Gå til innhold

Sende mail når jeg ikke er hjemme

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Da jeg var bortreist i pinsehelgen skulle jeg sende mail fra min maskin på den plassen jeg var, men fikk ikke sende. Internett var oppe, nettverket virket, men jeg fikk feilmeldinger på mailene jeg sendte. (husker ikke hva det stod).

Må jeg være tilknyttet mitt eget internettabonnement for å sende mail fra Telenor-mailen min? Det trodde jeg virkelig ikke...

Noen som vet hvorfor jeg ikke fikk sende mail?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sendte du via WEB-mail, eller la du inn de nødvendige opplysningene i et e-postprogram (f.eks Outlook) der du var?

Du trenger ikke å være være på nett med Telenor for å sende e-post.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg prøvde med både Outlook og Opera sine mailprogrammer, det fungerte ikke.

Jeg vet ikke hvorfor, det virket så snart jeg var hjemme igjen.

Skrevet

Jeg tipper at du manglet noen av opplysningene eller la de inn feil. Men hadde du logget deg på webmail, så hadde du helt sikkert fått det til.

Gå inn på www.online.no , så finner du webmailen.

Der trenger du bare å logge deg på med brukernavn og passord, så er det bare å skrive i vei.

Skrevet

Vel, for å bruke Outlook og slike mailprogrammer så må du legge inn endel detaljer om deg og din konto og hvilken mail-server du bruker og sånt. Det er ikke slik at Outlook automatisk vet hvem du er. Tipper at det kanskje er det som var feil.

Gjest Violetta
Skrevet

Da får jeg gjøre det neste gang. Rart egentlig, at mailen bare virker her hjemme.

Skrevet

Det er det samme som gjelder hjemme. At du må fylle inn endel ting og tang. Men det har du vel gjort/noen gjort for deg for en stund siden og glemt det. Det er noe man bare trenger å gjøre én gang.

Gjest Violetta
Skrevet
Det er det samme som gjelder hjemme. At du må fylle inn endel ting og tang. Men det har du vel gjort/noen gjort for deg for en stund siden og glemt det. Det er noe man bare trenger å gjøre én gang.

Betyr det at jeg må legge inn nye opplysninger når jeg tar med maskinen min til en annen plass, bare for å sende mail?

Hadde gjerne glemt å skrive at jeg prøvde å sende mail fra min egen maskin, den samme som jeg bruker hjemme. :)

Skrevet

Du tok med deg di eiga maskin, og prøvde å senda mail frå den, men var kopla til internett gjennom ein annan ISP enn din eigen?

I så fall bør du få problem ja. ISP'ar sperrar tilgangen for andre enn deira eigne kundar - dvs. dei som loggar seg på nettet deira - frå å senda mail gjennom deira mailserverar. Det gjer dei for å hindra kven som helst (les: Spammerar) å senda mail frå kor som helst (USA, Kina, Korea, ...)

Valget du har då er enten å bruka webmail, eller å endra opplysningane om kva SMTP-server du må bruka for utgåande mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...