AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Har vokst opp i en liten bygd og flyttet ikke derfra før jeg var godt over 20. Har aldri merket noe til dette bygdedyret "alle" snakker om. Hele min familie har garantert mye dritt som kan snakkes om, og som lett skaper både rykter og spekulasjoner. Jeg er kanskje den verste av alle i familien og jeg tror nok de aller fleste har fått vite tilnærmet alt jeg har vært gjennom både min far og mor (som er skilt og som i tillegg har et høyt konfliktnivå seg i mellom og som gjerne er ærlige om alt og har ett brennende ønske om "å skape åpenhet rundt "tabuer""). Bare så folk ikke misforstår er det altså snakk om noe som kan defineres som "personlig tragedie", ikke noe ulovlig eller lignende. Men fortsatt noe mange har fordommer mot likevel, og som lett kunne blitt slått opp som en forsidesak med en flere siders artikkel full av spekulasjoner og nærmest konspirasjonsteorier med intervjuer fra nærmeste nabo 2 km unna og "nærmeste venner" som egentlig bare er bygdas største sladrekjerring som ønsker å få sitatet sitt anonymt på trykk i artikkelen. Dersom man kan prøve å forestille seg at denne bygda hadde et eget Se og hør/VG, bare for å prøve å gi et slags bilde av hva det er snakk om.Så hvordan er det mulig at jeg ikke merker dette bygdedyret og at ingenting av det folk snakker om ift meg og min sak, og at eventuelle rykter eller spekulasjoner/løyner kommer aldri kommer rundt igjen til meg? Nå er jeg jo ikke (som dere sikkert har skjønt) ikke en person som "alle elsker", men har flere venner og familie som fortsatt bor i bygden eller er der ofte. Og de aller fleste jeg har gått i klasse med fra bygden og området rundt sier alltid hei/slår av en prat de gangene jeg er hjemme og møter på dem. Anonymkode: e7c50...033
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 Glemte å legge til at ut fra det jeg har opplevd og vert gjennom osv, vil jeg tro at jeg er den i bygda som er mest "interessant" å både snakke om og lage opp egne historier om "hvem, hva hvorfor" (spre rykter om) og spekulere rundt (lyve om). Ikke fordi jeg er noe spesiell selvfølgelig, bare basert på hele historien min, og det som har skjedd i familien forøvrig. Jeg er rimelig sikker på at jeg definitivt har blitt utsatt for bygdedyret og at det eksisterer en del rykter om meg o.l, men at det som blir sagt rett og slett aldri når tilbake til meg og at jeg aldri får høre om det? Det er i alle fall det jeg tenker er mest sannsynlig. TS Anonymkode: e7c50...033
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Bygdedyret var størst før SoMe. Nå er ikke behovet for å sladre like stort. Anonymkode: 91144...220
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vokst opp i en liten bygd og flyttet ikke derfra før jeg var godt over 20. Har aldri merket noe til dette bygdedyret "alle" snakker om. Hele min familie har garantert mye dritt som kan snakkes om, og som lett skaper både rykter og spekulasjoner. Jeg er kanskje den verste av alle i familien og jeg tror nok de aller fleste har fått vite tilnærmet alt jeg har vært gjennom både min far og mor (som er skilt og som i tillegg har et høyt konfliktnivå seg i mellom og som gjerne er ærlige om alt og har ett brennende ønske om "å skape åpenhet rundt "tabuer""). Bare så folk ikke misforstår er det altså snakk om noe som kan defineres som "personlig tragedie", ikke noe ulovlig eller lignende. Men fortsatt noe mange har fordommer mot likevel, og som lett kunne blitt slått opp som en forsidesak med en flere siders artikkel full av spekulasjoner og nærmest konspirasjonsteorier med intervjuer fra nærmeste nabo 2 km unna og "nærmeste venner" som egentlig bare er bygdas største sladrekjerring som ønsker å få sitatet sitt anonymt på trykk i artikkelen. Dersom man kan prøve å forestille seg at denne bygda hadde et eget Se og hør/VG, bare for å prøve å gi et slags bilde av hva det er snakk om.Så hvordan er det mulig at jeg ikke merker dette bygdedyret og at ingenting av det folk snakker om ift meg og min sak, og at eventuelle rykter eller spekulasjoner/løyner kommer aldri kommer rundt igjen til meg? Nå er jeg jo ikke (som dere sikkert har skjønt) ikke en person som "alle elsker", men har flere venner og familie som fortsatt bor i bygden eller er der ofte. Og de aller fleste jeg har gått i klasse med fra bygden og området rundt sier alltid hei/slår av en prat de gangene jeg er hjemme og møter på dem. Anonymkode: e7c50...033 At folk sier hei til deg og slår av en prat betyr ikke at det ikke florerer av rykter om og fordommer mot deg. Ikke at du skal bry deg om det (så klart ikke), mener bare at folk sannsynligvis sier litt av hvert om deg. Det gjør folk om meg her jeg bor også. Vet jeg har ganske dårlig rykte egentlig, men alle sier hei og smiler til meg og "slår av en prat"... Anonymkode: e45ce...e28 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg vet bare om bare seks typer mennesker som aldri merker bygdedyret. 1. De som er utrolig vanlige og A4, men som likevel innehar en karisma som gjør at alle liker dem og vil holde seg inne med dem. Innimellom seiler også deres barn og ektefeller fri for bygdedyret. 2. De som er dårlige til å lese kroppsspråk og hva folk sier mellom linjene. 3. De som innehar et eller annet andre vil ha eller sole seg i glansen av, være seg penger, status eller viktige verv i foreninger etc og deres nærmeste, inkludert nære venner. 4. De som selv utgjør en viktig brikke i selve bygdedyret og som ikke anser det som et «dyr», men som deres soleklare rett til å bedrive sosial kontroll over andre. Deres barn, ektefeller og venner slipper også unna det verste. 5. De alle er redd og ikke tør å tross. 6. De som burde vært et stort tema, men som ikke er det fordi avsløringene av hva de gjør og hva resten av bygda har latt skje i lang tid (noen ganger i generasjoner) ville rørt opp så mye dritt at deres hyggelige lille bygd aldri ville blitt den samme igjen. Typ rådmannen som har misbrukt egne barn i alle år og ingen har stoppet ham selv om alle har visst. Og nå misbruker han barnebarna, men ingen gjør noe med det heller, for hva ville skjedd om folk fikk vite at alle har visst alt hele tiden? Andre eksempler kan være korrupsjon, konemishandling, storstilt forsikringssvindel eller mobbing satt i system. Spørsmålet er om du er en av disse seks typene mennesker... Anonymkode: 6cb56...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet bare om bare seks typer mennesker som aldri merker bygdedyret. 1. De som er utrolig vanlige og A4, men som likevel innehar en karisma som gjør at alle liker dem og vil holde seg inne med dem. Innimellom seiler også deres barn og ektefeller fri for bygdedyret. 2. De som er dårlige til å lese kroppsspråk og hva folk sier mellom linjene. 3. De som innehar et eller annet andre vil ha eller sole seg i glansen av, være seg penger, status eller viktige verv i foreninger etc og deres nærmeste, inkludert nære venner. 4. De som selv utgjør en viktig brikke i selve bygdedyret og som ikke anser det som et «dyr», men som deres soleklare rett til å bedrive sosial kontroll over andre. Deres barn, ektefeller og venner slipper også unna det verste. 5. De alle er redd og ikke tør å tross. 6. De som burde vært et stort tema, men som ikke er det fordi avsløringene av hva de gjør og hva resten av bygda har latt skje i lang tid (noen ganger i generasjoner) ville rørt opp så mye dritt at deres hyggelige lille bygd aldri ville blitt den samme igjen. Typ rådmannen som har misbrukt egne barn i alle år og ingen har stoppet ham selv om alle har visst. Og nå misbruker han barnebarna, men ingen gjør noe med det heller, for hva ville skjedd om folk fikk vite at alle har visst alt hele tiden? Andre eksempler kan være korrupsjon, konemishandling, storstilt forsikringssvindel eller mobbing satt i system. Spørsmålet er om du er en av disse seks typene mennesker... Anonymkode: 6cb56...0c0 Du glemte en. De som virkelig gir fullstendig faen i hva folk sier om de og dermed ikke enser bygdedyret. Anonymkode: 91144...220 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #7 Skrevet 24. oktober 2019 Heldige er de upåvirkelige slike som meg. Det kalles frihet. Anonymkode: e2f37...00a 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #8 Skrevet 24. oktober 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du glemte en. De som virkelig gir fullstendig faen i hva folk sier om de og dermed ikke enser bygdedyret. Anonymkode: 91144...220 Det er forskjell på å ikke bry seg om hva folk mener, sier og gjør og å ikke få med seg hva folk mener, sier og gjør. Anonymkode: 6cb56...0c0
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #9 Skrevet 25. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du glemte en. De som virkelig gir fullstendig faen i hva folk sier om de og dermed ikke enser bygdedyret. Anonymkode: 91144...220 For ikke å glemme de som ikke omgås bygdedyret. Det er ikke slik at alle på bygda sladrer heller, det er gjerne en mennesketype, akkurat slik det er i byen. Og disse folka er lette å unngå å ha noe med å gjøre. Anonymkode: 96936...63a 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #10 Skrevet 25. oktober 2019 Jeg er litt sånn som bare soser rundt med ett smil i min egen verden og ikke får med meg drama, sladder ol. Anonymkode: 85323...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå