Gå til innhold

Hvordan er det å bo på Haugenstua (Oslo)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min bodde i Ole Brumm vei før vi ble samboere for ca 10 år siden. Jeg syntes det var helt jævlig der. Dårlig folk, utrolig mye sosial klienter i form av alkiser og narkomane. Mye bråk med dem. Mye høylytte utlendinger og skumle ungdomsgjenger. Dårlig kollektiv tilbud er det også. Generelt sett grått, stygt og ser ut som et slum område etter min mening. Jeg hadde heller bodd lite og trangt en annen plass fremfor å bo i en litt større bolig på Haugenstua. Og hadde jeg ikke hatt råd til å kjøpe noe annet sted enn der så hadde jeg leid.

Anonymkode: 2593c...b80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.10.2019 den 0.16, AnonymBruker skrev:

Samboeren min bodde i Ole Brumm vei før vi ble samboere for ca 10 år siden. Jeg syntes det var helt jævlig der. Dårlig folk, utrolig mye sosial klienter i form av alkiser og narkomane. Mye bråk med dem. Mye høylytte utlendinger og skumle ungdomsgjenger. Dårlig kollektiv tilbud er det også. Generelt sett grått, stygt og ser ut som et slum område etter min mening. Jeg hadde heller bodd lite og trangt en annen plass fremfor å bo i en litt større bolig på Haugenstua. Og hadde jeg ikke hatt råd til å kjøpe noe annet sted enn der så hadde jeg leid.

Anonymkode: 2593c...b80

Jeg ville bodd lite og trangt på Haugenstua også. Det var 1 roms leilighetene jeg hadde peilet meg ut. Men jeg kan jo bo enda mindre/trangere i andre områder, og heller betale litt mer. 25 m2 frister ikke, men jeg innser at beliggenheten kanskje må prioriteres litt mer.

Anonymkode: 42781...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt familie der og jeg tror de trives helt greit. Jeg har aldri følt meg utrygg når jeg har vært på besøk men det finnes sikkert noen råtne bær der som alle andre steder... jeg føler meg uansett veldig rolig når jeg er der og for ei som vanligvis føler seg generelt mye engstelig så sier jo det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ett par i starten/midten av 30årene, etisk norske. Bodd i blokkene på Haugenstua i snart 3år og vi trives som bare det. 

Alle naboer er kjempe hyggelig og har hilst på osd siden dag 1 og hele tiden, og vi opplever nærmiljøet som det samme. Vi liker veldig godt kollektiv tilbudet/tilgjengeligheten vi har her samtidig som det er litt utenfor og rolig. Synes det er masse fine områder for aktiveter rundt områdene her, bading, skog og mark, forskjellige aktiviteter, små og stor handle muligheter, og en lang rekke. Jeg har også flere jeg kjenner her med samme erfaring, en barndomsvennine og noen andre som bor 10min sykkeltur herfra, en annen venn ett steinkast unna, og noen flere, vi alle er etnisk norske, ca samme alder og vi alle stortrives her. Samme inntrykk har jeg fra flere andre som bor her om området også. Det er en god blanding av opprinnelses sted, inkludert norsk, og som nevt av noen andre er det flere 2gangs + generasjoner her. Elsker området av flere årsaker og trives kjempe godt, har ingen problem med å se for oss å bli her både eventuelt med og uten barn! 

Anonymkode: ec4d6...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bedre på Haugenstua nå enn for 5-10 år sia, men er ikke førstevalget mitt. 

Jeg kan ihvertfall anbefale Kalbakkenområdet, som heller ikke er så dyrt! Fantastisk sted! Veldig gode kollektivmuligheter (mye busser, T-bane og tog i nærheten) og nær viktige veier så det er lett å komme seg rundt. Området har alt man trenger - bibliotek, svømmehall, tre treningssentre, fine turstier, nær marka, apoteker, legesenter, tannlege, fin Meny og flere søndagsåpne butikker. Mye gode tilbud til barn og unge- idrett, ridesenter, besøksgård, fritidsklubb, osv, ikke så relevant for deg, men det gjør området roligere. Visstnok litt mer uro med ungdommer på kvelden ved senteret etter at Bislett kebab kom, jeg har ikke merka noe til det, men vet bare de har begynt å gå natteravn der. Politiker Jan Bøhler er veldig på området og følger tett opp siden han vokste opp der. To fotballpubber, noen takeawaysteder - takeaway/kafe/restaurant Stop and Go er veldig populært. Kort vei til Linderud eller Stovner senter, ellers er det bare å ta banen inn til sentrum om man har ærend. Masse barnefamilier og pensjonister der, men også enslige. Hyggelige naboer som slår av en prat. Veldig dyrevennlig om du har dyr (tillat med dyr i borettslaget øvre grorud) - er til og med stall  om du hest. God plass mellom blokkene så blir ikke så klaustrofobisk. Jeg ville absolutt også vurdert Rødtvet - nyter mye av de samme fordelene og ennå nærmere marka. 🥰

Det er egentlig mye fint i Groruddalen,  men noen steder er nok hyggeligere enn andre.

Anonymkode: 009b2...3bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2019 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Vet du hva de er fornøyde med? Er de etniske nordmenn? 

Anonymkode: 42781...79c

Hvis det er en greie, bør du ikke flytte til Haugenstua. Ja de har foreldre som er født her. Etnisk er et slitsomt begrep, laget av folk som vil ha ett hvitt samfunn. Liker det ikke! 

Anonymkode: 2e848...6e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Negativt: Jeg synes det mangler en buss som går til sentrum via Østre Aker alle ukedager. (Veldig kjedelig når det er noe tull med togene, da må man bytte transportmiddel minst en gang for å komme seg inn til sentrum og det tar en del ekstra tid...)

Anonymkode: fe32c...df0

Toget er veldig kjapt inn til sentrum da, og jeg synes ikke det er mye tull med det toget. (Tar det hver dag.) Eneste som er litt dumt er halvtimes ruter på sommeren. 

Aldri følt meg utrygg der, og jeg går mye ute på kveldstid/natt. Liker at det er såpass luftig bygd, og nær naturen. Har også kommet mye bra i bydelen med Groruddalssatsingen, parker, utearealer og aktivtetsanlegg. 

Anonymkode: 709cc...bbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Haugenstua føles ikke som Norge. Har bodd i Stovner området tidligere, det er veldig mange innvandrere som bor der, ikke-vestlige. Følte jeg bodde i midt-østen, da jeg flytta til Moss følte jeg at jeg var i Norge igjen. 

Haugenstua er vel ikke ghetto, men området er preget av innvandring, det ligger nesten yterst i Groruddalen, midt i mellom Stovner, Høybråten og Haugen.

Endret av Drx97
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...