AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Del Skrevet 24. oktober 2019 Tenker å hekle et pledd ihøstfarger😀 Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 24. oktober 2019 #2 Del Skrevet 24. oktober 2019 Personlig synes jeg at Hillesvåg og Rauma har de fineste fargepalettene. Spesielt Rauma Finull har et fantastisk utvalg og det skal godt gjøres å ikke finne det du ønsker av farger der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pompom Skrevet 24. oktober 2019 #3 Del Skrevet 24. oktober 2019 Rauma finull har utrolig mange flotte farger! Evt lettlopi ❤️ Islandsk ull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Del Skrevet 24. oktober 2019 1 time siden, onyx skrev: Personlig synes jeg at Hillesvåg og Rauma har de fineste fargepalettene. Spesielt Rauma Finull har et fantastisk utvalg og det skal godt gjøres å ikke finne det du ønsker av farger der! Tusen takk for svar. Veit du om Rauma finull er tynt? Bruker en heklekrok på rundt 5 når jeg hekler pledd. Skal sjekke ut litt😀Ser for meg et pledd i grønt,oransje,gul,rød,grå.... Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 24. oktober 2019 #5 Del Skrevet 24. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for svar. Veit du om Rauma finull er tynt? Bruker en heklekrok på rundt 5 når jeg hekler pledd. Skal sjekke ut litt😀Ser for meg et pledd i grønt,oransje,gul,rød,grå.... Anonymkode: 75812...971 Tja, jeg strikker det på pinne 3-3,5 så litt tynt er det jo, men du kan jo ev bruke 2 tråder eller se på Rauma 3-trådsgarnet (men noe færre farger å velge i) som er litt tykkere. Det kommer jo også an på hva slags følelse du vil at pleddet skal ha eller gjerne vil ha et veldig tykt pledd. Har du et mønster? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #6 Del Skrevet 24. oktober 2019 1 time siden, onyx skrev: Tja, jeg strikker det på pinne 3-3,5 så litt tynt er det jo, men du kan jo ev bruke 2 tråder eller se på Rauma 3-trådsgarnet (men noe færre farger å velge i) som er litt tykkere. Det kommer jo også an på hva slags følelse du vil at pleddet skal ha eller gjerne vil ha et veldig tykt pledd. Har du et mønster? Takk for svar. Tenker hekle et mønster som kalles sunburst granny square. Må finne et tykkere garn,liker ikke hekle med to tråder. Tar så lang tid å hekle med krok nr 3🤓 Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #7 Del Skrevet 24. oktober 2019 Jeg har strikket tepper i dobbel tråd Holst supersoft. Fantastisk kvalitet og mange farger. Sjekk holstgarn.dk Rimelig er det også. Blir som silke ved bruk. Anonymkode: 74c27...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 25. oktober 2019 #8 Del Skrevet 25. oktober 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Tenker hekle et mønster som kalles sunburst granny square. Må finne et tykkere garn,liker ikke hekle med to tråder. Tar så lang tid å hekle med krok nr 3🤓 Anonymkode: 75812...971 Sunbursts er fine. Jeg hekler ikke mye, men jeg vil tro at et slikt mønster sluker endel garn? I såfall bør du tenke litt budsjett, så du ikke får deg en overraskelse. Du bør også sjekke hvor fast du hekler og hvordan du vil at hver rute skal se ut og kjennes. Siden et pledd er ganske stort, så ville jeg kanskje helst valgt et rent ullgarn, kjøpt et par nøster av aktuelle garn (f.eks. Rauma 3-tråds eller Hillesvåg Embla/pelsull etc) og prøvd meg litt frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 25. oktober 2019 #9 Del Skrevet 25. oktober 2019 Rauma finull har mange farger, men særlig de nye fargene som kom i høst, som er litt melerte passer kanskje ekstra godt? Ellers kan du sjekke ut Rauma Vams, de har også noen fine høstlige farger, men det er ganske mye tykkere, da. Evt. Rauma 3-tråds, som er litt tykkere enn finull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. oktober 2019 #10 Del Skrevet 25. oktober 2019 Jeg synes Du Store Alpakka har utrolig mange fine kvaliteter i masse fine høstfarger. Sunburst granny trenger litt tykkelse på garnet for at det ikke skal bli for flatt (synes jeg ihvertfall - blomstrene ser finest ut når de ''puffer'' litt). Dersom jeg skulle valgt uavhengig av pris, ville jeg brukt Du Store Alpakka Sterk eller Big Sterk. Billigere alternativ er Drops Karisma eller Lima. De har ikke så mange fargevalg som DSA, men ihvertfall disse to kvalitetene har fine gule, oransje og grønne farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #11 Del Skrevet 25. oktober 2019 2 timer siden, Vera Vinge skrev: Rauma finull har mange farger, men særlig de nye fargene som kom i høst, som er litt melerte passer kanskje ekstra godt? Ellers kan du sjekke ut Rauma Vams, de har også noen fine høstlige farger, men det er ganske mye tykkere, da. Evt. Rauma 3-tråds, som er litt tykkere enn finull. Takk for svar. Er ikke Vams beregnet for toving? Skal sjekke ut Rauma 3-tråds idag. 😀 Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #12 Del Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, ^^Belle^^ skrev: Jeg synes Du Store Alpakka har utrolig mange fine kvaliteter i masse fine høstfarger. Sunburst granny trenger litt tykkelse på garnet for at det ikke skal bli for flatt (synes jeg ihvertfall - blomstrene ser finest ut når de ''puffer'' litt). Dersom jeg skulle valgt uavhengig av pris, ville jeg brukt Du Store Alpakka Sterk eller Big Sterk. Billigere alternativ er Drops Karisma eller Lima. De har ikke så mange fargevalg som DSA, men ihvertfall disse to kvalitetene har fine gule, oransje og grønne farger. Takk for svar. Har ikke så mye greie på det,men loer ikke alpakka? Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #13 Del Skrevet 25. oktober 2019 Takker for ideer alle sammen. Noen som kan hjelpe meg med noe? Finner stadig nye heklemønstre på nett,men er så dårlig i engelsk. Er ikke ute etter gratis mønstre,betaler mer enn gjerne 😀Men finner ikke tilsvarende på norsk,eller noe lignende. Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #14 Del Skrevet 25. oktober 2019 Eller hva md dette,helt nydelig😀Hilsen ts. Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. oktober 2019 #15 Del Skrevet 25. oktober 2019 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har ikke så mye greie på det,men loer ikke alpakka? Anonymkode: 75812...971 Nei. Sterk, som jeg anbefaler over her, er ikke et hårete garn og loer ikke. Nupper heller ikke, av de plaggene jeg har i det garnet. Børstet alpakka, derimot, loer. Noen mer enn andre. Forresten, ser du er skeptisk til engelske oppskrifter. Det er ikke så vanskelig om du har en oversetter, altså hva de norske maskene heter på engelsk. Her er en fin oversikt. Endret 25. oktober 2019 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #16 Del Skrevet 25. oktober 2019 13 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Nei. Sterk, som jeg anbefaler over her, er ikke et hårete garn og loer ikke. Nupper heller ikke, av de plaggene jeg har i det garnet. Børstet alpakka, derimot, loer. Noen mer enn andre. Forresten, ser du er skeptisk til engelske oppskrifter. Det er ikke så vanskelig om du har en oversetter, altså hva de norske maskene heter på engelsk. Her er en fin oversikt. Tusen takk😀 Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #17 Del Skrevet 25. oktober 2019 14 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Nei. Sterk, som jeg anbefaler over her, er ikke et hårete garn og loer ikke. Nupper heller ikke, av de plaggene jeg har i det garnet. Børstet alpakka, derimot, loer. Noen mer enn andre. Forresten, ser du er skeptisk til engelske oppskrifter. Det er ikke så vanskelig om du har en oversetter, altså hva de norske maskene heter på engelsk. Her er en fin oversikt. Men det finnes sikkert på norsk? Noe lignende?har leita sjøl,men finner ikke... Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. oktober 2019 #18 Del Skrevet 25. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det finnes sikkert på norsk? Noe lignende?har leita sjøl,men finner ikke... Anonymkode: 75812...971 Har du sjekket ut garnstudio.no? Vet de har ganske mange teppeoppskrifter. Ellers bruker jeg selv bare engelske oppskrifter, så har ikke så mye å anbefale... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #19 Del Skrevet 25. oktober 2019 16 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Har du sjekket ut garnstudio.no? Vet de har ganske mange teppeoppskrifter. Ellers bruker jeg selv bare engelske oppskrifter, så har ikke så mye å anbefale... Jepp har sjekka😀 Anonymkode: 75812...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 25. oktober 2019 #20 Del Skrevet 25. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Er ikke Vams beregnet for toving? Skal sjekke ut Rauma 3-tråds idag. 😀 Anonymkode: 75812...971 Du kan tove Vams, men du må ikke. All ull som ikke er superwash kan toves, men brukes jo mest til vanlig strikking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå