Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fagbrev og tenker å ta bachelor som yrkesfaglærer. Det er mye didaktikk, u.metodikk samt praksis på skoler. Jeg har en pedagogisk stilling fra før, men der er man 1:1. 

Jeg er ikke flink til muntlig fremføring. Selv ikke på arbeidsplassen. Er det annerledes å undervise for en klasse; altså er dette noe man blir vant til? Eller er det bare å legge denne tanken på hyllen? 

Anonymkode: a920d...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har null erfaring fra læreryrket, så der kan jeg ikke hjelpe deg, men jeg har gått yrkesfag. Jeg fikk inntrykk av at for de som var lærere der, var faget de kunne undervise i viktigere enn muntlig fremføring. Så lenge du er god i faget og har ting å lære bort, hvorfor ikke? Kjør på ville jeg sagt.

Skrevet

Det viktigste er at du er god i faget du skal lære bort. Å være flink i muntlig framføring er ikke noe man nødvendigvis er, men blir med tiden. Øvelse gjør mester. Til slutt blir det en vane. De fleste lærere må ha mye øving, før de blir gode til å undervise. Det er jo derfor man har praksis i lærerutdanningene for eksempel. 

Du fanger opp mye gjennom studie, men også når du begynner i arbeidslivet. 

Lykke til med utdanningen!

Anonymkode: 04aea...f30

Skrevet

Jeg liker heller ikke muntlige fremføringer, jobber som lærer. Det er null problem for meg å stå foran en klasse og undervise. Man blir så godt kjent med dem ☺️

Anonymkode: 025b0...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...