AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Ja, de som har valgt bort å få barn og som gjerne ofte kaller seg barnefrie, hvorfor er de så bitter? Hvorfor skal de alltid stille spørsmål til hvorfor andre har valgt annerledes og hvorfor skal de alltid mørklegge det livet andre har valgt for seg selv som er ulikt deres liv? Kan de ikke bare være fornøyd med deres eget valg uten å prøve å trykke ned andre, og snakke nedsettende om de som er foreldre og nedsettende om barn generelt? Anonymkode: 850fb...bd1 9
altflyter Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 Du syntes ikke du generaliserer en smule nå? Jeg kjenner mange som er frivillig barnløse, men ingen av dem er bitter. Kanskje du omgås feil type mennesker? 40
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de som har valgt bort å få barn og som gjerne ofte kaller seg barnefrie, hvorfor er de så bitter? Hvorfor skal de alltid stille spørsmål til hvorfor andre har valgt annerledes og hvorfor skal de alltid mørklegge det livet andre har valgt for seg selv som er ulikt deres liv? Kan de ikke bare være fornøyd med deres eget valg uten å prøve å trykke ned andre, og snakke nedsettende om de som er foreldre og nedsettende om barn generelt? Anonymkode: 850fb...bd1 Går begge veier. Anonymkode: be5ba...8cc 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 Denne som plager deg, TS? Vil ikke si at folk uten barn nødvendigvis er så bitre, men noen finnes det nok. Dr*t i dem og kos deg med det livet du har! Anonymkode: 3c600...8bf 2
Scarlet Witch Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, de som har valgt bort å få barn og som gjerne ofte kaller seg barnefrie, hvorfor er de så bitter? Hvorfor skal de alltid stille spørsmål til hvorfor andre har valgt annerledes og hvorfor skal de alltid mørklegge det livet andre har valgt for seg selv som er ulikt deres liv? Kan de ikke bare være fornøyd med deres eget valg uten å prøve å trykke ned andre, og snakke nedsettende om de som er foreldre og nedsettende om barn generelt? Anonymkode: 850fb...bd1 Har du sett hvordan mange med barn blir fornærma bare man nevner ordet barnløs? Det er en grunn til at det fremdeles nesten er tabu å si at man ikke ønsker seg barn, man blir i praksis kjefta huden full om man skriver om disse tingene på sosiale medier. For en stund tilbake var det på KG en tråd om ei jente som sa hun var 25 år og ikke ønsket seg barn. Tror du den tråden ble godt mottatt? Nei. 18
Ullvott Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 Kanskje fordi vi er lei av å høre at vi lever et liv som ikke er verdt å leve. At vi er verdt mindre som mennesker. At vi kommer til å angre. At vi ikke vet hva kjærlighet er. At vi må ta hensyn til barnefamiliene. At vi må la barnefamiliene få førsterett til alle de beste ferietidspunktene. At vi ikke vet hva vi går glipp av, og akkurat det er jo sant, men vi moraliserer da sjelden overfor folk med barn. Har i alle fall aldri hørt noen barnløse si til vordende foreldre at de kommer til å angre! 37
Scarlet Witch Skrevet 24. oktober 2019 #7 Skrevet 24. oktober 2019 1 minutt siden, Ullvott said: Kanskje fordi vi er lei av å høre at vi lever et liv som ikke er verdt å leve. At vi er verdt mindre som mennesker. At vi kommer til å angre. At vi ikke vet hva kjærlighet er. At vi må ta hensyn til barnefamiliene. At vi må la barnefamiliene få førsterett til alle de beste ferietidspunktene. At vi ikke vet hva vi går glipp av, og akkurat det er jo sant, men vi moraliserer da sjelden overfor folk med barn. Har i alle fall aldri hørt noen barnløse si til vordende foreldre at de kommer til å angre! Det jeg mente, bare bedre ordlagt. Takk!! 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #8 Skrevet 24. oktober 2019 Enig, de fremstår veldig bitre når de skal prøve å snakke ned det å få barn... Anonymkode: da8d2...261 5
Scarlet Witch Skrevet 24. oktober 2019 #9 Skrevet 24. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Enig, de fremstår veldig bitre når de skal prøve å snakke ned det å få barn... Anonymkode: da8d2...261 Hva med de med barn som skal snakke opp det å få barn? Det vitner jo om totalt mangel på respekt for andres liv og valg. 10
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #10 Skrevet 24. oktober 2019 Det samme lurer jeg på, veldig mange av dem fremstår veldig bitre og prøver gang på gang å understreke hvor godt det er å leve barnløs (ihvertfall her på kg) enda ingen har spurt dem.. Anonymkode: 6bfad...068 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #11 Skrevet 24. oktober 2019 Akkurat nå, Scarlet Witch skrev: Hva med de med barn som skal snakke opp det å få barn? Det vitner jo om totalt mangel på respekt for andres liv og valg. Mangel på respekt for andres liv og valg fordi man snakker om å få barn? Hva er så galt med det som gjør at de barnløse blir fornærma? Anonymkode: 6bfad...068 4
Scarlet Witch Skrevet 24. oktober 2019 #12 Skrevet 24. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Det samme lurer jeg på, veldig mange av dem fremstår veldig bitre og prøver gang på gang å understreke hvor godt det er å leve barnløs (ihvertfall her på kg) enda ingen har spurt dem.. Anonymkode: 6bfad...068 Noen som har spurt de med barn om livene deres heller? You gotta wonder. 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #13 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg er barnløs og lykkelig, jeg. Hvordan folk lever livene sine, legger jeg meg ikke opp i. Jeg liker ikke barn, og har mye bedre råd enn jeg ville hatt med barn. Jeg kan jobbe når jeg vil, sove når jeg vil, og trenger ikke være noen god rollemodell for noen hjemme. Med to inntekter og ingen barn, har vi det bedre materielt enn de fleste. En hver får velge hva de synes er best. Anonymkode: dc92a...a9d 10
Scarlet Witch Skrevet 24. oktober 2019 #14 Skrevet 24. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Mangel på respekt for andres liv og valg fordi man snakker om å få barn? Hva er så galt med det som gjør at de barnløse blir fornærma? Anonymkode: 6bfad...068 Poenget mitt var at når vi barnløse snakker høyt om det, så får vi så øra flagrer både på KG og andre forum. Pipa får en annen lyd når man slår tilbake med samme mynt. 12
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #15 Skrevet 24. oktober 2019 2 minutter siden, Scarlet Witch skrev: Hva med de med barn som skal snakke opp det å få barn? Det vitner jo om totalt mangel på respekt for andres liv og valg. Å snakke opp et liv må være lov, det er å snakke ned noen andre dom virker veldig bittert. Hvis barnløse kunne snakket opp livet sitt uten å snakke ned livet med barn hadde de fremstått mye bedre. Dette inntrykket gjelder kg da, i det virkelige liv er folk mer avbalanserte... Anonymkode: da8d2...261 7
OnFire Skrevet 24. oktober 2019 #16 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg kjenner ikke til noen bitre barnefrie mennesker. Sikker på at det er bitre du mener? 9
Scarlet Witch Skrevet 24. oktober 2019 #17 Skrevet 24. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Å snakke opp et liv må være lov, det er å snakke ned noen andre dom virker veldig bittert. Hvis barnløse kunne snakket opp livet sitt uten å snakke ned livet med barn hadde de fremstått mye bedre. Dette inntrykket gjelder kg da, i det virkelige liv er folk mer avbalanserte... Anonymkode: da8d2...261 «Å snakke opp et liv må være lov» .. what? Ellers er jeg enig i at det virker veldig bittert å snakke ned noen andre, men dette må gå begge veier. Den ene parten kan ikke få ytre seg akkurat som de ønsker, mens de andre skal bli bedt om å moderere seg. «Hvis barnløse kunne snakket opp livet sitt uten å snakke ned livet med barn hadde de fremstått mye bedre» Det er vanskelig å fremstå mye bedre når, om man nevner fordelene man selv anser at man har dersom man ikke har barn, de med barn tolker det som kritikk av deres valg. Jeg kunne sagt «Jeg har ikke barn, jeg elsker å ha mye frihet» og så tolker mange (sier ikke alle) det med barn for å være kritikk av deres valg - og det er det jo faktisk ikke. 11
Morten1 Skrevet 24. oktober 2019 #18 Skrevet 24. oktober 2019 9 minutter siden, Ullvott said: Kanskje fordi vi er lei av å høre at vi lever et liv som ikke er verdt å leve. At vi er verdt mindre som mennesker. At vi kommer til å angre. At vi ikke vet hva kjærlighet er. At vi må ta hensyn til barnefamiliene. At vi må la barnefamiliene få førsterett til alle de beste ferietidspunktene. At vi ikke vet hva vi går glipp av, og akkurat det er jo sant, men vi moraliserer da sjelden overfor folk med barn. Har i alle fall aldri hørt noen barnløse si til vordende foreldre at de kommer til å angre! Helt enig, mange med barn som skal belære at de uten barn gjør en feil. 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #19 Skrevet 24. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det samme lurer jeg på, veldig mange av dem fremstår veldig bitre og prøver gang på gang å understreke hvor godt det er å leve barnløs (ihvertfall her på kg) enda ingen har spurt dem.. Anonymkode: 6bfad...068 Det er at vi horer at man ikke kan leve ett fullstendig liv uten barn. Det er vissnok slik at man er ikke kvinne nok hvis man ikke har barn. Man skal vissnok bli satt i baas som kvinne ( maa ha barn). Alt annet er feil. Anonymkode: 3a3d8...a2c 3
Krating Daeng Skrevet 24. oktober 2019 #20 Skrevet 24. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å snakke opp et liv må være lov, det er å snakke ned noen andre dom virker veldig bittert. Hvis barnløse kunne snakket opp livet sitt uten å snakke ned livet med barn hadde de fremstått mye bedre. Dette inntrykket gjelder kg da, i det virkelige liv er folk mer avbalanserte... Anonymkode: da8d2...261 Å snakke opp et livsvalg er jo det samme som å snakke ned et annet🤦♂️ 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå