AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg har blitt innstilt som nr 1 på en jobb jeg har søkt på. Før jeg får endelig tilbud må jeg vente til et råd har behandlet det, men sannsynligvis sier de seg enige. Vi har ikke snakket om lønn på intervjuene, men jeg vet hva intervallet ligger på. Men det er jo nesten 100 000 mellom laveste sjiktet og høyeste. Hvordan foregår fastsettelsen av lønn? Gir de meg et tilbud med en lønn de har sett for seg, eller er det rom for forhandlinger? Jeg ønsker meg jo såklart i øverste sjiktet, og siden jeg omtrent har fått jobben er jeg jo kvalifisert for stillingen. Hva er praksis her? Og har noen opplevd å bli innstilt som nr 1 men at rådet har gått for noen andre? takk for svar Anonymkode: 894ed...7a5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 Forhandlinger er naturlig. Ikke godta det første tilbudet om du ønsker mer. Si at du må tenke på det og etter litt tid sier du at vurderer å takke nei om ikke lønna blir høyere. Anonymkode: a1ded...fee 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Du får et tilbud, og så må du prøve å få forhandlet lønna opp derfra. Da svarer du skriftlig at du «takker ja til jobbtilbudet, med forbehold om at dere blir enige om lønn». Anonymkode: de6a2...6e1 1
Gjest ByeByeLove Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har blitt innstilt som nr 1 på en jobb jeg har søkt på. Før jeg får endelig tilbud må jeg vente til et råd har behandlet det, men sannsynligvis sier de seg enige. Vi har ikke snakket om lønn på intervjuene, men jeg vet hva intervallet ligger på. Men det er jo nesten 100 000 mellom laveste sjiktet og høyeste. Hvordan foregår fastsettelsen av lønn? Gir de meg et tilbud med en lønn de har sett for seg, eller er det rom for forhandlinger? Jeg ønsker meg jo såklart i øverste sjiktet, og siden jeg omtrent har fått jobben er jeg jo kvalifisert for stillingen. Hva er praksis her? Og har noen opplevd å bli innstilt som nr 1 men at rådet har gått for noen andre? takk for svar Anonymkode: 894ed...7a5 Hvorfor skal de lønne deg i øverste sjikt?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 3 minutter siden, Kognosøren skrev: Hvorfor skal de lønne deg i øverste sjikt? Enig, det er svaret på dette spørsmålet du må bruke i argumentasjonen. At du er kvalifisert for stillingen holder naturligvis ikke for å få lønn i øvre sjikt, det sier seg selv. Du må bruke videreutdanning, arbeidserfaring, resultater +++ som argument. Og kontakt fagforeningen for å få oppdatert info om lønnsnivå (etter utdanning, ansiennitet etc). Og ja, ansettelsesrådet kan endre rekkefølgen i innstillingen. Det skjer kanskje ikke veldig ofte, men er absolutt en reell mulighet. Anonymkode: de6a2...6e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå