Måbarefåsiat... Skrevet 25. oktober 2019 #21 Del Skrevet 25. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Om man må inn og ut av lager, tømme pappesker og rydde bort emballasje så er det jo litt vanskelig å holde praten i gang med kunden inni butikken.. ? Anonymkode: 5870f...1bc Min erfaring fra butikk, er at de som kun er innom for å skravle, ikke bryr seg om det. 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24247402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymanda Skrevet 25. oktober 2019 #22 Del Skrevet 25. oktober 2019 Om de ikke legger igjen penger så er de ikke kunder . Kundeservice er for kunder. 10 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24247442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 25. oktober 2019 #23 Del Skrevet 25. oktober 2019 27 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Du klarer da vel å putte ting i hyllene og prate samtidig? Skjønner det er irriterende, men du må jobbe litt med multitaskingen din. Vær på tilbudssiden, du jobber i et serviceyrke. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du ikke skal tenke at du skal bli kvitt de men heller respektere de og tenke at de har noe å tilføre. Anonymkode: 66001...2b3 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv å se på det på en annen måte. Hva om du prøver å se det fra deres side? Kanskje har de ingen. Kanskje er du den eneste personen de snakker med den dagen. Man vet aldri. Du kan jo fortsatt prøve å holde en hyggelig samtale med dem samtidig som du setter på plass varer, rydder og hjelper andre kunder mellom småpratingen, vil tro de fleste har forståelse for at du gjør jobben din mens du er på jobb. Sannsynligvis vil de da gå videre når de blir lei eller føler de har fått pratet nok. Anonymkode: 1a654...b84 Men kjære dere, TS har ikke sagt at hun hater eldre folk. Hun spør om råd fordi det kommer folk inn i butikken der hun jobber, og de skravler så mye, UTEN å kjøpe noe, at hun ikke får gjort jobben sin. Det er klart det er synd på dem, og det er godt mulig man som butikkansatt er den eneste de snakker med den dagen, men jeg kan love dere at som butikkansatt alene på jobb har man det travelt! Jeg kjenner meg igjen, eldre folk får gjerne ikke med seg alt som skjer rundt dem, så der andre hadde lest situasjonen og trukket seg tilbake på eget initiativ, kan de oppleve det som veldig krast når man må avbryte samtalen for å jobbe. Og ang. å tilby dem å hjelpe til, kan tenke meg til at de har et helt annet arbeidstempo enn TS, så det går sannsynligvis heller ikke. Min erfaring med eldre kunder er at de ofte ikke er ute etter en samtalepartner, men noen som kan høre på dem, og det er ikke TS sin oppgave når hun står på jobb i en butikk, uansett hvor ensomme de er. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24247527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #24 Del Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, ti10 skrev: Men kjære dere, TS har ikke sagt at hun hater eldre folk. Hun spør om råd fordi det kommer folk inn i butikken der hun jobber, og de skravler så mye, UTEN å kjøpe noe, at hun ikke får gjort jobben sin. Det er klart det er synd på dem, og det er godt mulig man som butikkansatt er den eneste de snakker med den dagen, men jeg kan love dere at som butikkansatt alene på jobb har man det travelt! Jeg kjenner meg igjen, eldre folk får gjerne ikke med seg alt som skjer rundt dem, så der andre hadde lest situasjonen og trukket seg tilbake på eget initiativ, kan de oppleve det som veldig krast når man må avbryte samtalen for å jobbe. Og ang. å tilby dem å hjelpe til, kan tenke meg til at de har et helt annet arbeidstempo enn TS, så det går sannsynligvis heller ikke. Min erfaring med eldre kunder er at de ofte ikke er ute etter en samtalepartner, men noen som kan høre på dem, og det er ikke TS sin oppgave når hun står på jobb i en butikk, uansett hvor ensomme de er. TAKK! Jeg har ingen problemer med å forstå at de kanskje er ensomme, men jeg har faktisk ikke tid til å bruke flere timer av arbeidsdagene min på å snakke med eldre folk jeg ikke kjenner, selv om de kanskje er ensomme og ikke har andre å snakke med. Det er faktisk ikke alle arbeidsoppgaver som er forenlig med å snakke og jobbe samtidig. F.eks. så må jeg følge med at det som er levert stemmer med det som står på pakkseddelen når jeg pakker opp varer. Når jeg registrerer varemottak i butikkdatasystemet må jeg også konsentrere meg om den oppgaven. Det samme gjelder når jeg bestiller varer. Sjefen min blir ikke glad om jeg ikke har fått unna de oppgavene han forventer at jeg får gjort i løpet av vakta mi og jeg prioriterer faktisk arbeidsforholdet mitt foran at noen gamlinger jeg ikke kjenner skal slå av en prat på flere timer. TS Anonymkode: cfbd6...860 10 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24248089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #25 Del Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: TAKK! Jeg har ingen problemer med å forstå at de kanskje er ensomme, men jeg har faktisk ikke tid til å bruke flere timer av arbeidsdagene min på å snakke med eldre folk jeg ikke kjenner, selv om de kanskje er ensomme og ikke har andre å snakke med. Det er faktisk ikke alle arbeidsoppgaver som er forenlig med å snakke og jobbe samtidig. F.eks. så må jeg følge med at det som er levert stemmer med det som står på pakkseddelen når jeg pakker opp varer. Når jeg registrerer varemottak i butikkdatasystemet må jeg også konsentrere meg om den oppgaven. Det samme gjelder når jeg bestiller varer. Sjefen min blir ikke glad om jeg ikke har fått unna de oppgavene han forventer at jeg får gjort i løpet av vakta mi og jeg prioriterer faktisk arbeidsforholdet mitt foran at noen gamlinger jeg ikke kjenner skal slå av en prat på flere timer. TS Anonymkode: cfbd6...860 Det var da voldsomt mange timer disse eldre bruker på å snakke med deg. Er det mange av dem innom da eller har de bare enormt mye å snakke om siden du må bruke så mange timer på dette at du ikke får gjort jobben du skal gjøre i løpet arbeidsdagen? Hva er det med denne butikken eller deg som gjør at de er så interessert, da? Ser ikke helt sammenhengen i dette. De færreste mennesker har vel verken tid eller så mye å snakke om til å kunne stå å snakke med deg så lenge at de blir værende i flere timer. Har du prøvd å ta det opp med sjefen eller kollegaer for å spørre om hva de tenker er beste løsning? De har jo sikkert litt erfaring med de samme menneskene, ettersom de kommer hver dag og blir så lenge. Så de har sikkert litt større forutsetninger for å vite hva som fungerer og ikke. Virker som du ikke er så veldig åpen for de forslagene du har fått om å prøve å være hyggelig og prate mens du jobber og heller bare venter til de går av seg selv. Hva tenker du er beste løsning, da? Eller hva tenker du kan fungere for deg? Gi dem en tydelig beskjed og ignorere dem fullstendig dersom de ikke går derfra likevel? Slik jeg tolker svarene dine er det i alle fall slik jeg oppfatter at du tenker det burde gjøres? Håper jeg tar feil, selvfølgelig. Anonymkode: 1a654...b84 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24248602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. oktober 2019 #26 Del Skrevet 26. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke helt hva du mener her, kunne du forklart nærmere? De aller fleste ansatte klarer jo helt fint å gjøre jobben sin like effektiv selv om de snakker med noen andre enten samtidig eller inn i mellom de arbeidsoppgavene de har? Ser ikke for meg hvordan dette skulle føre til noe økonomisk tap for deg som arbeidsgiver. Har du noen eksempler kanskje? Du nevner jo også at det er viktig med godt rykte. Jeg tenker jo egentlig at eventuelle misfornøyde kunder og dårlige rykter som føler seg dårlig behandlet potensielt vil føre til mye større tap av penger for arbeidsgiver enn dersom en ansatt bruker litt av tiden sin på å snakke med samme kunde og dermed kanskje jobber mindre effektivt. Anonymkode: 1a654...b84 Jeg skriver altså ganske nøyaktig det samme som deg, skjønner ikke hva det er å forklare? Men klart det har noe å si om en ansatt står og skravler hele dagen i stedet for feks å selge varer, sette ut varer, rydde osv. Tror du ikke det kan føre til et økonomisk tap, hva hadde du foretrukket, en ansatt som jobber eller en som skravler? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24248961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #27 Del Skrevet 26. oktober 2019 15 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Du klarer da vel å putte ting i hyllene og prate samtidig? Skjønner det er irriterende, men du må jobbe litt med multitaskingen din. Vær på tilbudssiden, du jobber i et serviceyrke. Så frekk du er, null respekt for at andre er på jobb. Om du tror de skal underholde mennesker som ikke er kunder, bare skal prate så har du null sosiale antenner. Anonymkode: 5b9b0...b49 9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24249834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 26. oktober 2019 #28 Del Skrevet 26. oktober 2019 På 25.10.2019 den 3.07, AnonymBruker skrev: Prøv å se på det på en annen måte. Hva om du prøver å se det fra deres side? Kanskje har de ingen. Kanskje er du den eneste personen de snakker med den dagen. Man vet aldri. Du kan jo fortsatt prøve å holde en hyggelig samtale med dem samtidig som du setter på plass varer, rydder og hjelper andre kunder mellom småpratingen, vil tro de fleste har forståelse for at du gjør jobben din mens du er på jobb. Sannsynligvis vil de da gå videre når de blir lei eller føler de har fått pratet nok. Anonymkode: 1a654...b84 Selv om gamlingene er en ensomme så er det ikke buikkansattes oppgave å prate med dem. Virker rett og slett uhøflig å gå inn i en butikk prate så gå ut igjen uten å kjøpe noe. Man går da inn i en butikk med formål om å kjøpe noe eller titte på varene som er der. Neste gang en av disse gamlingene kommer kan du oppføre deg som en ordentlig selger. Informere dem om hva som er på salg og nye varer som kommer. 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24249894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #29 Del Skrevet 26. oktober 2019 15 timer siden, ti10 skrev: Men kjære dere, TS har ikke sagt at hun hater eldre folk. Hun spør om råd fordi det kommer folk inn i butikken der hun jobber, og de skravler så mye, UTEN å kjøpe noe, at hun ikke får gjort jobben sin. Det er klart det er synd på dem, og det er godt mulig man som butikkansatt er den eneste de snakker med den dagen, men jeg kan love dere at som butikkansatt alene på jobb har man det travelt! Jeg kjenner meg igjen, eldre folk får gjerne ikke med seg alt som skjer rundt dem, så der andre hadde lest situasjonen og trukket seg tilbake på eget initiativ, kan de oppleve det som veldig krast når man må avbryte samtalen for å jobbe. Og ang. å tilby dem å hjelpe til, kan tenke meg til at de har et helt annet arbeidstempo enn TS, så det går sannsynligvis heller ikke. Min erfaring med eldre kunder er at de ofte ikke er ute etter en samtalepartner, men noen som kan høre på dem, og det er ikke TS sin oppgave når hun står på jobb i en butikk, uansett hvor ensomme de er. Fint og reflektert svar. Anonymkode: 5b9b0...b49 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24249931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ronja. Skrevet 26. oktober 2019 #30 Del Skrevet 26. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: TAKK! Jeg har ingen problemer med å forstå at de kanskje er ensomme, men jeg har faktisk ikke tid til å bruke flere timer av arbeidsdagene min på å snakke med eldre folk jeg ikke kjenner, selv om de kanskje er ensomme og ikke har andre å snakke med. Det er faktisk ikke alle arbeidsoppgaver som er forenlig med å snakke og jobbe samtidig. F.eks. så må jeg følge med at det som er levert stemmer med det som står på pakkseddelen når jeg pakker opp varer. Når jeg registrerer varemottak i butikkdatasystemet må jeg også konsentrere meg om den oppgaven. Det samme gjelder når jeg bestiller varer. Sjefen min blir ikke glad om jeg ikke har fått unna de oppgavene han forventer at jeg får gjort i løpet av vakta mi og jeg prioriterer faktisk arbeidsforholdet mitt foran at noen gamlinger jeg ikke kjenner skal slå av en prat på flere timer. TS Anonymkode: cfbd6...860 Det er måten du ordlegger deg på, du fremstår som usympatisk. De fleste eldre (det er veldig respektløst å si gamlinger, slik du gjør), i likhet med andre, vil forstå det om du er hyggelig og sier fra på en ordentlig måte, og humor kommer gjerne godt med. En bedre holdning gjør jobben lettere. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24249935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #31 Del Skrevet 26. oktober 2019 15 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Du klarer da vel å putte ting i hyllene og prate samtidig? Skjønner det er irriterende, men du må jobbe litt med multitaskingen din. Vær på tilbudssiden, du jobber i et serviceyrke. I min tidligere jobb, fikk vi streng beskjed om å gå ut i butikklokalet hver gang det kom kunde, så kassa ikke sto ubevoktet (vi kunne se deler av butikken fra lageret). Det er komplett umulig å tilfredsstille sjefens ønsker, og stå å skravle med en kunde som nektet å forlate butikken. Da blir en stående i butikken da, kanskje i et par timer, som man kunne brukt på å gå bak på lageret å hente varer. Hadde jeg derimot allerede rukket å hente varene ut fra lageret, å skulle plassere i hylla, så var det jo greit. Men det gjorde jeg sjeldent, det er bedre å gå å hente litt og litt, så det ikke blir komplett med kaos av uplasserte varer i butikken. Anonymkode: b4dbf...fd1 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24249938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #32 Del Skrevet 26. oktober 2019 Så kald en verden vi har fått! Som en litt ensom person så kan jeg si at det betyr mye å prate uansett hvem det er med. Så noen ord og vennlighet bør alle ha tid til. Og så går det an å si fra på en pen måte at man må skynde seg med noe men kanskje man snakkes en annen gang. For meg kan det bety en bedre dag om noen ser meg og er vennlig. Ikke slik tillært og tilgjort høflighet men ekte smil som når øynene. Sorry, men slik er verden ; alle er så opptatt med sitt at mange søker ukjente og prater med andre for å få snakka med noen den dagen. Anonymkode: decb1...2c0 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24251142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #33 Del Skrevet 28. oktober 2019 Jeg skjønner godt at noen er ensomme og ønsker å bli sett, men de kan da ikke legge beslag på en stakkars butikkansatt som ikke får gjort jobben sin. Det har ingenting med et kaldt samfunn å gjøre. For femti år siden kunne ikke folk sluntre unna jobben for å skravle med kjente eller ukjente i stedet?! Hva med å gå i en bar eller til en frisør eller på den lokale eldresentercafeen? Snakk med sjefen. Han/hun har vel truffet disse tidstyvene? Ved å spørre hva sjefen tenker viser du både at du er serviceinnstilt og at du vil være effektiv på jobb. Som sjef hadde jeg satt pris på at du kom til meg. Anonymkode: ef8bc...027 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24262438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #34 Del Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har jobbet i butikk selv og skjønner TS godt. Jeg forstår at en del eldre er ensomme, men butikkmedarbeidere er faktisk på jobb. De er ikke sosialarbeidere eller venninner. Jeg synes faktisk det er frekt å forvente at de skal stå der i evigheter og høre på tomprat når de faktisk er på jobb. Der jeg jobbet hadde vi en dame som kom innom hver fredag. Hun bodde på hjem og hadde en eller annen form for mentalt handicap. Hun var voksen, men oppførte seg som en 12-åring. Hun kom innom hver uke, pratet om de samme tingene og ble stående og prate selv om det kom kunder. Sjefen hadde gjort den feilen å være for hyggelig og imøtekommende og dermed ble hun "stamkunde" som vi aldri ble kvitt. Jeg lærte meg fort hvordan jeg skulle håndtere henne. Jeg smilte og hilste når hun kom inn, pratet litt med henne og var hyggelig. Etter noen minutter smilte jeg og sa: "Men da få du ha en riktig god helg!" også gikk jeg bort og begynte å stable/rydde i en hylle. Var veldig effektivt. Anonymkode: 0b252...dcd 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24262568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #35 Del Skrevet 28. oktober 2019 On 10/25/2019 at 3:03 PM, AnonymBruker said: Kanskje du ikke skal tenke at du skal bli kvitt de men heller respektere de og tenke at de har noe å tilføre. Anonymkode: 66001...2b3 Man kan respektere noen og til og med tenke at de har noe å tilføre, uten at man dermed er interessert i å bruke arbeidsdagen sin, eller noen tid for den del, på å høre på at de skravler. On 10/26/2019 at 1:08 PM, Ronja. said: Det er måten du ordlegger deg på, du fremstår som usympatisk. De fleste eldre (det er veldig respektløst å si gamlinger, slik du gjør), i likhet med andre, vil forstå det om du er hyggelig og sier fra på en ordentlig måte, og humor kommer gjerne godt med. En bedre holdning gjør jobben lettere. TS har forsøkt å si ifra på en hyggelig måte. Du fremstår enda mer usympatisk, helt uten forståelse for hva folk i jobb må håndtere. Anonymkode: 937bd...abb 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24262608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #36 Del Skrevet 28. oktober 2019 Ikke bry deg om de som synes du er urimelig, TS. De sitter på jobb foran pc-ene sine å fiser og leser på VG nett hele dagen. De tror at å jobbe i klesbutikk kun innebærer å stå rett opp og ned fra åpning til stenging og se blide ut Anonymkode: 7e2d3...c2c 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24262621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymanda Skrevet 28. oktober 2019 #37 Del Skrevet 28. oktober 2019 På 26.10.2019 den 13.08, Ronja. skrev: Det er måten du ordlegger deg på, du fremstår som usympatisk. De fleste eldre (det er veldig respektløst å si gamlinger, slik du gjør), i likhet med andre, vil forstå det om du er hyggelig og sier fra på en ordentlig måte, og humor kommer gjerne godt med. En bedre holdning gjør jobben lettere. Om jeg blir like syk som disse gamlingene her når jeg blir -nettopp- gamling, så håper jeg familien min har vett på å legge meg inn der jeg hører hjemme . Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24263688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #38 Del Skrevet 28. oktober 2019 På 26.10.2019 den 13.08, Ronja. skrev: Det er måten du ordlegger deg på, du fremstår som usympatisk. De fleste eldre (det er veldig respektløst å si gamlinger, slik du gjør), i likhet med andre, vil forstå det om du er hyggelig og sier fra på en ordentlig måte, og humor kommer gjerne godt med. En bedre holdning gjør jobben lettere. TS har ikke utdannet seg innen omsorg for å jobbe med gamlinger. Hun har utdannet seg innen salg og service, som innebærer å bla yte service til K U N DER. Anonymkode: d9b89...07e 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24263704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #39 Del Skrevet 30. oktober 2019 På 26.10.2019 den 1.28, AnonymBruker skrev: Det var da voldsomt mange timer disse eldre bruker på å snakke med deg. Er det mange av dem innom da eller har de bare enormt mye å snakke om siden du må bruke så mange timer på dette at du ikke får gjort jobben du skal gjøre i løpet arbeidsdagen? Hva er det med denne butikken eller deg som gjør at de er så interessert, da? Ser ikke helt sammenhengen i dette. De færreste mennesker har vel verken tid eller så mye å snakke om til å kunne stå å snakke med deg så lenge at de blir værende i flere timer. Anonymkode: 1a654...b84 Det er veldig tydelig at du aldri har jobbet i et serviceyrke. De fleste har ikke tid til sånt, men noen av de som har for mye tid har enormt sosialbehov og null forståelse for hvordan det er å ha en jobb. Særlig eldre. Jeg kjenner folk som jobber i lokalbank. Før automatene kunne de samme menneskene komme for å ta ut penger hver eneste dag. Og være like lang i praten hver gang. Eller komme innom for å snakke med rådgiveren sin en gang i uken, selv om økonomien er den samme hver gang og de egentlig ikke trenger hjelp til noe. I butikken jeg jobbet i kunne jeg fylle på med varer, sjekke hva som måtte fylles på, følge med på prøverom og kasse, og kunder og rot i butikken generelt, og samtidig planlegge ny kampanje som skal ordnes neste morgen i hodet. Før var man mange som gjorde hver sin greie, nå gjør en person alt på en gang. Jeg er multitasker av personlighet, men det kan bli vel mye. Særlig når man skal skravle med noen uten antenner på samme tid. Anonymkode: c16e7...27b 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24270306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #40 Del Skrevet 30. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig tydelig at du aldri har jobbet i et serviceyrke. De fleste har ikke tid til sånt, men noen av de som har for mye tid har enormt sosialbehov og null forståelse for hvordan det er å ha en jobb. Særlig eldre. Jeg kjenner folk som jobber i lokalbank. Før automatene kunne de samme menneskene komme for å ta ut penger hver eneste dag. Og være like lang i praten hver gang. Eller komme innom for å snakke med rådgiveren sin en gang i uken, selv om økonomien er den samme hver gang og de egentlig ikke trenger hjelp til noe. I butikken jeg jobbet i kunne jeg fylle på med varer, sjekke hva som måtte fylles på, følge med på prøverom og kasse, og kunder og rot i butikken generelt, og samtidig planlegge ny kampanje som skal ordnes neste morgen i hodet. Før var man mange som gjorde hver sin greie, nå gjør en person alt på en gang. Jeg er multitasker av personlighet, men det kan bli vel mye. Særlig når man skal skravle med noen uten antenner på samme tid. Anonymkode: c16e7...27b Sånn er det å ha med folk å gjøre, og fikser du ikke den biten så har du vel fint lite der å gjøre. Anonymkode: 73774...75c 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318982-jobber-i-butikk-hvordan-bli-kvitt-gamlinger-som-er-tidstyver-uten-%C3%A5-forn%C3%A6rme-dem/page/2/#findComment-24273745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå