Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bor på studentbolig i Oslo. Jeg vil bytte adressen sånn at posten fra helsevenet, lånekassen og i tillegg ting som jeg bestiller fra nettet kommer til den nye adressen. Hvordan gjør jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må melde flytting hos Folkeregisteret og Posten.

Skrevet
2 minutter siden, Scarlet Witch said:

Du må melde flytting hos Folkeregisteret og Posten.

Hei! Hvor langt tid tar det før brev fra folkeregistreret og posten kommer til den nye adressen?

Skrevet
1 minutt siden, Mir22 said:

Hei! Hvor langt tid tar det før brev fra folkeregistreret og posten kommer til den nye adressen?

Det er jeg litt usikker på. Når jeg flyttet til studentbolig fikk jeg iallfall bare all post som var sendt til den gamle adressen sendt til min nye etter relativt kort tid.

Skrevet
3 minutter siden, Mir22 said:

På posten kan du bestille en (kanskje to?) måneder med gratis ettersending når du registrerer flytting. Da vil brev som i utgangspunktet blir sendt til din gamle adresse, bli videresendt til din nye. I denne overgangsperioden rekker du å endre adresse alle steder du har din gamle lagt inn.

Anonymkode: 01e5d...3dc

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

På posten kan du bestille en (kanskje to?) måneder med gratis ettersending når du registrerer flytting. Da vil brev som i utgangspunktet blir sendt til din gamle adresse, bli videresendt til din nye. I denne overgangsperioden rekker du å endre adresse alle steder du har din gamle lagt inn.

Hei! Når det gjelder brev fra helsevenet må man ringe dem og si til dem at man har byttet adressen?

Skrevet
2 minutter siden, Mir22 said:

Hei! Når det gjelder brev fra helsevenet må man ringe dem og si til dem at man har byttet adressen?

Jeg tror de henter adressen fra folkeregisteret, men dette er kanskje noe du kan endre selv inne på helsenorge-appen også?

Skrevet

De fleste steder må du huske å endre selv, men en del henter adressen fra Folkeregistret. Du må bare følge opp for hvert brev som går til din gamle adresse, så kommer etter hvert alt til riktig sted.

Anonymkode: 3a3b6...1f7

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet
On 10/24/2019 at 6:43 PM, AnonymBruker said:

De fleste steder må du huske å endre selv, men en del henter adressen fra Folkeregistret. Du må bare følge opp for hvert brev som går til din gamle adresse, så kommer etter hvert alt til riktig sted.

Anonymkode: 3a3b6...1f7

Er det greit å endre bare post-adressen på folkeregistret eller må jeg også endre adressen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...