Gå til innhold

Hvilke garnmerker har finest høstfarger i ull?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Vera Vinge skrev:

Du kan tove Vams, men du må ikke. All ull som ikke er superwash kan toves, men brukes jo mest til vanlig strikking. 

Hehe der ser du hvor lite greie jeg har på det🙄 Men kan det vaskes i maskin når det er rein ull som ikke er behandla?😀Takk for svar forresten😀Ts

Anonymkode: 75812...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Har ikke så mye greie på det,men loer ikke alpakka?

Vet ikke om alpakke i seg selv loer, men Sterk er alpakka og nylon sammen, og loer som bare F! Vil sterkt fraråde det til noe annet enn barneplagg som skal brukes opp.

Anonymkode: 1a75f...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Nei. Sterk, som jeg anbefaler over her, er ikke et hårete garn og loer ikke. Nupper heller ikke, av de plaggene jeg har i det garnet.

Børstet alpakka, derimot, loer. Noen mer enn andre.

Forresten, ser du er skeptisk til engelske oppskrifter. Det er ikke så vanskelig om du har en oversetter, altså hva de norske maskene heter på engelsk. Her er en fin oversikt.

Sterk loer kanskje ikke, men det nupper. Mye. Pga blandingen med nylon.

Anonymkode: 1a75f...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe der ser du hvor lite greie jeg har på det🙄 Men kan det vaskes i maskin når det er rein ull som ikke er behandla?😀Takk for svar forresten😀Ts

Jeg vasker den type ull i min maskin, men ikke alle maskiner gjør det. Jeg strikket prøvelapper i disse garntypene og vasket dem først da vi kjøpte ny maskin, før jeg tok sjansen på å hive hele plagg i maskinen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...