Gå til innhold

Merkelig person med en ukjent vest på bussen. Har aldri sett lignende, mulig sikkerhetsvest eller jaktutstyr. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg sendte meg dette bildet av personen han sto bak i køen på vei inn i bussen. Men verken jeg eller han klarer å skjønne/finne ut hvilken vest dette er? Er det en sikkerthetsvest eller noe man bruker innen jakt eller lignende? Men det er jo heller ingen logikk i å bruke sikkerhetsvest på bussen? Ikke er det noen som jakter i sentrum av denne byen heller. Og hva er de merkelige lommene? Han synes også personen oppførte seg merkelig og synes det var så rart med denne vesten. Men verken bussjåføren eller andre passasjerer reagerte på noe.

IMG_20190731_181525.thumb.jpg.0c46d949cb39ff3a3dab86a1da0ee216.jpg

Håper det er innafor å legge ut bilde, er så vanskelig å forklare nøyaktig nok hvordan den ser ut uten å legge ut bilde. Om det ikke er det så får bare moderator slette bildet. 

Anonymkode: aab3a...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja, det var så lett å avklare. Takk! Visste ikke at dette eksisterte en gang. 

Skrevet

Synes dog de kanskje kunne vurdert ett litt annerledes/bedre design, så uopplyste folk som min kompis og meg ikke begynner å bli bekymret. Han vurderte faktisk ringe politiet da han var redd det var noe på gang, flaks jeg kom på å spørre her først. 

• Liker 11
Skrevet

Det er jo helt merkelig å gå rundt med en sånn vekt vest midt i byen da. Han burde jo ihvertfall hatt den under klærne sine. Ser jo ut som en terrorist. 

Anonymkode: 5049d...376

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt merkelig å gå rundt med en sånn vekt vest midt i byen da. Han burde jo ihvertfall hatt den under klærne sine. Ser jo ut som en terrorist. 

Var det første min kompis også tenkte. Spesielt da han oppførte seg merkelig i tillegg. Kan være denne personen bare ikke tenkte noe over dette selv? Aner ikke. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det første min kompis også tenkte. Spesielt da han oppførte seg merkelig i tillegg. Kan være denne personen bare ikke tenkte noe over dette selv? Aner ikke. 

Tror man må være passe blåst i hue om man man tar på seg en slik vest ute i offentligheten uten å offre det en tanke... 

• Liker 10
Skrevet

Herregud, jeg hadde blitt redd og heller tatt neste buss. Enig med dere over, idiotisk design

Anonymkode: c3645...5ca

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror man må være passe blåst i hue om man man tar på seg en slik vest ute i offentligheten uten å offre det en tanke... 

Ja, man tenker jo at alle er klar over at dette ligner mye på en skuddsikker vest og hvilke assosiasjoner folk flest har til en slik type vest. Og når man da ikke vet hvilken vest det faktisk er vil vel de fleste tenke det er en sikkerhetsvest og at personen bruker den av en grunn, og trekke den konklusjonen at det er noe alvorlig på gang og man burde kontakte politiet så raskt som mulig. Eneste grunnen til at min kompis ikke ringte politiet med en gang var fordi ingen andre så ut til å reagere på denne personen. 

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man tenker jo at alle er klar over at dette ligner mye på en skuddsikker vest og hvilke assosiasjoner folk flest har til en slik type vest. Og når man da ikke vet hvilken vest det faktisk er vil vel de fleste tenke det er en sikkerhetsvest og at personen bruker den av en grunn, og trekke den konklusjonen at det er noe alvorlig på gang og man burde kontakte politiet så raskt som mulig. Eneste grunnen til at min kompis ikke ringte politiet med en gang var fordi ingen andre så ut til å reagere på denne personen. 

Folk vil vel ikke vise noe reaksjon eller frykt kanskje fordi de faktisk blir redde og later som ingenring for å holde ting lungt og ikke skape reaksjoner som kan føre til fatale ting. Nekter å tro at det ikke var flere enn kompisen din som reagerte på denne vesten sånn egentlig. 

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, jeg hadde blitt redd og heller tatt neste buss. Enig med dere over, idiotisk design

Anonymkode: c3645...5ca

Så enig, jeg hadde blitt skitredd og glatt stått over den bussturen😳

Anonymkode: 30e4f...a14

• Liker 3
Skrevet

For mennesker med autisme (og iblant i psykiatrien) brukes produkter som dette. Kan for noen virke beroligende å bli litt tynget ned. 

Anonymkode: d5e61...3c8

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det ligner absolutt ikke på en skuddsikker vest.

Anonymkode: 65d4b...744

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner mange som bruker disse, men de jogger med de, tar ikke bussen hehe...

Han har sikkert løpt i skauen, og ja, han kunne ha tatt av seg vesten før han gikk på bussen

Anonymkode: 82347...da7

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dog de kanskje kunne vurdert ett litt annerledes/bedre design, så uopplyste folk som min kompis og meg ikke begynner å bli bekymret. Han vurderte faktisk ringe politiet da han var redd det var noe på gang, flaks jeg kom på å spørre her først. 

Hvorfor er det bekymringsfullt hvis noen går med skuddsikker vest?

Blir du redd hvis noen har på seg en hjelm eller knebeskyttere også?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ligner absolutt ikke på en skuddsikker vest.

Anonymkode: 65d4b...744

Jo det gjør det. Likner på en skuddsikker vest som er designet for å putte rifle plate inni og dermed er for stor til å ha på innsiden av klærne. Og vektlommene likner på magasinlommer til pistolmagasiner.

Anonymkode: 3886d...152

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...