AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Hva gjør dere når dere får ros fra sjefen? Sjefen min er oppmerksom, og raus med positive tilbakemeldinger. Jeg for min del synes hun gjør en fantastisk jobb, og jeg vet virkelig ikke om jeg hadde klart jobben min uten henne, Men kan jeg si det til henne uten å virke smiskete? Spesielt i konkrete situasjoner der hun gir positive tilbakemeldinger, synes jeg det blir så rart å bare si "takk" el.l., og ikke gi noe tilbake. Hvordan reagerer dere på ros fra sjefen? Gir dere noen gang ros tilbake - i så fall hvordan? Anonymkode: 0136f...2ca
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg sier alltid takk og smiler, og hvis det faller seg naturlig, sier jeg noe à la "Jeg hadde ikke fått til dette uten så god støtte fra deg" e.l. Anonymkode: 78c25...3c1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Kanskje du kan svare noe sånt som "tusen takk, det betyr mye for meg at du sier det"? Det holder rosfrekvensen oppe og viser takknemlighet 😊 Anonymkode: be3dc...81b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg bruker å si det på medarbeidersamtale eller like etter en situasjon der jeg synes leder har gjort en god jobb. Anonymkode: 6ca6b...8bf
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 Ta rosen med en stoor klype salt. Arbeidsgiver er alltid fornøyd med sine ansatte når ting går bra, utover dette kan tonen bli en helt annen. Se på det som en form for manipulasjon, som får deg til å gi litt ekstra, Du jobber overtid, kanskje tar med deg jobben hjem. Er nok av idioter som lar seg lure på denne måten, tror godt om sin leder. Men sannheten er at de bare skal ha full utnyttelse av deg. Merker tydelig utfra alt du skriver at du har gått rett i fellen. Anonymkode: b9929...2d9 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #6 Skrevet 25. oktober 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta rosen med en stoor klype salt. Arbeidsgiver er alltid fornøyd med sine ansatte når ting går bra, utover dette kan tonen bli en helt annen. Se på det som en form for manipulasjon, som får deg til å gi litt ekstra, Du jobber overtid, kanskje tar med deg jobben hjem. Er nok av idioter som lar seg lure på denne måten, tror godt om sin leder. Men sannheten er at de bare skal ha full utnyttelse av deg. Merker tydelig utfra alt du skriver at du har gått rett i fellen. Anonymkode: b9929...2d9 Jeg tror ikke jeg er der. Står på når jeg er på jobb, og sier ofte ja, men får til gjengjeld mye slakk tilbake. Synes ordningen om å ta og gi er fin. Er for øvrig ikke i en bransje der vi tjener penger eller noe, så for min del handler det mest om lære, bidra, utvikle meg, og å være den jeg vil være. Også lurer jeg på … blir du ikke sliten av å være så skeptisk til andre? Har du blitt utnyttet selv? ts Anonymkode: 0136f...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #7 Skrevet 25. oktober 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker å si det på medarbeidersamtale eller like etter en situasjon der jeg synes leder har gjort en god jobb. Anonymkode: 6ca6b...8bf 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du kan svare noe sånt som "tusen takk, det betyr mye for meg at du sier det"? Det holder rosfrekvensen oppe og viser takknemlighet 😊 Anonymkode: be3dc...81b 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier alltid takk og smiler, og hvis det faller seg naturlig, sier jeg noe à la "Jeg hadde ikke fått til dette uten så god støtte fra deg" e.l. Anonymkode: 78c25...3c1 Takk for gode tips! Jeg skal smile og takke, og spare på skrytet til medarbeidersamtalen. Er generelt veldig for å fortelle det når vi synes andre gjør noe bra. ts Anonymkode: 0136f...2ca
SoWhat? Skrevet 25. oktober 2019 #8 Skrevet 25. oktober 2019 Det er fint at du får ros, og ta det til deg. Hun mener det selvfølgelig, og det motiverer også. Jeg får oftest ros når sjefen vet jeg ikke er helt i hundre, som en oppbacking. At jeg har gjort mitt beste under forutsetningene jeg har/hadde. Jeg har aldri sagt til hn personlig at jeg setter stor pris på vedkommende, men vi ansatte gir det vi har, og har en god tone hvor vi viser sjefen at vi setter stor pris på hn. Lite miljø, så lett sånn. Men du kan jo selvfølgelig si at du føler at hun inspirerer deg til å gjøre en god jobb. Det kan ikke bli feil 🙂
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #9 Skrevet 26. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke jeg er der. Står på når jeg er på jobb, og sier ofte ja, men får til gjengjeld mye slakk tilbake. Synes ordningen om å ta og gi er fin. Er for øvrig ikke i en bransje der vi tjener penger eller noe, så for min del handler det mest om lære, bidra, utvikle meg, og å være den jeg vil være. Også lurer jeg på … blir du ikke sliten av å være så skeptisk til andre? Har du blitt utnyttet selv? ts Anonymkode: 0136f...2ca Du "jobber" uten å tjene penger? Hva holder du på med da egentlig? Hvordan får du penger til å overleve, nav? Anonymkode: b9929...2d9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #10 Skrevet 26. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du "jobber" uten å tjene penger? Hva holder du på med da egentlig? Hvordan får du penger til å overleve, nav? Anonymkode: b9929...2d9 Beklager, jeg var kanskje litt uklar: Jeg får lønn. Men vi er ikke en bedrift er økonomisk profitt er det fremste målet. Det er altså ikke sånn at arbeidsplassen min direkte tjener mer penger, jo hardere og mer jeg jobber. Indirekte kan de selvsagt få penger ved at det blir behov for færre ansatte. Tenk kommunal sektor ts Anonymkode: 0136f...2ca
Gjest ByeByeLove Skrevet 26. oktober 2019 #11 Skrevet 26. oktober 2019 Be sjefen om å la rosen vises på kontoen din.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #12 Skrevet 26. oktober 2019 På 24.10.2019 den 21.25, AnonymBruker skrev: Ta rosen med en stoor klype salt. Arbeidsgiver er alltid fornøyd med sine ansatte når ting går bra, utover dette kan tonen bli en helt annen. Se på det som en form for manipulasjon, som får deg til å gi litt ekstra, Du jobber overtid, kanskje tar med deg jobben hjem. Er nok av idioter som lar seg lure på denne måten, tror godt om sin leder. Men sannheten er at de bare skal ha full utnyttelse av deg. Merker tydelig utfra alt du skriver at du har gått rett i fellen. Anonymkode: b9929...2d9 Syntes umiddelbart synd på deg, lurer på hva slags mennesker du er vokst opp med, sjefen min smiler bare når ting går bra, men er ekstra raus med ros, bonuser etc når vi har dårlige tider. Gjør han det først og fremst fordi vi skal yte det lille ekstra når det trengs som mest? Tja, det kan jo være, men syntes ikke man behøver føle seg som en idiot av den grunn. Dog, man leser jo ut ifra innlegget ditt at du er en som mener de aller fleste er idioter - bruker sikkert ofte dogmer som «alle idioter følger saueflokken» osv. Anonymkode: 103f6...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå