AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Ex-mannen har visstnok fått det for seg å klage på kostholdet gutten vår har hos meg.. sier han spiser bare junk, og for liten mengde.. føler det virkelig ikke slik selv, så lager denne for å få meninger. Frokost ca 08.00: 1-2 knekkebrød, omelett av 2 egg eller 1 brødskive.. på lørdag og søndag får han frokostblanding (fullkorn cheerios eller havrefras) med ekstralett melk Lunch ca 11.30: grove matmuffins, egg, "varmmat" om feks fiskekaker eller 1-2 skiver. Mellommåltid ca 14.00: frukt, grønnsaker, sprett yogurt Middag ca 17.00: spiser lite middag for tiden... går i bølgedaler. Spiser alltid grønnsaker (brokkoli og gullerøtter) men lite kjøtt. Tror jeg lager vanlig middag... alt fra kjøttkaker, tikka masala, wok, stekt fisk, pasta.. Kveldsmat ca 19.00: stort sett 1 skål havregrøt med enten eple eller banan.. Drikker melk eller eplejuice til frokost, ellers går det i vann.. vi kan finne på å spise en is på en tirsdag hvis været er fint, eller ha dessert en ukedag.. men godteri er kun lørdag.. og da velger han stort sett en kjærlighet på pinne eller 10 smågodtbiter. Er dette så galt? Det føles ikke sånn for meg... Anonymkode: 5e91f...f38 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 Et helt fint kosthold. Far her kan umulig vite hva junk er. Anonymkode: 1c764...af3 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Ekstra lett melk er slankemelk, ikke noe for barn i vekst. Bruk helmelk. Cheerios osv er godteri, det er ikke ordentlig mat. Lag din egen frokostblanding av havregryn, nøtter o.s.v. Eplejuice = saft. Det er bare sukkervann med eplesmak. Barn bør drikke vann eller melk til vanlig. "Matmuffins" - hva er det? Neppe særlig bra. Middagen - mye halvfabrikata tenker jeg? Konklusjon: du kan gjøre bedre, men det finnes langt verre kosthold der ute. Anonymkode: 31f40...70f
Tinuviel87 Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 (endret) Men i allverden... ekstralett melken fikk vi anbefalt av helsesøster fordi han får i seg lite dvitamin pga lite inntak av middag for tiden... https://meny.no/oppskrifter/Bakst/Muffins-og-scones/Grove-matmuffins-med-ost-og-skinke/?gclid=Cj0KCQjwl8XtBRDAARIsAKfwtxCx3OtRmbyvSfv7VL0CUt8M8e-8Co9yk1scOHd4tUgiHAfJ1AuxCNYaAmc-EALw_wcB er oppskriften jeg bruker på matmuffins. Tror da ikke det er så ille? Og nei, ingenting i innlegget mitt burde gi deg indikasjon på at jeg bruker mye eller noe halvfabrikata. Jeg lager nesten all middagen helt fra bunnen, jeg elsker faktisk å lage mat. Det gjør gutten min også. Men sant. Frokostblandingen har noe (om lite...) sukker.. derfor får han det i helgene. AB borte. Men likegreit Endret 24. oktober 2019 av Tinuviel87
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 Helt greit, normalt kosthold. Anonymkode: beafc...749 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ekstra lett melk er slankemelk, ikke noe for barn i vekst. Bruk helmelk. Cheerios osv er godteri, det er ikke ordentlig mat. Lag din egen frokostblanding av havregryn, nøtter o.s.v. Eplejuice = saft. Det er bare sukkervann med eplesmak. Barn bør drikke vann eller melk til vanlig. "Matmuffins" - hva er det? Neppe særlig bra. Middagen - mye halvfabrikata tenker jeg? Konklusjon: du kan gjøre bedre, men det finnes langt verre kosthold der ute. Anonymkode: 31f40...70f Matmuffins er gjerne egg, havregryn, hampefrø, chia og andre frø, litt mel og melk. Hva er ille med det? Anonymkode: 8f125...584 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå