Gå til innhold

Hvordan vasker du toalettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker du toalettet? Hva bruker du av vaskemidler og kluter/utstyr? Hvordan går du fram? Jeg synes det er så vanskelig å komme til overalt og få bort alt vaskemiddlet osv og er så usikker på om jeg gjør det godt nok

Anonymkode: a5e5a...08b

Skrevet

Bøtte med klorvann. Vasker hele utsiden av doen med en klut som kun brukes på badet. Tørker av med tørkerull (nei jeg kaster det ikke i do for de som skulle få den tanken). Nedi doen bruker jeg sånn wc vask med klorin, lar børsten stå litt i toalettet i det vannet med klor før jeg skyller børsten mens jeg trekker ned. 

Anonymkode: 8179e...795

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bøtte med klorvann. Vasker hele utsiden av doen med en klut som kun brukes på badet. Tørker av med tørkerull (nei jeg kaster det ikke i do for de som skulle få den tanken). Nedi doen bruker jeg sånn wc vask med klorin, lar børsten stå litt i toalettet i det vannet med klor før jeg skyller børsten mens jeg trekker ned. 

Vasker også setet og Doringen med klut om ikke det var tydelig 🙈

• Liker 1
Skrevet

Vasker på utsiden med blå jif og papir. Vasker i doen med dokost og klorin. Lar kosten stå litt oppi dovannet for å klores. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Vasker på utsiden med blå jif og papir. Vasker i doen med dokost og klorin. Lar kosten stå litt oppi dovannet for å klores. 

Blå jif? Den som er til glass?

Skrevet
2 minutter siden, Ayesh skrev:

Blå jif? Den som er til glass?

Den brukes på nesten alle flater i hjemmet mitt. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, SupaWoman skrev:

Kan man bruke den til vegger i baderommet?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Ayesh skrev:

Kan man bruke den til vegger i baderommet?

ja

Skrevet

WC rens på flaske, lar det stå litt. Bruker så kosten til å skrubbe og skyller ned 2-3 ganger. 
Så tar jeg oppi en god dose klorin og lar det stå i en stund før jeg spyler ned.
Bruker engangs-servietter med klorin (finnes servietter med klorin) på ringen og på spyleknappen. Også går jeg over med vanlige engangs-kluter for å fjerne klorinrestene fra oversiden på doringen og på knappen. Det er kun for å unngå å få klorinrester på hender og klær. Vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjør det for det. 

Foretrekker engangsservietter fremfor klut.
Selve yttersiden av doskålen og foten, den blir skrubbet inn (såpe og egen kost), lar det stå litt også tar jeg hele badegulvet på samme måte i samme slengen. Det gjøres ved behov og ikke hver gang jeg vasker toalettet med rutinen over. 

Anonymkode: 122d4...885

Skrevet

Bruker Klar baderomsspray, vasker over med klut og tørker med papir . 

Anonymkode: 1d6f4...aca

Skrevet

Klorin nedi og utenpå hele doen. Vasker godt under ringen i klosettet, samler seg alltid noe der. Bruker hansker for å komme til. 

Anonymkode: 5e45e...5d9

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

WC rens på flaske, lar det stå litt. Bruker så kosten til å skrubbe og skyller ned 2-3 ganger. 
Så tar jeg oppi en god dose klorin og lar det stå i en stund før jeg spyler ned.
Bruker engangs-servietter med klorin (finnes servietter med klorin) på ringen og på spyleknappen. Også går jeg over med vanlige engangs-kluter for å fjerne klorinrestene fra oversiden på doringen og på knappen. Det er kun for å unngå å få klorinrester på hender og klær. Vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjør det for det. 

Selve yttersiden av doskålen og foten, den blir skrubbet inn (såpe og egen kost), lar det stå litt også tar jeg hele badegulvet på samme måte i samme slengen. Det gjøres ved behov og ikke hver gang jeg vasker toalettet med rutinen over. 

Hvor kjøper du engangsserviettene med klorin? Finner det ingen steder 

Anonymkode: 14827...97a

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å bruke både wc-rens og klor i do?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt den klorinsprayen noen ganger, men den skummer så forferdelig og er helt håpløs å få vekk. Jeg har sett i andre tråder at det er mange som bruker den - har ikke dere det problemet?😣

Anonymkode: a5e5a...08b

Skrevet

En dæsj korin på papir. Tørker av, og har litt klor i toalettet. Ett par ganger i uken og etter mye besøk. 

Anonymkode: 948a5...b41

• Liker 1
Annonse
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper du engangsserviettene med klorin? Finner det ingen steder 

Anonymkode: 14827...97a

Jeg kjøper dem hos coop extra og obs. Det er ajax jeg kjøpte der tror jeg. Har også kjøpt hos europris, usikker på merke. 

17 timer siden, SupaWoman skrev:

Hva er poenget med å bruke både wc-rens og klor i do?

WC rens for å skure under kanten og nedi skålen, altså for å rengjøre. Klorin til slutt fordi jeg liker lukten av klorin og klorin for meg er synonymt med reint (lukten altså). Ja klorin fjerner bakterier og slikt, men det er ikke derfor jeg bruker det i toalettet. Da ingenting skal nedi toalettet allikevel, så målet mitt er ikke å desinfisere eller noe. 

Skrevet
18 timer siden, SupaWoman skrev:

Fuktig microfiber gjør sammen nytten, om ikke bedre. Vaskemiddel trengs kun oppi toalettet.

Anonymkode: 8bfd6...1a4

• Liker 1
Skrevet

Eddik-miks på sprayflaske + toalettpapir rundt doen, samt sete. 

WC vask i doen, skurer med dobørsten. 

Noen ganger i året - klorvann og engangsklut utenfor doen, og vegger rundt doen. Skuresvamp og jif skureklut under dolokket. Kloring og tørking av dobørste + holder. 

Anonymkode: e0865...574

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker klor på toalettpapir, som deretter skylles i do. Hater tanken på å kaste papir/våtservietter i søpla... På resten av badet brukes klut. 

Skrevet (endret)

Jeg bruker papir til å vaske doen utenpå, sprayer med Klorin spray først og tørker/vasker av. På selve doringen (der man sitter) bruker jeg Anti-Bac servietter fra apoteket jevnlig, ikke bare når det er tid for å vaske alt.

Nedi selve doen bruker jeg Klorin WC-rens, spruter på, lar virke en stund, og så tar jeg en runde med dokosten. Når jeg er ferdig, trekker jeg ned og skyller samtidig dokostens bust med vannet som fosser nedi do, før den settes på plass. 

WC-børster er forbruksvare her. Kjøper dem til noen tiere på IKEA, bruker dem en stund og så kastes den og erstattes med en ny. Har et lite lager av dobørster på loftet 🙂 (eller nå er det vel bare en igjen, tror jeg)

Resten av badet bruker jeg også klorin på, og bruker microfiberklut til å skrubbe og vaske med. På speilet bruker jeg JIF blå glass-spray, og på vasken også (den er jo blank). Kranene blir veldig glinsende blanke og fine med JIF glass-spray.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...