" med en mann som kanskje ikke er far? 

Anonymkode: 4e87f...9c5

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Hei. Kan du ta en DNA test for aa se om du faktisk er faren til barnet? Du forstaar, jeg pulte rundt med andre paa det tidspunktet og har ikke styringen paa hvem som kan vaere faren".

Den fremgangsmåten er bare ikke holdbar. 

Blir far kjent med denne saken, så kan han gå til til NAV og si at der er tvil om farskapet og at han ønsker rettskjennelse på at der skal taes DNA test. Da har ikke mor noe valg. I tillegg kan denne mannen gå til erstatningssøksmål mot mor for uriktig å ha lurt han til å tro at han er far...

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir far kjent med denne saken, så kan han gå til til NAV og si at der er tvil om farskapet og at han ønsker rettskjennelse på at der skal taes DNA test. Da har ikke mor noe valg. I tillegg kan denne mannen gå til erstatningssøksmål mot mor for uriktig å ha lurt han til å tro at han er far...

Det du skriver her, er ikke det rett da? 

Skrevet

dersom det er en sak for retten la din advokat ta det opp i forhandlingene.

Skrevet
4 timer siden, Carrot skrev:

dersom det er en sak for retten la din advokat ta det opp i forhandlingene.

Ville jo tro at ts er mer fortrolig med sin advokat enn at hun har valgt å holde tett om en så vesentlig opplysning overfor advokaten sin og lufter den på kvinneguiden før hun informerer advokaten? 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde i alle fall tenkt over min egen vurderingsevne når det gjelder hvem jeg har sex med. Her er det nesten så den ene mannen er (kan være) verre enn den andre...

Så ville jeg vurdert lovligheten av å ta DNA-test av en annen person uten dennes samtykke. Det ble forresten også være av fars interesse å vite om dette barnet er hans eller ikke. Han har jo også flere problemer på grunn av deg.

Anonymkode: 6c619...96f

Si at det er store problemer oss i mellom allerede, så tar jeg opp min usikkerhet. Han kommer til å nekte plent og/eller lage ekstra mye problemer. Hvis det er slik at han er faren og jeg finner ut av det på test uten å si noe til han så sparer jeg vanvittig mye drama. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vet nøyaktig når og hvem jeg hadde sex med i tiden jeg faktisk var singel.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han var kjent med usikkerheten rundt farskap da graviditeten ble kjent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...