Gå til innhold

sku skrive ut billetten men notisblokken fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Gjest dum gjest
Skrevet

har bestilt flybillett gjennom saga og der kan man enten betale 50 kr for å få den tilsendt eller skrive den selv ut via mail man mottar. jeg valgte da det siste... så fikk jeg mail og skulle skrive den ut.. åpner vedlegget og da åpner det seg et mindre vindu men her kommer det bare masse skrift opg tall om hverandre... tydeligvis feil! hva gjør jeg? jeg vet at dette skjer også andre ganger jeg kanskje skal åpne noen dokumenter i fra nettet... hva må jeg gjøre?? kan jo ikke ha det sånn, da får jeg inmgen billett....krise.. reiser snart også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å lagre og sjekke hvilket format billetten er i?

Muligens åpner dokumentet seg i feil program.

Skrevet

Den åpnes helt klart i feil program ja.

Skrevet

Du skriver at notisblokken ikke fungerer.

Jeg tviler sterkt på at et sånt dokumet skal åpnes i notisblokk/notepad.

Kanskje det er et PDF-dokumet eller et HTML-dokument?

Gjest gjest tilbake
Skrevet

men nå skjønner jeg jo ikke slikt, så håper en av dere kan forklare meg litt mer grundig hvordan jeg skal gå frem. jeg bare trykker på bindersen i mailen min og får spm om å åpne den og da åpnes den automatisk i dette programmet.....

Gjest gjest igjen
Skrevet

pdf fil står det, hvis jeg velge rå lagre den på datan men det funker dårlig det også, åpner seg på samme måte....

Skrevet

:-)

Trykk på velg programmer når spørsmålet kommer opp.

Skrevet

Ja, du kan som oftest velge programmet du vil åpne i fra en liste. Eller du kan høyreklikke på linken og velge "Åpne i".

Men iallfall, du trenger et program som åpner pdf-filer. Hvis du ikke har Acrobat Reader er det enkleste å laste ned denne. Mest sannsynlig har du det ikke, ettersom da ville pdf-filen din åpnet seg automatisk i dette programmet. Acrobat .

Etter du har lastet ned og installert dette programmet, kan du prøve å åpne billetten på nytt.

Dersom du har programmet, kan du eventuelt prøve å åpne Acrobat Reader, velge åpne og finne filen du laget på maskinen din.(Som jeg forstod du hadde gjort)

Gjest grønn
Skrevet

jeg er meget grønn bare for å ha sagt det. men når jeg skal laste ned dette så er det tre stk jeg kan velge mellom, men det ser ut til at på alle må man betale...

Skrevet

det er "free software "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...