AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #21 Skrevet 24. oktober 2019 Lokomotivfører https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/lokomotivforer Toller (betalt utdanning) https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/toller Flygeleder https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/flygeleder Anonymkode: 7dd40...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #22 Skrevet 24. oktober 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke i Norge men man kan emigrere og få en bedre jobb i utlandet. Anonymkode: 91fea...b02 Som hva da? Anonymkode: eedec...44e 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #23 Skrevet 24. oktober 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra? Leger har vel ikke så veldig draget? De tjener ikke så mye unntatt i USA. Anonymkode: 91fea...b02 Bare ignorer ham, han skriver i ca annenhver tråd at leger drar damer. 🙄 Har vel lest sett for mye på TV. Anonymkode: 54015...422 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #24 Skrevet 24. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare ignorer ham, han skriver i ca annenhver tråd at leger drar damer. 🙄 Har vel lest sett for mye på TV. Anonymkode: 54015...422 Men hvor har han det fra? Har du sett at leger drar damer før? Synes ikke det virker sånn. Anonymkode: 91fea...b02
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #25 Skrevet 24. oktober 2019 Greit å få opplysninger om karakterer for å se om du faktisk klarer å komme inn på enkelte utdanninger. Også greit å vite hva du er god på. Ikke vits i å studere noe om du ikke har de kvalitetene som skal til. Har du i det hele tatt vurdert å kutte ned på forbruket? Har du blitt så god som du kan bli i kokkeyrket? Jobbet på de beste restaurantene? Vurdert å gjøre noe kreativt selv? Åpne egen restaurant, skrive kokebok, osv? Anonymkode: 4d62f...311
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #26 Skrevet 24. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvor har han det fra? Har du sett at leger drar damer før? Synes ikke det virker sånn. Anonymkode: 91fea...b02 Hehe, er gift med en lege selv! Men enig, leger drar nok ikke mer damer enn de fleste andre. Han har nok sett for mye på TV. Det er ikke like glamorøst i virkeligheten... Anonymkode: 54015...422
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #27 Skrevet 25. oktober 2019 På 24.10.2019 den 17.27, AnonymBruker skrev: Hva med lærer innen kokkeyrket ? Ikke sikker på lønn, men du vil ha grei lønn og en del ferie dom du da kan velge å jobbe i. Anonymkode: 6962f...a3f Har vurdert å studere matteknikk. Bli kvalitetsansvarlig evt. Men vet ikke hvor mye de evt tjener 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit å få opplysninger om karakterer for å se om du faktisk klarer å komme inn på enkelte utdanninger. Også greit å vite hva du er god på. Ikke vits i å studere noe om du ikke har de kvalitetene som skal til. Har du i det hele tatt vurdert å kutte ned på forbruket? Har du blitt så god som du kan bli i kokkeyrket? Jobbet på de beste restaurantene? Vurdert å gjøre noe kreativt selv? Åpne egen restaurant, skrive kokebok, osv? Anonymkode: 4d62f...311 Karakterene mine var ikke topp men de var gode. Firere og femmere for det meste. Bestått på fagprøven. Ang det å kutte bed på forbruk - en idiotisk kommentar. Og jeg skjønte den ville komme.. Jeg sløser ikke pengene mine bort på tull. Jeg kjøper det barnet mitt trenger og jeg betaler lånene mine. Jeg handler billig, har aldri vært på sydenferie, er aldri på byen, handler aldri klær og er ikke opptatt av sminke. Feriene våre har vi her hjemme, og budsjettet mitt på julegaver er så lavt at jeg er flau. Jeg veit virkelig ikke hva jeg skulle kutta ned på - derav ønsket om å tjene bedre. Norge er ikke lagt opp for at folk skal kunne leve alene dessverre.. "De beste resturrantene" - jeg jobber ikke på resturant og jeg bor ikke i Oslo. jeg prøvde en periode å komme meg på plattform. Betalte over 25 000,- for helikoptervelt, sikkerhetskurs og førstehjelpskurs. Akkurat når jeg var ferdig begynte de å kutte ansatte helt ned til de med ti års ansiennitet... -_- Ser mange foreslår IT. Jeg er helt idiot på pc desverre Anonymkode: 80206...a23 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #28 Skrevet 25. oktober 2019 På 24.10.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev: Kiropraktor/kirurg/fysioterapaut/pilot. Anonymkode: c4a41...64c Piloter jobber ekstremt mye for en ikke superhøy lønn. Skal du tjene bra som fysio og kiro må du jobbe privat eller drive eget senter el klinikk. Og kirurg er hardt og tar mange mange år. Anonymkode: 51895...70c 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #29 Skrevet 25. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Piloter jobber ekstremt mye for en ikke superhøy lønn. Skal du tjene bra som fysio og kiro må du jobbe privat eller drive eget senter el klinikk. Og kirurg er hardt og tar mange mange år. Anonymkode: 51895...70c Pluss det åpenbare: «Litt» vanskelig å ta de utdanningene over nett på kvelden. 😂 Anonymkode: 54015...422 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #30 Skrevet 25. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert å studere matteknikk. Bli kvalitetsansvarlig evt. Men vet ikke hvor mye de evt tjener Karakterene mine var ikke topp men de var gode. Firere og femmere for det meste. Bestått på fagprøven. Ang det å kutte bed på forbruk - en idiotisk kommentar. Og jeg skjønte den ville komme.. Jeg sløser ikke pengene mine bort på tull. Jeg kjøper det barnet mitt trenger og jeg betaler lånene mine. Jeg handler billig, har aldri vært på sydenferie, er aldri på byen, handler aldri klær og er ikke opptatt av sminke. Feriene våre har vi her hjemme, og budsjettet mitt på julegaver er så lavt at jeg er flau. Jeg veit virkelig ikke hva jeg skulle kutta ned på - derav ønsket om å tjene bedre. Norge er ikke lagt opp for at folk skal kunne leve alene dessverre.. "De beste resturrantene" - jeg jobber ikke på resturant og jeg bor ikke i Oslo. jeg prøvde en periode å komme meg på plattform. Betalte over 25 000,- for helikoptervelt, sikkerhetskurs og førstehjelpskurs. Akkurat når jeg var ferdig begynte de å kutte ansatte helt ned til de med ti års ansiennitet... -_- Ser mange foreslår IT. Jeg er helt idiot på pc desverre Anonymkode: 80206...a23 Kontakt rederi osv, lever søknad og CV. Si du kan ta vikariat på kort varsel (om du har mulighet). Du må være aktiv selv, kontakt fiskebåt og offshore fartøy i hele landet. Forpleining etc Anonymkode: 07a26...f93
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #31 Skrevet 25. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kontakt rederi osv, lever søknad og CV. Si du kan ta vikariat på kort varsel (om du har mulighet). Du må være aktiv selv, kontakt fiskebåt og offshore fartøy i hele landet. Forpleining etc Anonymkode: 07a26...f93 Color Line osv også! Anonymkode: 07a26...f93
ntrane Skrevet 25. oktober 2019 #32 Skrevet 25. oktober 2019 kokk på båt, offshore... svært høy lønn med en gang. ellers, hvis du er dårlig på data så er vel dataingeniør foreslått tidligere utelukket. Ellers kan du ta nytt fagbrev, gjerne i mannsdominerte yrker, der får man høy lønn, men arbeidet er gjerne fysisk tungt ifølge mine mannlige venner.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #33 Skrevet 25. oktober 2019 Vanskelig å svare når god lønn ikke er definert.. alt er relativt hva mener du er bra da? Og hvor mye har du nå? Anonymkode: 63a6c...80d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #34 Skrevet 25. oktober 2019 På 24.10.2019 den 16.14, AnonymBruker skrev: Eeeeh, yrket består ennå, og det er mulig å tjene en del hvis man har nok volum og egenskapene/kunnskapen som skal til. Det er flere jeg kjenner som lever fint fulltid som daytrader, men felles for dem alle er at de er relativt dyktige. Du kan ikke komme som menigmann og forvente å sette inn 50K og tro man blir rik over natta. Anonymkode: 8424a...d8f Akkurat. Du tenkte da også at TS har 10 mill i kapital å investere, noe som er minimum for at en god daytrader skal leve av avkastningen. Godt tips. Anonymkode: 756e3...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #35 Skrevet 26. oktober 2019 Hvor i landet holder du til? Konduktør eller lokfører, men dette er ikke lange utdanninger og er ikke nettstudier, så er kanskje ikke helt det du spør etter. Lokførerskolen er i Oslo, og varer i et år i tillegg til internopplæring i bedriften du blir ansatt i. Konduktørutdanningen er i Drammen, (praksis er der du blir stasjonert) du får lønn under utdanning og varer i 4,5 måneder. De som bor langt unna får dekket hotell de dagene man er på skolen. Det er god lønn i begge yrkene, men du må jobbe turnus. Lokførerskolen har litt flere opptakskrav enn konduktørudanningen. Ellers kan du studere til å bli eiendomsmegler som flere her sier, men da må du jobbe hardt for å kunne tjene godt. Det er visst ikke alltid så lett å få seg jobb heller har jeg skjønt. Anonymkode: f827f...45c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #36 Skrevet 26. oktober 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Har vurdert å studere matteknikk. Bli kvalitetsansvarlig evt. Men vet ikke hvor mye de evt tjener Anonymkode: 80206...a23 Min lønn som matteknolog var under 500 000,- 3 år etter utdanning, selv med mange års bransjeerfaring fra før. Har selv valgt bytte bransje grunnet arbeidsmarked og lønn. Det utlyses langt under halvparten antall stillinger på landsbasis pr år, enn det uteksamineres studenter innen faget. Tar du master så vil du nok kunne få en høyere lønn, og muligens større sjanse for jobb. Anonymkode: 2758b...b74
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #37 Skrevet 26. oktober 2019 På 24.10.2019 den 16.14, AnonymBruker skrev: Eeeeh, yrket består ennå, og det er mulig å tjene en del hvis man har nok volum og egenskapene/kunnskapen som skal til. Det er flere jeg kjenner som lever fint fulltid som daytrader, men felles for dem alle er at de er relativt dyktige. Du kan ikke komme som menigmann og forvente å sette inn 50K og tro man blir rik over natta. Anonymkode: 8424a...d8f Litt avsporing for TS sin del tenker jeg, men har du noe mer å fortelle her? Holder selv på med dette og kjenner ingen som gjør det fulltid her i Norge. Derfor tenker jeg at de du refererer til må tilhøre sjeldenhetene. Anonymkode: 8218b...1f5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #38 Skrevet 26. oktober 2019 Du skriver at du er helt idiot på pc, men jeg får inntrykk av at du er høyst oppegående, du har gode karakterer osv. Ville absolutt gått inn for å bli flink på en pc, du trenger det uansett hvis du skal ha grei lønn. Det er få yrker du ikke kommer borti datateknologi, og man bør være relativt flink. Det er ikke noe hokus pokus, du finner mye på YouTube. Programmering ville jeg lært meg hvis jeg skulle prøve noe helt nytt. Eller geografiske informasjonssystemer, arealplanlegging eller noe sånt. Hvis du bare vil ha helt anstendig lønn hvor du tjener helt greit og kan få jobb i de fleste kommuner, ville jeg sett på ledelse og administrasjon eller noe relatert til eiendomsfag/plan/jus/byggesak. Mener man kan ta en del på nett i denne typen utdanning. Jobber med noe tilsvarende og har 573.000. Føler ikke at jeg har god lønn, men synes heller ikke det er verst til at jeg var ferdig utdannet for tre år siden. Masse lykke til! Anonymkode: 0d114...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #39 Skrevet 26. oktober 2019 På 24.10.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev: Kiropraktor/kirurg/fysioterapaut/pilot. Anonymkode: c4a41...64c Fysioterapeuter har da ikke god lønn! De har kanskje samme grunnlønn som en sykepleier og ingen tillegg. Anonymkode: ecda4...440 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #40 Skrevet 26. oktober 2019 Mannen min er har sivilingeniør i elektronikk, har jobbet i 4 år og tjener 850 000 kr i året. Så sivilingeniør, men ikke innen data, satellitt eller bygg. De er det mange av. Anonymkode: d683c...0a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå