Gå til innhold

Hvordan er det å bo på Haugenstua (Oslo)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Økonomien min tilsier at dette er et fint område for meg å kjøpe bolig i, men hvordan er det egentlig å bo der? 

Da tenker jeg på miljø, og ikke avstand til sentrum ;) Ikke synsing fra folk som ikke selv bor der, men vil høre fra de som faktisk har bodd/bor der selv.

Anonymkode: 42781...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.10.2019 den 12.07, AnonymBruker skrev:

Ingen som bor på Haugenstua/omegn?

Har venner som bor der. De er veldig fornøyde

Anonymkode: 2e848...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kålete med kollektiv. Kommer an på hvor du reiser ila dagen, men feks til Alnabru kan ta unødig lang tid mtp dårlig korrespondanse.

Men gode priser og fine leiligheter.

Anonymkode: 2080c...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har venner som bor der. De er veldig fornøyde

Anonymkode: 2e848...6e4

Vet du hva de er fornøyde med? Er de etniske nordmenn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt kålete med kollektiv. Kommer an på hvor du reiser ila dagen, men feks til Alnabru kan ta unødig lang tid mtp dårlig korrespondanse.

Men gode priser og fine leiligheter.

Anonymkode: 2080c...cbc

Jeg kommer til å ha bil, så å reise til Alnabru blir ikke noe problem. Men likevel, jeg skal hovedsakelig benytte meg av kollektiv for komme meg til sentrum. Jeg vet at leiligheten er fine, men spørsmålet er mer området i forhold til trygghet og miljøet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter du alene eller med barn? Vi flyttet hvertfall bort derifra etterhvert som barna ble litt større... 

Anonymkode: 7e806...41e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke Lørenskog istedet?

Anonymkode: e31ba...b28

Liker meg ikke der, og ønsker å være innenfor kommunegrensen hvis mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytter du alene eller med barn? Vi flyttet hvertfall bort derifra etterhvert som barna ble litt større... 

Anonymkode: 7e806...41e

Alene (kvinne 40 år). Det blir blokkene det er snakk om, ikke enebolig/rekkehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Haugenstua (Ole Brumm`s vei), og trives der.  Det er mange med utenlandsk opprinnelse som bor der, men har inntrykk av at veldig mange av dem er 2. generasjons som snakker flytende norsk.  Her er noen positive ting:  Haugenstua har Kiwi og Rema, apotek, Europris, bensinstasjon m/ gatekjøkken, Cafè, innvandrerdrevet grønnsaksbutikk og legesenter. Tog hvert kvarter, buss hvert kvarter mellom Furuset og Stovner, flybuss, nattbuss og noen arbeids- og skoletids busser.

Negativt: Jeg synes det mangler en buss som går til sentrum via Østre Aker alle ukedager. (Veldig kjedelig når det er noe tull med togene, da må man bytte transportmiddel minst en gang for å komme seg inn til sentrum og det tar en del ekstra tid...)

Anonymkode: fe32c...df0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på Haugenstua (Ole Brumm`s vei), og trives der.  Det er mange med utenlandsk opprinnelse som bor der, men har inntrykk av at veldig mange av dem er 2. generasjons som snakker flytende norsk.  Her er noen positive ting:  Haugenstua har Kiwi og Rema, apotek, Europris, bensinstasjon m/ gatekjøkken, Cafè, innvandrerdrevet grønnsaksbutikk og legesenter. Tog hvert kvarter, buss hvert kvarter mellom Furuset og Stovner, flybuss, nattbuss og noen arbeids- og skoletids busser.

Negativt: Jeg synes det mangler en buss som går til sentrum via Østre Aker alle ukedager. (Veldig kjedelig når det er noe tull med togene, da må man bytte transportmiddel minst en gang for å komme seg inn til sentrum og det tar en del ekstra tid...)

Anonymkode: fe32c...df0

Opplever du det som trygt? Er det rolig der? Da tenker jeg også i blokkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at det ikke var det du spurte om, men ville bare si at jeg bor på Karihaugen og at det er i samme prisklasse ca. Her er det veldig rolig, trygt og grønt. 

Anonymkode: 0a84e...d2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at det ikke var det du spurte om, men ville bare si at jeg bor på Karihaugen og at det er i samme prisklasse ca. Her er det veldig rolig, trygt og grønt. 

Så vidt jeg vet har ikke blokkene på Karihaugen 1-roms leiligheter, som går for mindre enn de på Karihaugen. Ellers syns jeg Karihaugen er helt ok, men jeg liker ikke t-banestasjonen på Ellingsrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Så vidt jeg vet har ikke blokkene på Karihaugen 1-roms leiligheter, som går for mindre enn de på Karihaugen. Ellers syns jeg Karihaugen er helt ok, men jeg liker ikke t-banestasjonen på Ellingsrud.

Nei, det er vel kanskje mest toroms og treroms her. Jeg har bodd her i fem år og aldri opplevd noe ubehagelig på tbanen, men jeg foretrekker uansett ekspressbussen til bussterminalen (som er nærmere å gå til enn tbanen og bruker kortere tid til sentrum også). Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mange nye landsmenn. De har tatt helt over som i de fleste områder i Groruddalen.

Anonymkode: 4e814...b6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke på Haugenstua, men er oppvokst på Stovner så kjenner godt til området. Syns det er en grei plass på dagtid, men syns det er et ubehagelig sted når det er mørkt. Mye ungdomsgjenger osv. Kan jo nevne at jeg aldri har opplevd noe, men har bare alltid hatt en generell følelse av å være uttrygg.

Anonymkode: 3aec0...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppvokst i nærheten, bor litt unna, men fremdeles i Groruddalen, nå. Haugenstua-området er helt greit, ikke så mye som skjer i nærområdet av kulturtilbud/senter osv (Stovner senter er vel pusset opp og kanskje ikke så verst lenger). Men er jo raskt inn til byen med tog fra Haugenstua. Har aldri opplevd noe utrygghet eller noe ukomfortabelt der. :)

Endret av Clefable
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke på Haugenstua, men er oppvokst på Stovner så kjenner godt til området. Syns det er en grei plass på dagtid, men syns det er et ubehagelig sted når det er mørkt. Mye ungdomsgjenger osv. Kan jo nevne at jeg aldri har opplevd noe, men har bare alltid hatt en generell følelse av å være uttrygg.

Anonymkode: 3aec0...abd

Hm, ja det er vel det jeg har hørt, mye gjenger. Ikke bra å føle seg utrygg der man bor, var vel litt det jeg fisket etter i forhold til erfaringer. Kanskje heller Rødtvedt er noe å vurdere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...