Gå til innhold

9-åring skal bli storesøster. Hvordan si det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8 uker på vei, men magen min er veldig stor og jordmor mistenker at jeg er lengre på vei. Noe jeg får vite i midten av november. Datteren min på 9 år fra et tidligere forhold, skal være her i en uke nå - og jeg vil ikke skjule magen for henne lenger. Så jeg tenkte å fortelle henne det.. 

Første tanken var å kjøpe en hvit t-skjorte og skrive "Jeg skal bli storesøster" på den. Men i og med jeg er så tidlig i svangerskapet - blir det feil å si? Og hvordan sier jeg det i tilfelle? 

Anonymkode: aa63c...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare si at du er gravid? Må man gjøre alt så vanskelig for seg selv?

• Liker 31
Skrevet

Er det så mange måter å si det på da? 

Anonymkode: e2224...036

• Liker 2
Skrevet

Vår jente er også ni år. Vi sa det bare😊 De er jo gamle nok til å forstå hva det betyr. Gratulerer🥳

Anonymkode: 56ca1...204

• Liker 7
Skrevet

hvorfor ikke bare si det? 🤷‍♀️

Anonymkode: 1c25c...bcb

• Liker 1
Skrevet

Hun skal jo ikke bli søster egentlig. 

Anonymkode: c51fa...433

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Åja. Så du kaller det bare "halv" du da? 

"hei jenta mi, du skal få en halv." 

Anonymkode: 77b51...93a

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva i alle dager skal hun bli da?

• Liker 23
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At det går an :)  

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Si det som det er, du skal bli storesøster.

Skrevet

Kjøp en fin kopp eller noe og skriv "verdens beste storesøster" med sånn porselen-penn/maling? 

• Liker 2
Skrevet

Ja, får bare si det 😊 bare jeg som er nervøs som er sikkert mer nervøs enn det trengs. Hun har liksom vært enebarn hele livet 😅

Og datteren min blir STORESØSTER, halvsøsken og stesøsken finnes ikke i mitt ordforråd... Noen folk altså. 😅

Ts

• Liker 13
Gjest RødeFare
Skrevet

Si det på en rolig og vanlig måte. Ikke legg opp til at hun må ha en voldsom gledesreaksjon for din del. Hun kan reagere på mange måter og må ha rom til det. «Verdens beste storesøster»-T-skjorte eller liknende effekter kan dere kjøpe hvis hun gleder seg og har lyst.

Skrevet

Hun skal bli halvsøster. Da sier du bare det. 

Hvorfor gjøre ting så vanskelig?

Skrevet
Akkurat nå, RødeFare skrev:

Si det på en rolig og vanlig måte. Ikke legg opp til at hun må ha en voldsom gledesreaksjon for din del. Hun kan reagere på mange måter og må ha rom til det. «Verdens beste storesøster»-T-skjorte eller liknende effekter kan dere kjøpe hvis hun gleder seg og har lyst.

Ja, jeg tenkte å fortelle henne det uten samboer - sånn at hun ikke føler hun "må være glad. Hun er veldig glad i samboeren min, men føler vi får ta en jenteprat bare vi to alene så hun eventuelt kan lufte tanker og sånn 😊

Ts

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er vel strengt tatt du som gjør ting vanskelig her. Hvorfor skal man si til en niåring at hun skal bli halvsøster? Mest sannsynlig vil hun jo selv anse søsteren som søster. Barn trenger ikke å få voksnes fordommer prakket på seg.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun skal bli storesøster. Halvsøster er å gjøre det vanskelig og noe som ikke er sant.

Men ja, skal bare si det. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Ville ventet. Som ca 12 åring fikk min venninne vite at hun skulle bli storesøster. Det var veldig etterlengtet, hun var (og er enebarn). Det ble spontanabort rett etterpå. Og det ble ikke et avbrutt svangerskap for henne. Det ble ‘babyen er død’. Totalt unødvendig for et barn å forholde seg til. Vent til uke 12.

Anonymkode: 061be...426

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Scarlet Witch skrev:

Det er vel strengt tatt du som gjør ting vanskelig her. Hvorfor skal man si til en niåring at hun skal bli halvsøster? Mest sannsynlig vil hun jo selv anse søsteren som søster. Barn trenger ikke å få voksnes fordommer prakket på seg.

Nei, noen folk er bare ekle. Hun elsker samboeren min, og jeg er oppvokst med fostersøsken - noe hun vet. Men hun ser på de som brødrene mine og onkler, og ikke halv ditt og halv datt. 

Ts

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville ventet. Som ca 12 åring fikk min venninne vite at hun skulle bli storesøster. Det var veldig etterlengtet, hun var (og er enebarn). Det ble spontanabort rett etterpå. Og det ble ikke et avbrutt svangerskap for henne. Det ble ‘babyen er død’. Totalt unødvendig for et barn å forholde seg til. Vent til uke 12.

Anonymkode: 061be...426

Jeg har tenkt gjennom dette. Jeg hadde nok ventet om jeg var i god form og magen ikke syntes. Men hun er stor nok til at jeg kan fortelle det, og at hun forstår. Jeg kommer ikke til å si det er en baby i magen, for det er ikke sant. Men det holder på å gro til å bli en baby. Jeg vet jeg fortatt i teorien kan ha SA, men da tar vi det når det kommer. 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...