Gå til innhold

Besøk av sakkyndig fra bv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om en kamerat av sønnen min ringer på er det ok at han kommer inn?

Hva hadde dere til middag?

Anonymkode: c3e50...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok svart at "akkurat i dag passer det litt dårlig, for vi har besøk, men kom gjerne igjen i morgen". Spørs litt hvor gammelt barnet er og hvor lenge den sakkyndige har vært der da, har de allerede vært der en stund og det er så stort barn at det er unaturlig at de sitter med voksne og leker, så ville jeg vurdert ja. 

Har ikke hatt besøk selv, men tenker at hvis jeg skulle hatt det, så hadde jeg valgt noe enkelt til middag for å ikke måtte stresse mer enn nødvendig. Kjøttdeig og spaghetti eller pasta og laks osv. 

Anonymkode: a75fb...3d9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva er sammenhengen med overskriften og det du skriver? 

Endret av Summerbreeze
  • Liker 9
Skrevet
13 minutter siden, Summerbreeze skrev:

Hva er sammenhengen med overskriften og det du skriver? 

De skal få besøk av sakkyndig, og hun lurer på om venner av barna kan komme på besøk, og hva hun skal lage til middag når den sakkyndige er der. Det var ikke så vanskelig å forstå. 

Anonymkode: e2089...ef0

• Liker 20
Skrevet

Barna er 9,10 Og 14 år.

Skrevet

Lag en vanlig middag. Det du ville gjort hvis det ikke var besøk.

Spør på forhånd. Ta en tlf. til bvtj. for å avklare de tingene du lurer på i forhold til besøket🙂

Anonymkode: 40acc...5d4

• Liker 2
Skrevet

Du, ha middagen så klar som mulig. Noe du vet de liker og ikke lager trøbbel over når du gir beskjed om at det er mat. 

Hvis en kamerat av barnet kommer på besøk så sier du noe om at dere snart skal til å spise eller har besøk, men at ditt barn kan ringe på døra etter mat/besøk før å leke. 

Finn på trivelige aktiviteter med barna, styr unna det som trigger seg mest. Men blir du trigget,  vis at du takler det lell. 

Anonymkode: e9ac8...685

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du, ha middagen så klar som mulig. Noe du vet de liker og ikke lager trøbbel over når du gir beskjed om at det er mat. 

Hvis en kamerat av barnet kommer på besøk så sier du noe om at dere snart skal til å spise eller har besøk, men at ditt barn kan ringe på døra etter mat/besøk før å leke. 

Finn på trivelige aktiviteter med barna, styr unna det som trigger seg mest. Men blir du trigget,  vis at du takler det lell. 

Anonymkode: e9ac8...685

Tips til aktivitet? Er helt tom i hodet jeg. Dette tar veldig hardt psykisk på. 

Skrevet

Vet jo ikke dine rutiner, men ville laget noe til middag som jeg visste ungene spiste for å slippe "krangling" over middagen. Besøk hadde jeg ikke tatt i mot den dagen, men sagt til ungene at de gir beskjed til sine venner om at dere får besøk. Hva pleier dere å gjøre etter middagen er spist da? Her er det lekser og hjelp til det av en voksen, noen dager er det trening for barna og de stikker hjemmefra for å rekke det. Gjør som dere pleier i hverdagen. Det er nok ikke mange som sitter sammen med ungene etter middag og spiller spill. Er nok mer vanlig at ungene stikker ut til venner etter middag og lekser.
Du trenger ikke gjøre noe annerledes enn du pleier ved et besøk.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Belima skrev:

Vet jo ikke dine rutiner, men ville laget noe til middag som jeg visste ungene spiste for å slippe "krangling" over middagen. Besøk hadde jeg ikke tatt i mot den dagen, men sagt til ungene at de gir beskjed til sine venner om at dere får besøk. Hva pleier dere å gjøre etter middagen er spist da? Her er det lekser og hjelp til det av en voksen, noen dager er det trening for barna og de stikker hjemmefra for å rekke det. Gjør som dere pleier i hverdagen. Det er nok ikke mange som sitter sammen med ungene etter middag og spiller spill. Er nok mer vanlig at ungene stikker ut til venner etter middag og lekser.
Du trenger ikke gjøre noe annerledes enn du pleier ved et besøk.

Ungene pleier jo å få besøk ,men skal unngå dette denne dagen. Ellers er det lekser, smøring av matpakker til dagen etter, dusje osv..

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungene pleier jo å få besøk ,men skal unngå dette denne dagen. Ellers er det lekser, smøring av matpakker til dagen etter, dusje osv..

Håper for din skyld, at ikke den sakkyndige blir så sent at ungene må dusje eller du trenger å smøre matpakker mens han/hun er hos deg. En bekjent av meg jobbet i BV og var på hjemmebesøk titt og ofte, men hun dro hjem til sin familie i god tid før leggetid. Noen ganger ble hun tilbudt middag, men takket nei, skulle jo spise hjemme, andre ganger ble hun tilbudt kaffe eller te som hun oftest takket ja til. Det viktigste for deg er å prøve å slappe av mens besøket er der. Gjør som du pleier og må. Kan være lurt å ha det greit i huset da. Ikke striglet, men normalt ryddig og rent. Ikke la oppvask for uka stå synlig eller ha så møkkete gulv at skoene sitter "fast" når en tråkker på det.  Lurt at søpla også er tatt ut så den ikke flyter i huset. (Ja, det er hjem som er sånn i følge henne)
Lykke til!

• Liker 3
Skrevet

Grøss og gru... barnevernet på besøk på ettermiddagstid når man er sliten, barna er slitne. Og det skal lages middag etter jobb og ungene skal gjøre lekser... Hva er dette for slags terror?

Tror jeg hadde bestilt pizza, men det er sikkert galt det også...

Har selv hatt hjemmebesøk av barnevernet, men det artet seg mer som en samtale i stua. Med barna til stede. Glad de ikke skulle observere min middagslaging, for å si det sånn....

Anonymkode: 64ce2...a49

• Liker 4
Skrevet

Dette er sakkyndig. Regner med at han blir til leggetid. Har uansett ett gresskar vi må gjøre i stand er det innafor ?

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert sakkyndig blir til leggetid. Vanlige er at de blir overkant av en time. Noe jeg syns er veldig spesielt. Det er snakk om et besøk og det skal rapporten gi en konklusjon på. Man er ikke garantert en rettferdig behandling. 

Anonymkode: ece27...948

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sakkyndig. Regner med at han blir til leggetid. Har uansett ett gresskar vi må gjøre i stand er det innafor ?

Det er ditt hjem. Hva som er innafor er helt opp til deg.

Anonymkode: 079e4...9f6

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grøss og gru... barnevernet på besøk på ettermiddagstid når man er sliten, barna er slitne. Og det skal lages middag etter jobb og ungene skal gjøre lekser... Hva er dette for slags terror?

Tror jeg hadde bestilt pizza, men det er sikkert galt det også...

Har selv hatt hjemmebesøk av barnevernet, men det artet seg mer som en samtale i stua. Med barna til stede. Glad de ikke skulle observere min middagslaging, for å si det sånn....

Anonymkode: 64ce2...a49

Skal det observeres samspill så er det veldig logisk å legge det opp til en normal ettermiddag i livet deres. Nytter ikke å være med på lekeland en lørdag da liksom. 

Anonymkode: abeef...8b1

• Liker 7
Skrevet

Fikk ett problem nå. Mens jeg var på jobb i kveld fikk jeg mail fra klassekontakten. Hele klassen er invitert på klassefest med foreldre.

Dette samme dag som sakkyndig. Svarfrist i morgen!!

Sakkyndig kommer den dagen mellom kl 1700 og 1730, om vi skal på festen så må vi dra senest kl 1810.

Jeg må svare på festen senest i morgen, men får ikke tak i sakkyndig før mandag.

Skrevet

Sakkyndig kommer før klassefesten. Ingen tvil om det. 

Om det kommer gjester, så gjør som dere pleier. Sakkyndig skal jo se en vanlig dag hos dere. 

Anonymkode: bba7b...5c4

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sakkyndig kommer før klassefesten. Ingen tvil om det. 

Om det kommer gjester, så gjør som dere pleier. Sakkyndig skal jo se en vanlig dag hos dere. 

Anonymkode: bba7b...5c4

Men kan vi da dra på skole festen?

Skrevet

Høres ut som besøk av bv er helt dagligdags. Hva er grunnen til at de drar på slike besøk i utgangspunktet?

Anonymkode: 504b2...d8f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...